Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Tänk man e sämst här inne, inte ens på ett skitkortsom PDC får man någon flexkredit

ni har det bra ni

Haha då kanske vi missförstod varandra tyckte du sa förut att det bara gick om
Man lagt in pengar själv :) kanske var otydlig!
Ja de blev nog lite missförstånd, tänkte att man gör som jag beskrev om man endast har delbetalningsfunktionen. Då vissa bara har den funktionen och inte flexkrediten :)
Men som sagt går det utmärkt att även delbetala flexkrediten :)

Det känns ju som att man kan typ göra hur många köp som helst egentligen då? Innan allt börjar dras haha?

Det känns ju som att man kan typ göra hur många köp som helst egentligen då? Innan allt börjar dras haha?
Ja egentligen, och har du använt 5000kr på delbetalningen och ligger 5000kr minus på flexen (totalt 10.000kr) kan man välja om man bara vill betala in till flexen eller delbetalning. För delbetalningen kommer som enskilda fakturor i appen så man kan betala in till bankgiro utan att behöva swisha in till Krediten. :)

Det dras ju minus direkt vid varje köp så när du kommer upp till 5000 så kommer det ta stopp
Jaha delsumman som man ska betala per månad dras minus direkt (dvs för en månads betalning)? För som det är nu har köpt ett par saker nu och har fortfarande mycket av utrymmet kvar.

De köp jag gjort som jag har gjort på delbetalning har jag ju fått tillbaka för. Det enda som dragits hittills är ett köp som inte gick att delbetala. Det var på 260 kronor, så det står -260 kronor nu. Och står att jag använt 260 kronor av 5000 beviljade.

De köp jag gjort som jag har gjort på delbetalning har jag ju fått tillbaka för. Det enda som dragits hittills är ett köp som inte gick att delbetala. Det var på 260 kronor, så det står -260 kronor nu. Och står att jag använt 260 kronor av 5000 beviljade.
Ja precis!
Man kan endast delbetala köp över 300kr.
Du kommer få fakturor i appen sen att betala när det är dags. Men de dras ingenting på krediten när du väl ska betala fakturorna.
Jag tror föregående talare menade på att du kan handla för 5000kr delbetalning, samt 5000kr på flexkrediten sen kommer de ta stopp :) eftersom de är den kredit gräns du har.

Ja precis!
Man kan endast delbetala köp över 300kr.
Du kommer få fakturor i appen sen att betala när det är dags. Men de dras ingenting på krediten när du väl ska betala fakturorna.
Jag tror föregående talare menade på att du kan handla för 5000kr delbetalning, samt 5000kr på flexkrediten sen kommer de ta stopp :) eftersom de är den kredit gräns du har.
Ja asså har 5000 beviljat. Och som sagt delbetalat köp över 300. Men om inget dras direkt känns det ju som att man skulle kunna handla endel. Eller menar du att systemet säger ifrån när det känner av att jag handlat för 5000 ändå? Även om jag får tillbaka pengarna? För som nu har jag ju egentligen handlat för säg 1500 men inget har ju dragits.

Ja asså har 5000 beviljat. Och som sagt delbetalat köp över 300. Men om inget dras direkt känns det ju som att man skulle kunna handla endel. Eller menar du att systemet säger ifrån när det känner av att jag handlat för 5000 ändå? Även om jag får tillbaka pengarna? För som nu har jag ju egentligen handlat för säg 1500 men inget har ju dragits.
Jo på ett sätt. När du är uppe närmare 5000kr i delbetalningen kommer du ju inte kunna delbetala mer. Eftersom den gränsen är nådd då. Men då kan du ju fortfarande handla på flexkrediten upp till 5000kr.
Men ja, handla endel kan man ju göra om man gör "små" köp.. tex 300-500kr per gång och sen delbetalar varje köp.
Men de blir också väldigt många fakturor att betala tillbaka :D

Kan man se sitt kortnummer i appen eller måste man vänta på det fysiska kortet? (Tänker om man vill handla med krediten online direkt)

Tack! Det stämde bra. Typiskt nog blev man nekad en flexkredit. Har medel i score på creditsafe och inga betalningsanmärkningar eller dylikt..
Det blev jag med först för man måste börja med att sätta in pengar innan man får krediten.

Det blev jag med först för man måste börja med att sätta in pengar innan man får krediten.
Jag satte in 100 kr med swish och handlade direkt lite random smågrejer. Därefter gick det att ansöka om krediten men jag blev nekad efter kreditupplysningen. Nu kan jag söka igen tidigast i oktober.

Finns det något sätt att få ut pengar genom flexkrediten online alltså. Köpte paysafecard för 3000kr på dundle men nu funkar inte det längre. Nån som vet nått knep? Har nämligen bara online kortet än så länge.

Finns det något sätt att få ut pengar genom flexkrediten online alltså. Köpte paysafecard för 3000kr på dundle men nu funkar inte det längre. Nån som vet nått knep? Har nämligen bara online kortet än så länge.
Av mina erfarenheter så har pfc "täppt till" bättre än de flesta andra liknande kort(klarna, holm osv) för det finns historier om folk som blivit nekade att handla trisslott på willys med pfc pga att det är spel. Men du fick det alltså att funka med dundle?

Vidare för info kan jag berätta att jag fick tillgång till flexkrediten direkt utan att behöva sätta in något alls. 10k. Så det är iaf inte ett krav alltid att man sätter in först.

Någon som kan köpa paysafecard via dundle utan att fått kortet?
Ja jag har. Men funkar bara ibland, värkar vara nått med dundle som gör att visa beställningar avbryta. På min står det nu att ”vi har avbrutit din beställning pågrund av säkerhetsskäl” och tydligen måste man vänta typ ett dygn eller nått innan man kan testa igen.. ingen som vet nån annan stans man kan köpa paysafe?

Jajamensan. Det finns kryphål till allt.
jag köpte presentkort på Statoil för 2500kr styck på zupergift. Därefter använde jag presentkortet på statoil till att köpa paysafecard. Sen var det klart.

Jajamensan. Det finns kryphål till allt.
jag köpte presentkort på Statoil för 2500kr styck på zupergift. Därefter använde jag presentkortet på statoil till att köpa paysafecard. Sen var det klart.
Jo men jag har bara onlinekortet än så länge då jag inte fått det fysiska än. Så därför jag tänkte om nån vet hur man kan använda det.

Jo men jag har bara onlinekortet än så länge då jag inte fått det fysiska än. Så därför jag tänkte om nån vet hur man kan använda det.
Man gör precis som jag skrev. Man betalar med online kortet på zupergift och väljer att köpa ett presentkort för allt från 100-2500kr

Någon som fått flexen uppsagd?
Ligger lite risigt till så kan bli så nu men det kan väl inte ge missbrukad på ngt sätt va?

Någon som fått flexen uppsagd?
Ligger lite risigt till så kan bli så nu men det kan väl inte ge missbrukad på ngt sätt va?

Minimumbeloppet på Flex Credit är ju under 100kr per månad, råder dig att försöka slänga in.

Är inte hela beloppet helt utnyttjat så dras det beloppet ifrån minus-saldot som finns där också.

Minimumbeloppet på Flex Credit är ju under 100kr per månad, råder dig att försöka slänga in.

Är inte hela beloppet helt utnyttjat så dras det beloppet ifrån minus-saldot som finns där också.
Utnyttjat 10.000 så är 550 med ränta som är lägsta för mig och ligger efter med 2 om några dagar 3.
Men gissar att jag får hem ett uppsägningsbrev efter det och då har man ju ofta 1 månad på sig så då kommer jag kunna lösa det ändå

Man skulle betala INNAN den 16 tydligen. Men nu får jag (min man) ett uppsägningssbrev och har då 28 dagar på sig att betala annars går det till inkasso. Jag tolkade även deras svar att dom inte rapporterar missbrukad kredit.
Hur gick det? Var ni tvungna att betala allt när ni fick uppsägningen eller räckte det med det som var efter?
Och hann ni lösa det innan inkasso om inte blev det missbrukad kredit?

Hur gick det? Var ni tvungna att betala allt när ni fick uppsägningen eller räckte det med det som var efter?
Och hann ni lösa det innan inkasso om inte blev det missbrukad kredit?

Vi var tvungna att betala allt, men vi kunde lösa det innan inkasso. Sen kunde vi använda krediten direkt igen och kreditgränsen var densamma. Detta gällde flexkrediten.

På delbetalningen hade vi några inkasso fakturor. Betalade alla dessa plus fakturor som hade förfallodatum längre fram. Men där är det stopp på att kunna delbetala mer köp just nu. Hade gräns på 10000 kr där och betalt ner till 3000 kr men kan som sagt inte delbetala nya köpen från flexen. Frågade varför då vi innan fått svar att bara allt var betalt där också från inkasso skulle det fungera som vanligt igen där också men det gjorde det inte! Fast delbetalningen är inte uppsagd, bara minskad kreditgräns.

Utnyttjat 10.000 så är 550 med ränta som är lägsta för mig och ligger efter med 2 om några dagar 3.
Men gissar att jag får hem ett uppsägningsbrev efter det och då har man ju ofta 1 månad på sig så då kommer jag kunna lösa det ändå
När har du förfallodatum?
Vi fick uppsägningsbrevet några dagar efter...då hade vi 1 månad på oss att betala. Betalar man innan datumet för uppsägningen så är det fritt fram att använda flexkrediten igen. Du kommer kunna se i appen...

Vi var tvungna att betala allt, men vi kunde lösa det innan inkasso. Sen kunde vi använda krediten direkt igen och kreditgränsen var densamma. Detta gällde flexkrediten.

På delbetalningen hade vi några inkasso fakturor. Betalade alla dessa plus fakturor som hade förfallodatum längre fram. Men där är det stopp på att kunna delbetala mer köp just nu. Hade gräns på 10000 kr där och betalt ner till 3000 kr men kan som sagt inte delbetala nya köpen från flexen. Frågade varför då vi innan fått svar att bara allt var betalt där också från inkasso skulle det fungera som vanligt igen där också men det gjorde det inte! Fast delbetalningen är inte uppsagd, bara minskad kreditgräns.
Okej gott!
Tack för svaret!

När har du förfallodatum?
Vi fick uppsägningsbrevet några dagar efter...då hade vi 1 månad på oss att betala. Betalar man innan datumet för uppsägningen så är det fritt fram att använda flexkrediten igen. Du kommer kunna se i appen...
Ska betala innan den 15 nu sen sägs det upp.
Är 1300 jag behöver få in imon så kommer inte att gå, och sägs det upp blir det 10.000 och den kommer att bli tuff att klara inom en månad så får nog be för att de inte rappotera till uc

Ska betala innan den 15 nu sen sägs det upp.
Är 1300 jag behöver få in imon så kommer inte att gå, och sägs det upp blir det 10.000 och den kommer att bli tuff att klara inom en månad så får nog be för att de inte rappotera till uc

Då har du till mitten på augusti på dig att betala. Du kan inte lösa det med lön eller så i slutet på juli? Kan du det så kommer du kunna använda det igen direkt.
Vi betalade via swish på morgonen, nån timme senare köpte vi paygoo reload och fick ut kontanter igen, handlade även mat på kortet. Så fick ju "tillbaka" det vi betalt så att säga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp