Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Visste inte ens att man lärde göra det? Jag testade dock swisha in 50kr häromdan bara för att se till så att det funkade, kanske därför det gick bra med krediten för mig efter, dunno.

Om du gör ett köp på t.ex Skrill med Flexkrediten kan du ta ut det i pengar, jag ligger 4500 minus på krediten just nu alltså.

Stog att jag fick 10.000 i kredit hur funkar detta? Kan jag plocka ut till bankkontot? Skickas några brev hem? Osv

Stog att jag fick 10.000 i kredit hur funkar detta? Kan jag plocka ut till bankkontot? Skickas några brev hem? Osv
Detta frågan har besvarats ett flertal gånger och finns på pfc hemsidan. Nej, inga brev skickas hem. Däremot en kopia på kreditupplysning ifall du inte har kivra. Om du fått beviljat delbetalnings kredit så sätter du in pengar o sedan när du handlat, väljer du det köpet i appen och väljer att delbetala och pengarna sätts omedelbart tillbaka på ditt konto. Om du fått flexkredit beviljat så sätter du bara in några kronor och kan handla upp till 10000kr. Du kan alltså ha en negativt saldo upp till 10000kr. Det beskrivs flera olika möjligheter att ta ut pengarna i tråden.

Senast ändrad:
Tänker inte sitta och läsa igenom 89 sidor, hur får jag krediten till bankkontot?

Men ja kortet - pressbyrån - paysafe - spelsida - bank. Är ett sätt.

Tänker inte sitta och läsa igenom 89 sidor, hur får jag krediten till bankkontot?

Läs sista 10 då.

Varför får jag denna?
Ska göra en delbetalning på 120 kr.

Bilagor

• Screenshot_20210120_114612_com.getpfc.android.webp
    Screenshot_20210120_114612_com.getpfc.android.webp
    44.4 KB · Visningar: 260
Läs sista 10 då.

Varför får jag denna?
Ska göra en delbetalning på 120 kr.

För du har minus saldo, man måste betala in hela flexkrediten innan man har pengar för att betala avbetalningsplanerna på det sättet. Enda du kan göra om du inte sätter in hela är att trycka upp pdfen och betala delbetalningen via bankgiro.

För du har minus saldo, man måste betala in hela flexkrediten innan man har pengar för att betala avbetalningsplanerna på det sättet. Enda du kan göra om du inte sätter in hela är att trycka upp pdfen och betala delbetalningen via bankgiro.

Ah! Tack!
Var hittar jag PDF:en?

Vad är det för attityd? Det går fortare att läsa igenom än att ställa frågor som redan har besvarats ett flertal gånger. Har du inte lust att läsa så är du knappast i akut behov av pengarna heller.

Ah! Tack!
Var hittar jag PDF:en?
Har inte tillgång till min app på denna telefon men trycker du på delbetalningar så ska det finnas en knapp under varje om du har olika köp där du får fram den. Brukar stå typ 2 månaders delbetalningar så ska man kunna trycka upp filen med bankgiro å ocr nummer på.

Brukar vara väldigt snabba på att uppdatera jag betalade in mina i torsdag via bankgirot redan dagen efter var det uppdaterat i appen.

Terry du hittar pdf på respektive delbetalning om du går in i fliken delbetalningar, klicka sedan på ett köp så kommer valet upp om pdf.

Tack :D!
Fan har typ 10 delbetalningar kommer ta tid att fixa detta :D

Hej tänkte om man kan betala sina delbetalningar med flexkrediten?
Har nämligen 2st som måste betalas tänkte utnyttja flexkrediten, funkar det så eller?
Tack!

Hej tänkte om man kan betala sina delbetalningar med flexkrediten?
Har nämligen 2st som måste betalas tänkte utnyttja flexkrediten, funkar det så eller?
Tack!
Nej det kan man inte. Funkar tvärtom dock ifall du ligger minus på saldot så kan du göra om köp du gjort till delbetalningar och på så sätt betala tillbaka flexen

Nu har jag problem . Pfc kortet kom i brevlådan och utgångsdatum sant 3 siffror kod är inte samma som den jag registrerade hos Skrill ??? Bara kort numret det 8 siffriga . Nu ska jag ju skicka bild till dom på det ???

Behöver hjälp nu så jag får loss de 4600kr jag dumt nog förde över till Skrill i lördags

Nu har jag problem . Pfc kortet kom i brevlådan och utgångsdatum sant 3 siffror kod är inte samma som den jag registrerade hos Skrill ??? Bara kort numret det 8 siffriga . Nu ska jag ju skicka bild till dom på det ???
Är nog att kontakta skrill och förklara. Och typ visa överföringen från pfc. Är nog lättast att få det tillbaka till pfc skulle jag tro än att få ut dem till bank kontot

Hoppas det funkar laddade upo kortet det är ju mitt namn o rätt 8 kortnummer iaf borde inte spela till med 3 sista siffrorna ?

Är nog att kontakta skrill och förklara. Och typ visa överföringen från pfc. Är nog lättast att få det tillbaka till pfc skulle jag tro än att få ut dem till bank kontot
Men hur få tillbaka till pfc då ?

Får kontakta skrill är enda sättet efter som det är låst nu och kortet stämde inte sa du. Så måste skriva till dem och förklara allt och se hur de kan hjälpa dig.

Får kontakta skrill är enda sättet efter som det är låst nu och kortet stämde inte sa du. Så måste skriva till dem och förklara allt och se hur de kan hjälpa dig.
Det är inte låst jag kom
In på kontot . Skickade kortets bild och det stod vi skickar ett mejl till dig när verifikationen är klar får vi se om de hostar det

Möjligen att min fråga redan besvarats men jag frågar ändå. Måste man vara godkänd för delbetalning för att kunna delbetala flexkrediten? Jag är godkänd för flexkrediten men inte för funktionen delbetalning. Fått två olika svar av samma person från PFC:s kundtjänst...

Möjligen att min fråga redan besvarats men jag frågar ändå. Måste man vara godkänd för delbetalning för att kunna delbetala flexkrediten? Jag är godkänd för flexkrediten men inte för funktionen delbetalning. Fått två olika svar av samma person från PFC:s kundtjänst...
Du kan inte betala flexkredit med delbetalning från PFC.
Från deras hemsida:
När krediten används får du alltid en notis om hur mycket du ligger på minus. Om du för över summan till ditt kort samma dag kostar det ingenting. Skulle du glömma är det inte hela världen, då betalar du 5 kr per dag med minussaldo, men aldrig mer än 50 kr per månad (den effektiva räntan är 11,46% eller 23,70%). I appen ser du hur mycket du behöver föra över till kortet och hur mycket det du flexat kostar dig.

Men man har väl ingen kredit på kortet när flexkrediten väl är använd ?

Men man har väl ingen kredit på kortet när flexkrediten väl är använd ?
Du har ju bara upp till det beloppet du är godkänd för.
Man kan ha max 10.000 på delbetalnings funktionen
Och 10.000 på flex funktionen.

Jag fattar fortfarande inte haha! Kan man delbetala flexkrediten eller inte?

Du kan inte betala flexkredit med delbetalning från PFC.
Från deras hemsida:
När krediten används får du alltid en notis om hur mycket du ligger på minus. Om du för över summan till ditt kort samma dag kostar det ingenting. Skulle du glömma är det inte hela världen, då betalar du 5 kr per dag med minussaldo, men aldrig mer än 50 kr per månad (den effektiva räntan är 11,46% eller 23,70%). I appen ser du hur mycket du behöver föra över till kortet och hur mycket det du flexat kostar dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp