• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lån efter skuldsanering.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Så var det när jag jobbade med försäkringar också & TFF skickade en ganska rejäl räkning.

Vanligaste man fick höra var att det fanns pengar på kontot och dom undrar varför vi inte drog (autogiro)

Sen fanns det naturligtvis även andra fall där man hade bra mycket mer förståelse, hade en kund vars dotter hade omkommit i bilolyckan när hon satt i bilen som var försäkrad hos oss. Föräldrarna (som körde bilen) kraschade mentalt och tappade koll på såväl räkningar som allting annat.
Jo det finns såklart en del som har skapligt godtagbara skäl. Men de är oftast andras fel. Postnord leder nog ligan "men vi har skickat det till kivra"
"Inget kommer fram där heller"

Nänä..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Så är det, i 99% utav samtalen var det fel på någon annan antingen oss (försäkringsbolaget) som inte drog pengar, på banken som hade "låst pengarna" eller på kleti och pleti.

På dom 10-12 åren var det extremt sällan man faktiskt fick en förklaring till två missade månadsbetalningar ganska sällan.

Nu när man jobbar mot företag är detta extremt sällan vi inte får en faktura betalad, jag har inte varit med om det än iallafall men sen jobbar vi med bolag som har åtminstone 10 anställda +.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Så är det, i 99% utav samtalen var det fel på någon annan antingen oss (försäkringsbolaget) som inte drog pengar, på banken som hade "låst pengarna" eller på kleti och pleti.

På dom 10-12 åren var det extremt sällan man faktiskt fick en förklaring till två missade månadsbetalningar ganska sällan.

Nu när man jobbar mot företag är detta extremt sällan vi inte får en faktura betalad, jag har inte varit med om det än iallafall men sen jobbar vi med bolag som har åtminstone 10 anställda +.

Du får välja din bransch väl. Byggsvängen har lite svårt som det ser ut..
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Känner faktiskt en som genomgått en skuldsanering. Blev klar för något år sedan och nu har hon enorma skulder igen.
Tror inte man tagit tag i grunden till problemet då.
Lite som en del som gör vikt operationer, några år senare är de lika stora igen.

Finner det intressant hur man kan strunta i räkningar. Får så dåligt samvete av sådant. Sedan avskyr jag kontakt med andra människor, då är det bäst att sköta sig.
Fick idag en påminnelse, från ett försäkringsbolag faktiskt.
En påminnelse jag ej förstod mig på. Tänkte först bara betala, men hittade sedan att man kunde chatta med dem.

Summa summarum. Visade de sig att de gjort fel, när jag la om försäkringarna 1 november. Till att betala varje månad via autogiro.
Från kvartalsvis, via räkning.
Det hade gjorts en ny försäkring. Så hade dubbel. Första räkningen hade jag även betalar.
Så nu rättade de till och de slutade med att jag får tillbaka pengar istället.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Me so happy!!!!
 

Bilagor

  • Screenshot_20240305_000208_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20240305_000208_DuckDuckGo.jpg
    319.6 KB · Visningar: 79
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp