• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ligga efter med betalning till kfm

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
När var detta? Vad jag hört tar det extra lång tid nu. Jag har väntat 3 veckor och ingen har rört mitt ärende.


Skulle med råda dig att betala till kfm först o främst.

Fk betalar ut så fort de godkänt din sjukskrivning. Har du dessutom anmält till afa och din arbetsplats har avtal så får du ju en summa därifrån med.

Å jag har väl så otur att min ansökan för några veckor sedan blir ändrad till igår istället. Jag var tvungen att ändra uppgifter, så själva sjukanmälan fick nytt datum också. :eek:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Å jag har väl så otur att min ansökan för några veckor sedan blir ändrad till igår istället. Jag var tvungen att ändra uppgifter, så själva sjukanmälan fick nytt datum också. :eek:
Du skulle ringt. Jag hade samma problem
men det ändrades lätt genom telefon utan att datumet ändrades.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Du skulle ringt. Jag hade samma problem
men det ändrades lätt genom telefon utan att datumet ändrades.

Jag ringde faktiskt. 2ggr till och med så det skulle bli rätt..å fick bekräftat det kunde hända att kompletteringsrna blir på det betydligt senare datumet. Nötter
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Betala KFM först, ring hyresvärd och gör upp med ev. hyra, samma med el, tele, bredband etc.
Riskera inte din skuldsanering vad du än gör.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Betala KFM först, ring hyresvärd och gör upp med ev. hyra, samma med el, tele, bredband etc.
Riskera inte din skuldsanering vad du än gör.

Nu ordnade det sig tack vare jobbet förskottera. Däremot nästa månad kan bli kaos om jag inte hinner få något av försäkringskassan
 

Trött84

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 April 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Sitter man i skiten någon månad så säger handläggaren jag har iaf att man kan betala ikapp månaden efter.. de ger inga uppskov men inga problem med att betala ikapp månaden efter vart så 1 månad för mig. Om 9 månader har man kämpat igenom sina 5 år
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 681
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Nu ordnade det sig tack vare jobbet förskottera. Däremot nästa månad kan bli kaos om jag inte hinner få något av försäkringskassan
Under min sanering hände det vid något tillfälle att jag av olika skäl fick lov att skjuta på delar av det som skulle betalas in. Det enda som hände var att det kom en påminnelse efter 2-3 ve. Betalade ikapp månaden efter.
Vad jag förstår har du beslutad sanering nu. Det är absolut värre att göra detta under inledande. Då riskerar man sin sanering.
Har för mej att efter två missade betalningar så underrättas borgenärer.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Under min sanering hände det vid något tillfälle att jag av olika skäl fick lov att skjuta på delar av det som skulle betalas in. Det enda som hände var att det kom en påminnelse efter 2-3 ve. Betalade ikapp månaden efter.
Vad jag förstår har du beslutad sanering nu. Det är absolut värre att göra detta under inledande. Då riskerar man sin sanering.
Har för mej att efter två missade betalningar så underrättas borgenärer.

borgenärer underrättas 4 grr om året om uteblivna betalningar. Månader som gäller är mars,juni,september och december. Så ligger man efter i t.ex januari och betalar ikapp innan mars så bör inte borgenärerna få reda på det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp