Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånegräns Onea?

Första gången går det bara med 7000kr. När kan man låna 30000kr? är det andra gången?

Jag hade tydligen en kreditgräns på 10k, men fick ändå bara låna 1k, wtf?

Jag hade tydligen en kreditgräns på 10k, men fick ändå bara låna 1k, wtf?

Bra att det finns några begränsningar, det ska du vara glad för. Det fanns det inte förr. Då kunde man skuldsätta sig djupt på det sättet för många år framåt. Det finns antagligen skäl och det ska du tacka för.

Det är bolagen som begränsade mig som jag kan berömma idag efter att ha hamnat i skiten sedan slutet av 2013.

Viaconto.
LånaLåna.
Harrys Cash.
Vippi.
Kortlån.
Kundfinans.

Dessa satte en gräns på 2000-3000:- för mig, det är också dessa som kunde få igen sina pengar eller få dom kort efter genom avbetalningsplaner. Resten som inte satte gränser och inte har seriös kreditgivning har satt både sig själva och mig i stora problem.

Isåfall går de inte på kreditupplysningen iaf. då jag inte kan ha bättre score

En fråga om onea,när jag loggar in på min sida där så står det tillgänglig kreditgräns 30 000
betyder det att jag är beviljad att låna den summan,och gör de alltid ny upplysning på befintliga kunder?? Har inget lån där nu,sist jag lånade var 2013 som sen gick till kfm,nu betalt! Kan man låna där med skuldsaldo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp