Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Skulle använda pin-kod idag för första gången (alltid blippat men den ville inte idag) och slutade med att hela terminalen låste sig helt i en kvart.. var lite pinsamt men hade som tur var andra kort med mig. Troligen något strul på kortterminalen men frisören sa att bara stod att den väntade på godkännelse från kortleverantör.
Så var det för mig också på Ica, började med chip och pinkod fungerade inte, provade blippa och då fungerade det så det verkar vara lite strul med detta kort.

Idag på Ica och på Hemköp handlade jag över 300kr och kunde plötsligt inte delbetala köpet . Jag har använt över 5000kr i delbetalning kan det finnas gräns på delbetalningen ? Har fortfarande 3000kr kvar på flexen

Idag på Ica och på Hemköp handlade jag över 300kr och kunde plötsligt inte delbetala köpet . Jag har använt över 5000kr i delbetalning kan det finnas gräns på delbetalningen ? Har fortfarande 3000kr kvar på flexen
5000, 10000 tror jag är de olika gränserna. (Kan finnas en nivå till under 5000 kanske)

Hade du inte 5000 i gräns på delbetalning? För mig att du skrivit det tidigare, när du nåt den gränsen kan du inte delbetala mer utan då går det på krediten.

Hade du inte 5000 i gräns på delbetalning? För mig att du skrivit det tidigare, när du nåt den gränsen kan du inte delbetala mer utan då går det på krediten.
Sant då är det därför . Stämmer bra . Nu är jag uppe i 5000 delbetalning och nu tar den på krediten

Ingen som hittat någon lösning på hur man kan använda kortet online för att föra ut det till konto?

Via Svenskaspel kan du sätta in pengar med kort och sedan få ut det till kontot via Swish. Gör det dock bara en gång annars är de på dig. Annars kan du använda till exempel appen Betalo, kostar knapp 2% i avgift.

Någon som vet hur det kommer sig att man blivit beviljad 10 000 kr i flexkredit, men när jag vill delbetalar köpen gjorda med flexkredit för att få mer köputrymme så går det inte ? Kan man delbetala köp på flexkrediten eller fungerar det endast om jag sätter in egna pengar på kortet och sen delbetala köp över 300 kr ? Jag har högt kreditbetyg på creditsafe kan tilläggas.

Någon som vet hur det kommer sig att man blivit beviljad 10 000 kr i flexkredit, men när jag vill delbetalar köpen gjorda med flexkredit för att få mer köputrymme så går det inte ? Kan man delbetala köp på flexkrediten eller fungerar det endast om jag sätter in egna pengar på kortet och sen delbetala köp över 300 kr ? Jag har högt kreditbetyg på creditsafe kan tilläggas.
Jag kan delbetala köp gjort med flexen.. förmodligen så är du inte godkänd för att göra delbetalningar då (är två olika tjänster, måste söka bägge) andra alt är väl om du varit sen med betalningar eller ngt så dem har tagit bort den funktionen

Jag kan delbetala köp gjort med flexen.. förmodligen så är du inte godkänd för att göra delbetalningar då (är två olika tjänster, måste söka bägge) andra alt är väl om du varit sen med betalningar eller ngt så dem har tagit bort den funktionen
Okej då vet jag att det ska gå om man är kreditvärdig för det . Tack för svaret.

Via Svenskaspel kan du sätta in pengar med kort och sedan få ut det till kontot via Swish. Gör det dock bara en gång annars är de på dig. Annars kan du använda till exempel appen Betalo, kostar knapp 2% i avgift.

P.F.C funkar inte på svenska spel, går inte ens att betala på Ica om svenskaspel finns med på kvittot. Blir medges ej.
Vet att många för att kunna spela på lotto t.ex genom att köpa en cola och be om att höja beloppet och få ut kontanter. Sen betala för lotto cash :)

P.F.C funkar inte på svenska spel, går inte ens att betala på Ica om svenskaspel finns med på kvittot. Blir medges ej.
Vet att många för att kunna spela på lotto t.ex genom att köpa en cola och be om att höja beloppet och få ut kontanter. Sen betala för lotto cash :)
Det är väl tur att P.F.C kortet inte funkar på Svenskaspel då många på detta forum har eller har haft spelmissbruk.

Det är väl tur att P.F.C kortet inte funkar på Svenskaspel då många på detta forum har eller har haft spelmissbruk.

Jättebra, såvitt jag vet blockerar det alla spelsidor. Men jag är imponerad av att tekniken kan känna av en trisslott när man betalar på Ica :)

Jag är lite fundersam på de här med flexkrediten. Jag har ju fått 10k i kredit, jag har handlat för totalt 5k och testade trycka delbetala några köp, då får jag mer pengar på flexen igen? Går de ligga 10k minus på den + ha ett gäng delbetalningar då?

Jag är lite fundersam på de här med flexkrediten. Jag har ju fått 10k i kredit, jag har handlat för totalt 5k och testade trycka delbetala några köp, då får jag mer pengar på flexen igen? Går de ligga 10k minus på den + ha ett gäng delbetalningar då?
Om du är godkänd för delbetalningar vilket är upp till 10000kr så kan du handla på flexen delbetala köpet du gjort o få tillbax pengarna så du kan handla på flexen igen ,,,

Det du väljer o delbetala sätts alltså tillbax på kontot så du kan handla igen

Aha okej! Jag trodde sammanlagt man kunde ha 10k. Men hur mycket på delbetalningar kan man ha då?

Sedärja! Tack för snabbt svar☺️
Glöm inte bara att det ska återbetalas på två olika sätt. Vill du betala delbetalningarna för sig får du göra det via bankgiro och ocr. (Du hittar pdf filerna under varje enskild delbetalning) och för att betala in flexkrediten får du swisha.

För att betala delbetalningarna via Swish måste du först betala hela använda krediten samt kostnaden på delbetalningen :)
Men funkar smidigt att betala via bankgiro.

Glöm inte bara att det ska återbetalas på två olika sätt. Vill du betala delbetalningarna för sig får du göra det via bankgiro och ocr. (Du hittar pdf filerna under varje enskild delbetalning) och för att betala in flexkrediten får du swisha.

För att betala delbetalningarna via Swish måste du först betala hela använda krediten samt kostnaden på delbetalningen :)
Men funkar smidigt att betala via bankgiro.
Bra sammanfattning!!

Har försökt köpa paysafe på en spelbutik gick inte undrar varför är det för att det är spelbutik

Har försökt köpa paysafe på en spelbutik gick inte undrar varför är det för att det är spelbutik
Du kan inte betala med paysafe på spelbutik då detta är emot deras policy ,,,bensinstationer o pressbyrån går bra o köpa paysafe på med pfc

Fick precis hem kortet, ansökte om flexkrediten och stod att jag var tvungen att använda kortet mer. Någon som vet hur mycket?

Startar upp tråden igen. Har fått hem kortet. Fick godkänt för både delbetalningar och flexkredit 10k. Hur får jag ut pengarna enklast?

Testade med paypal och skrill verkar inte fungera. Fick meddelandet att "ditt saldo är bara 100kr" när jag försökte föra över 10k från PFC kortet till ett annat paypal konto för att sedan ta över pengarna till bankkontot. Tips?

Startar upp tråden igen. Har fått hem kortet. Fick godkänt för både delbetalningar och flexkredit 10k. Hur får jag ut pengarna enklast?

Testade med paypal och skrill verkar inte fungera. Fick meddelandet att "ditt saldo är bara 100kr" när jag försökte föra över 10k från PFC kortet till ett annat paypal konto för att sedan ta över pengarna till bankkontot. Tips?
Paysafe eller payandgo kort är nog det som funkar vad jag sett senast

En fråga.

Jag har använt den krediten på 10.000 kronor. Den "nya" produkten dom har. Där har jag nu betalat första minimibeloppet som är 500 kronor.
Skulden där är nu 9500:- kr give or take.

Sen har jag ju den gamla vanliga ursprungskrediten där jag delbetalar köp. Jag har limit där på 10.000 där jag har saker för 5500 på avbetalning - alltså 4500 "användbara".

Men jag gick till Pressbyrån nu för att fylla på PayGoo och det gick inte. Beror det på att jag först måste ner till 0 i den andra krediten eller?

En fråga.

Jag har använt den krediten på 10.000 kronor. Den "nya" produkten dom har. Där har jag nu betalat första minimibeloppet som är 500 kronor.
Skulden där är nu 9500:- kr give or take.

Sen har jag ju den gamla vanliga ursprungskrediten där jag delbetalar köp. Jag har limit där på 10.000 där jag har saker för 5500 på avbetalning - alltså 4500 "användbara".

Men jag gick till Pressbyrån nu för att fylla på PayGoo och det gick inte. Beror det på att jag först måste ner till 0 i den andra krediten eller?
Stämmer bra.
Den första ”nya” krediten behöver ett utrymme för att kunna betala saker.
Har du handlat något nyligen som du kan delbetala ?
Om du klickar på delbetalningar och sen ”välj köp”. Kan du välja något köp att delbetala där så betalas dom pengarna tillbaka och läggs då på krediten så dina 9500kr minskas. Bästa är väl egentligen att ha delbetalningen maxad för att ha utrymme i krediten. :)

Se hur det ser ut.

Bilagor

• Screenshot_20210330_130902.webp
    Screenshot_20210330_130902.webp
    22.6 KB · Visningar: 219
Se nedan.

Bilagor

• Screenshot_20210330_130855_com.getpfc.android.webp
    Screenshot_20210330_130855_com.getpfc.android.webp
    64.3 KB · Visningar: 222
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp