Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

lån till bil

Diskussion i 'Större lån' startad av surtläge, 4 maj 2018.

Tags: Add Tags
  1. surtläge

surtläge Gäst

Hej!

Bilen totalt paj och skulle behöva ett lån. Jag har ganska sunkiga förutsättningar och vill inte gärna stå hos bilhandlaren och få ett nej. Jag skulle kunna ge 10-20k i insats beroende på vad jag får för bilen och jag skulle behöva låna 10-30k. Vad tror ni om chansen?

Kreditbetyg 12,6. 17ff. 720k blanco :(. 110k underskott och tjänar 330k om året. Omöjligt?

2. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Leasing? Jag leasa en sprillans ny wv passat i februari med 1 Anmärkning, Volkswagen finans tar endast bisnode som upplysning

3. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Om du endast behöver låna 30 k annars så credway, endast creditsafe som upplysning , lycka till!

4. surtläge

surtläge Gäst

Mentalt så har jag lite svårt att ställa om till leasa i stället för äga, men tack för tipset.

Jag har fullt på credway och massa annan skit. Det bästa vore ett billån med bra ränta. :)

5. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Leasa är ganska smidigt annars, kolla läget kanske kan vara en bra lösning om du är maxad på annat

6. Surtläge

Surtläge Gäst

Hur svåra är volvofinans tror ni?

7. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Dom tar uc vet jag i alla fall.. svårighetsgraden vet jag inte

8. trolov

trolov Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    91
    Tveksam till att leasing är ett bra alternativ för dig. Du blir uppbunden och har förvisso en "fast" månadskostnad, men den är betydligt svårare att bli av med än en köpt bil. Gör en budget och räkna på om du klarar 2-2500kr per månad i tre år med leasing :)

Leasar själv och är rätt nöjd, även om det kostar lite i överkant (vilket allt bilägande gör) det blir bara mer påtagligt när allt kommer på en faktura :) Som jämförelse kostar min leasade koreanska bil 3200kr/månad, och min 20 år gamla Toyota kostar drygt 900/månad allt som allt. Driftsäkerheten är ungefär densamma ;)

Så mitt tips, lägg det du har i kontanter på en gammal nybesiktigad japanare, min kostade 7500 i inköp och på snart tre år har den reparerats för 2500. Besiktad med blanka papper.

9. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 952
    Trofépoäng:
    1 027
    Vet att dom beviljat till personer med löneutmätning till och med. Olika handlare kan göra olika då det är dom som står delar av risken, volvofinans lämnar tillbaka lånet till handlaren om det misssköts.

10. CJ81

CJ81 V.I.P

Mottagna gillanden:
    70
    Trofépoäng:
    207
    Funderar på att privatleasa en vw eller bmw med då jag hört att de bara tar bisnode. Jag dock lite många förfrågningar på bisnode. Pratade du med bilhandlaren eller vw finans innan och förklarade läget med anmärkningen? Jag har inga anmärkningar ska väl tilläggas.

Dela sidan