• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
TinaLina är forumets egna jultomte :D

Jag personligen hjälper bara folk som har varit medlemmar här ett tag och inte är nya. Föreslår er andra att göra samma sak :D
 

Palace

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
31 Juli 2017
Meddelanden
272
Mottagna reaktioner
107
Poäng
307
Tungt att behöva fråga någon mer här inne som har nån hundring att skänka eller ”låna” till 23/12. Det ska gå till mat och mer medicin ( skriver mer om det i pm om någon behöver veta, kan visa att medicinen är svindyr på mina sidor )
Är till smärtmedicin.

Skicka pm eller skriv i tråden
swish eller bank funkar för mig.
 
Senast ändrad:

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Gränsen på fem inlägg verkar inte följas (andy80), och dessutom känns den på tok för låg.

Jag har varit aktiv här ett par år och skulle aldrig ge "bidrag" till nån som inte varit aktiv här länge och deltagit i diskussioner, inte bara postat en massa frågor.

Det finns ju garanterat folk här som är pålitliga och som man gärna skulle hjälpa om man kunde, men nuvarande upplägg uppmuntrar bara till tiggeri.
 

TinaLina

Aktiv medlem
Poäng: 277
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
123
Poäng
277
I princip håller jag med Terry och Kronofogden. Initiativet är nytt och förutsättningarna för hjälp kan ändras och finslipas så att det känns bra och uppfyller sitt syfte. Många som mottagit har inte haft chans att bevisa nånting ännu. Så lite ödmjukhet innan man dömer folk på förhand, tack!

Hur länge ska man ha varit medlem? Hur många inlägg? Hur många diskussioner bör man ha deltagit i för att anses vara värd en hjälpande hand? Vart drar man gränsen?

Finns inga garantier att hög aktivitet borgar för att man är mer pålitlig. Många gamla rävar här har en inte allför snygg historia med svek och lögner när det gäller pengar och då framför allt i att göra rätt för sig vad gäller betalningar.

Regler behövs, men jag personligen kräver då inte att man har varit medlem och högaktiv i åratal. Man kan vara en schysst person i knipa ändå. Och hjälpen är HELT frivillig! :cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp