• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Jag fick en summa på 500 kr till Alektum. Betalade in det efter 3 dagar. Prövade göra delbetalning på ett köp men det har nu stängt min möjlighet att delbetala. Har alltid skött mina betalningar dit och hade endast denna summa kvar som de skickade till Alektum. Flex krediten kan jag använda men möjligheten att delbetala har de nu stängt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Jag fick en summa på 500 kr till Alektum. Betalade in det efter 3 dagar. Prövade göra delbetalning på ett köp men det har nu stängt min möjlighet att delbetala. Har alltid skött mina betalningar dit och hade endast denna summa kvar som de skickade till Alektum. Flex krediten kan jag använda men möjligheten att delbetala har de nu stängt.
Jag har alltid kunnat använda delbetalningar efter inkasso utan problem. Så det är nog lite olika där om det stängs eller inte
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Någon som har fått sin flexkredit uppsagd och skickad till inkasso?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Någon som har fått sin flexkredit uppsagd och skickad till inkasso?
Det vill jag också veta! Jag betalade in typ några 100 nu bara för att. Hade två räkningar som gick till inkasso från delbetalning. Betalade dem direkt. Men är väldigt osäker på hur man vågar behandla dessa.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Någon som har fått sin flexkredit uppsagd och skickad till inkasso?

Yes. Svea Inkasso hamnade den på. (kikade i appen - flexkrediten till Svea, medan delbetalningarna for till Alektum inkasso)

Har betalat allt, men går ej att öppna flexkrediten igen…
 
Senast ändrad:

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Åh nej, den också! Katastrof. Då måste jag betala in den. När sades den upp för dig?

Kikade i appen nu. Uppsägningsbrevet fick jag i mars och i april blev uppsagd.

”Till följd av två uteblivna amorteringar säger vi härmed upp din Flexkredit. Du kan hindra uppsägningen genom att se till att hela beloppet är oss tillhanda senast på förfallodagen.”
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Kikade i appen nu. Uppsägningsbrevet fick jag i mars och i april blev uppsagd.

”Till följd av två uteblivna amorteringar säger vi härmed upp din Flexkredit. Du kan hindra uppsägningen genom att se till att hela beloppet är oss tillhanda senast på förfallodagen.”
Men vart i appen? Får man meddelanden där? Herregud. Jag var alldeles för snabb med P.F.C. då Ska jag kasta in det direkt. Vill inte ha så mycket hos Alektum.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Men vart i appen? Får man meddelanden där? Herregud. Jag var alldeles för snabb med P.F.C. då Ska jag kasta in det direkt. Vill inte ha så mycket hos Alektum.

Så här ser flexkrediten ut i min app.
(Och jag rättade mig själv ovan. Min flexkredit for till Svea, medan delbetalningarna for till Alektum).
 

Bilagor

  • F43263F7-9E01-4FEF-8912-DC4CCE464B76.jpeg
    F43263F7-9E01-4FEF-8912-DC4CCE464B76.jpeg
    151.2 KB · Visningar: 87
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp