• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

lån till bil

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Måste hålla med tidigare talare att leasing vore nog bättre i din sits. Dels slipper du oförutsedda utgifter och sedan blir allt omhändertaget om något skulle krångla utan att du behöver bekymra dig. Visst kostar det lite mer men du sover gott. Det finns en tråd angående just billån annars, vilka bilhandlare som struntar i en anmärkning. BMW har jag för mig gick att resonera med. Även VW som någon tidigare skrev. Wasa Kredit hjälper annars gärna till men de har nästintill ockerränta på sina billån, närmare 20%
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Måste hålla med tidigare talare att leasing vore nog bättre i din sits. Dels slipper du oförutsedda utgifter och sedan blir allt omhändertaget om något skulle krångla utan att du behöver bekymra dig. Visst kostar det lite mer men du sover gott. Det finns en tråd angående just billån annars, vilka bilhandlare som struntar i en anmärkning. BMW har jag för mig gick att resonera med. Även VW som någon tidigare skrev. Wasa Kredit hjälper annars gärna till men de har nästintill ockerränta på sina billån, närmare 20%
20%??
Var på en husbils/husvagnsaffär som hade wasakredit, dom erbjöd 1.95%, då är det bilhandlaren som vill ha bra kickback att sälja kreditavtal med 20% ränta.

Som jag nämnt otaliga gånger vet jag att volvofinans släppt igenom folk med skuldsaldo och pågående löneutmätningar
 
J

john

Gäst
Poäng: 0
Volvo är lätta att ha och göra med.
Jag blev erbjuden att köpa en bil för 300.000 om jag kunde lägga 60.000 kontant men valde att passa just då.

Vid tillfället hade jag 10+ anmärkningar och historiskt skuldsaldo och utmätningsförsök.
 
S

surtläge

Gäst
Poäng: 0
Woa? Grattis? :) inte illa. Jag fick inte ett öre och aldrig haft en anmärkning. .)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jajamen jag pratade med Dom, och hon tjejen på finans så att hon inte trodde det var några som helst problem med en Anmärkning, det är ju trots allt inte nåt du äger själv.. betalar du inte så tar dom ju bilen

Nåja, jag tror ju knappast att Bosse på A-lagets bänk får leasa en BMW X5 bara för att "om han inte betalar så kan de ta bilen". Bilen i fråga kan ju vara exporterad till Albanien eller nåt då. Ett par hundratusen får man säkert för en ny X5 utan papper, så rätt många kan nog tänka sig att anlita Bosse mot att han får en slant. Och BMW:s finansbolag lär inte hitta sin bil.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
20%??
Var på en husbils/husvagnsaffär som hade wasakredit, dom erbjöd 1.95%, då är det bilhandlaren som vill ha bra kickback att sälja kreditavtal med 20% ränta.

Som jag nämnt otaliga gånger vet jag att volvofinans släppt igenom folk med skuldsaldo och pågående löneutmätningar

Beror ju givetvis på hur skuldsatt man är innan. Mer skulder = högre ränta vilket du säkert redan vet... finns ingen standardmall utan det är individuell prövning. Volvo var ett bra tips för de som behöver, om det stämmer det du säger :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Återförsäljaresamarbeten brukar räntan vara bestämd och baseras mer på hur mycket provision säljstället vill ha för kreditförmedlingen, förmedlar man krediter med 5% ränta på en bil eller husbil får säljstället några procent av det förmedlade lånet. Förmedlar man krediter med 1.95% eller kanske till och med 0.95 ränta så får säljstället nog ingen provision men kanske får sälja någon husbil mer än konkurenten som erbjuder 5% ränta.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Återförsäljaresamarbeten brukar räntan vara bestämd och baseras mer på hur mycket provision säljstället vill ha för kreditförmedlingen, förmedlar man krediter med 5% ränta på en bil eller husbil får säljstället några procent av det förmedlade lånet. Förmedlar man krediter med 1.95% eller kanske till och med 0.95 ränta så får säljstället nog ingen provision men kanske får sälja någon husbil mer än konkurenten som erbjuder 5% ränta.
Fel! Men bra inlägg
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Okej ja räntan sätts individuellt på alla. Jag hittade bara på för skojs skull.
Om det nu känns bättre kan vi säga så.
Stämmer ju delvis det du säger men det som inte stämmer är att ”bänkKalle” med miljoner i skuld hos er får samma ränta som skötsam ”Svensson”. Om det känns bättre alltså :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp