• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kronofogde delgivningsman

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Ring in dina uppgifter 2 maj(om du inte fått någon deal med pra) så slipper du få det pappersvis. Med lite tur/otur kanske gamle lars är den du pratar med :)
Ja det ska jag göra :) vore trevligt om det är du som svarar :) jag ska alltså vänta till 2/5 om inte PRA går med på något med mej....hur lång tid brukar det ta innan löneutmätningen är igång när man som jag fått ”skuld att betala” måste säga att PRA va väldigt snabba med att skicka till kfm..:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Sa inte att du eller någon annan här inte betalar skatt.

Du kan med enkelhet behålla din integritet om du skriver på de delgivningskvitton du får skickade till dig.

Tack, så vänligt, men här handlade det om att personen ifråga stod i duschen när KF kom, men med närmre eftertanke, så kanske dom enkom stod vid dörren just pga att skickat delgivningskvitto ej hade kommit i retur... ?! Vad vet jag.. jag enkom spekulerar !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Ja det ska jag göra :) vore trevligt om det är du som svarar :) jag ska alltså vänta till 2/5 om inte PRA går med på något med mej....hur lång tid brukar det ta innan löneutmätningen är igång när man som jag fått ”skuld att betala” måste säga att PRA va väldigt snabba med att skicka till kfm..:(

Du kan rings innan också, men om du vill få igång löneutmätning så snabbt som möjligt skulle jag ta 2 maj
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Nu fattar jag inte...om jag INTE vill ha igång den så där jättesnabbt hur gör jag då tro? Nån som vet kanske?
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Jag har själv jobbat på myndighet och i domstol. Delgivningsman är inte första steget man tar för att delge någon.

Tack, så vänligt, men här handlade det om att personen ifråga stod i duschen när KF kom, men med närmre eftertanke, så kanske dom enkom stod vid dörren just pga att skickat delgivningskvitto ej hade kommit i retur... ?! Vad vet jag.. jag enkom spekulerar !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Nu fattar jag inte...om jag INTE vill ha igång den så där jättesnabbt hur gör jag då tro? Nån som vet kanske?

Det är mindre du kan påverka kring det. När du får papper att fylla i inkomster är det på gånt, då har man frågat arbetsgivaren också.. beslut efter 2-3 veckor
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag har själv jobbat på myndighet och i domstol. Delgivningsman är inte första steget man tar för att delge någon.

Nej det har skickats ut 2 gånger per post innan och inget kvitto har kommit in. Brukar ta drygt en månad innan det lämnas till delgivningsman, sen beror det på när man ska till just det området man bor i.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Ja det ska jag göra :) vore trevligt om det är du som svarar :) jag ska alltså vänta till 2/5 om inte PRA går med på något med mej....hur lång tid brukar det ta innan löneutmätningen är igång när man som jag fått ”skuld att betala” måste säga att PRA va väldigt snabba med att skicka till kfm..:(
Om du inte gör något kommer det papper där du skall ange inkomster och utgifter. Om 2/5 är sista betalningsdag så dröjer det säkert till mitten av maj innan det kommer, kan även dröja längre.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Tack släpptallt/ tror du personligen att jag hinner få behålla Majlönen isåfall? Jag har nämligen jobbat som en tok hela April för att få ihop en liten buffert över sommaren...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Tack släpptallt/ tror du personligen att jag hinner få behålla Majlönen isåfall? Jag har nämligen jobbat som en tok hela April för att få ihop en liten buffert över sommaren...

Gränsfall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp