• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Om inga oväntade utgifter skulle ske så skulle 6 av mina 10 betalplaner vara betalda vid årets slut. Utöver det har jag två större lån som måste betalas. Även min sambo har dessvärre lite men betydligt mindre än mig. Det är tyvärr betalplanernas belopp som gör att det är svårt att hålla ihop allt hela tiden. Jag förstår inte varför fordringsägare skulle föredra utmätning då det skulle ta de evigheter att få betalt då.
Vilka är det som skickat till KF? Det kanske går att få en ny avbetalningsplan efter utslag? Så du slipper löneutmätning. Svårare att bli av med skulderna genom löneutmätning tror jag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Vilka är det som skickat till KF? Det kanske går att få en ny avbetalningsplan efter utslag? Så du slipper löneutmätning. Svårare att bli av med skulderna genom löneutmätning tror jag

Nope. De vägrar totalt. Försökt på alla möjliga sätt. För att kunna planera allt bra så är den största stressen att inte veta när den bomben med löneutmätning landar. Även om den är liten. Den kan dock göra att allt som redan är skört förfaller.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Här kan väl Lasseman fylla i. Men jag tror dom har redan kollat dina kontot såkallat utmätningsförsök/Tillgångsundersökning. Då kan dom ta allt utöver förbehållsbeloppet ca 5000:- dom kollar ofta mitt i månaden och räknar iskallt med att du betalt hyran räkningar osv. Gör en uc på dig så ser du om dom gjort det!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Här kan väl Lasseman fylla i. Men jag tror dom har redan kollat dina kontot såkallat utmätningsförsök/Tillgångsundersökning. Då kan dom ta allt utöver förbehållsbeloppet ca 5000:- dom kollar ofta mitt i månaden och räknar iskallt med att du betalt hyran räkningar osv. Gör en uc på dig så ser du om dom gjort det!

Vad ska jag se på UC?
Det är endast 5500kr.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Nope. De vägrar totalt. Försökt på alla möjliga sätt. För att kunna planera allt bra så är den största stressen att inte veta när den bomben med löneutmätning landar. Även om den är liten. Den kan dock göra att allt som redan är skört förfaller.
Släpp allt om du redan har anmärkning/ar. Är så mycket skönare du slipper hålla på och stressa. Du kommer få bättre sömn direkt jag LOVAR!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Släpp allt om du redan har anmärkning/ar. Är så mycket skönare du slipper hålla på och stressa. Du kommer få bättre sömn direkt jag LOVAR!

Anmärkningarna stör mig inte längre, lite oro kanske men inte mer än så. Har inga planer på att flytta och än mindre handla på kredit.
Om jag släpper är jag orolig för att räntorna skenar iväg. På detta sätt kan jag ändå nästan slutbetala några skulder.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Nope. De vägrar totalt. Försökt på alla möjliga sätt. För att kunna planera allt bra så är den största stressen att inte veta när den bomben med löneutmätning landar. Även om den är liten. Den kan dock göra att allt som redan är skört förfaller.
Om det är 5000 kronor så borde den var betald ganska fort med löneutmättning. Jag förstår att folk säger att man ska släppa allt men själv tycker jag det känns bättre att kämpa mot kronofogden sålänge det går!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp