Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify - Bluff eller på riktigt?

Jag kan se min skuld trots att det står att de har tekniska problem. Minns inte om det var under dokument eller profil, när jag loggar in!

Kan också se min skuld,men är osäker om den stämmer helt.
Har mailat dom,få se vad dom säger.

Har inte ens fått betalningsuppgifteer denna månad.

Har 1800kr kvar på lånet.

Har inte ens fått betalningsuppgifteer denna månad.

Har 1800kr kvar på lånet.
Jag har inte fått betalningsuppgifter varken denna eller tidigare månad. Jag loggar in och kollar fakturan och betalar ca lägsta att betala, utan att veta om uppgifterna stämmer exakt på kronan eller inte.
Har ca 1500 kvar så när det börjar närma sig att slutbetala tänkte jag ta kontakt med dem och fråga.

Loggade in idag för att betala, trodde att jag skulle ha lägsta att betala ca 500 kr men det stod lägsta att betala 44 kr.
Det har varit svårt att ha koll hur mkt jag redan betalat men det är positivt att skulden var mindre än vad jag trodde (hoppas det stämmer! 😵)
Har betalat in nu dessa 44 kr!!!
Det står även att jag kan ansöka om 1000 kr. Det har inte stått så sist jag betalade in i slutet av augusti.

Fick låna 12.000 den här gången också. Gång 1000

Hmmm.... igår stod lägst att betala 44 kr och jag trodde att det var det sista. Betalade in och fick sms idag att de mottagit betalningen. Loggade in för att se hur det såg ut och då står det Lägsta att betala 250 kr :(
Jag ringde direkt för att reda ut och det visar sig att min skuld är på 1500 kr så säg den glädjen som varar länge!!!
På mina frågor svarade de så här:
Nej de skickar inte betalningsuppgifter via mejl eller på ngt annat sätt, man loggar in själv och betalar.
Och ang "driftstörningarna" som de haft i evighet blev svaret: Jag kan inte lova nånting men vi jobbar för fullt och hoppas på att kunna åtgärda problemet inom en snar framtid.

En snar framtid kan betyda till påsk :mad::mad::mad:

För mig tar de 120 kr i ”aviseringsavgift” fast de inte aviserar. Man måste själv gå in och titta när man ska betala, och då är det ofta fel summa så man måste mejla in och fråga om summan.... Däremot har jag vart sen 3 månader utan att få ett endaste mejl/brev.

Dom har inga planer på att höja kommande året framöver. Synd. Dom är mina nya favoriter :/

Fick ni också mejl idag? Om fördelarna med Lumify?
"Anledningen till att du får detta email är för att du tidigare har registrerat en profil hos Paxo finans AB.
Paxo finans AB köptes av nya ägare och bytte namn till Luma Finans AB som äger Lumify."

Vad hette bolaget Paxo tidigare lånade ut under?

Alltså högre än 20.000 menar jag :/

Tyvärr. 14K varje gång här...

Nu fick jag höja!
14.000 till 16.000!
Äntligen!

Alltid hela!

12.000 till 16.000 var det visst!

Hoppsan det blev lite tokigt!
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, fingrarna slinter på tangenterna och tekniken gör inte som man säger åt den att göra.
Som en del av våra kunder har märkt så gick inte lanseringen utav Sveriges nya låneprodukt riktigt som vi ville.

Vi har fått leva med en del tekniska svårigheter som bland annat har gått ut över er som kunder.
Detta vill vi be tusengånger om ursäkt för och som vi hoppas ni har överseende med såhär i en startup.

Men ingen idé att hänga läpp, vi blickar framåt, vänder blad och kan nu meddela att vi löst de problem som uppstod och våra processer har finslipats.

Vi uppskattar all feedback vi har fått och önskar att ni delar med er även i fortsättningen hur vi tillsammans ska göra Lumify till det bästa alternativet.

Ligger efter med 600 kr som de skulle ha sista oktober! De smsar och ringer varje dag. Det är första gången som jag är sen hos dem!! Gillade dem men nu vet jag att de också terroriserar när man är sen :(

Ringer Lumify från okänd nummer. Har en skuld som skulle vara betald den 17 alltså igår. Fått samtal från okänd nummer som jag missat och 15 minuter senare kom ett sms från Lumify att jag måste betala omgående. Ringer dom och skickar sms för att man är sen en dag? Någon som vet om dom ringer från okänd nummer.

Ringer Lumify från okänd nummer. Har en skuld som skulle vara betald den 17 alltså igår. Fått samtal från okänd nummer som jag missat och 15 minuter senare kom ett sms från Lumify att jag måste betala omgående. Ringer dom och skickar sms för att man är sen en dag? Någon som vet om dom ringer från okänd nummer.
Är nästan 100% säker på att det är Lumify som ringer fr okänt nummer varje dag runt kl 11. Sen kommer det mejl och sms också!!

Tusen tack för svar. Jag hatar när det ringer från okänt nummer. Jag är sån som går och funderar vem det är. Men när ett sms från Lumify kom efter en kvart ungefär så gissade jag nästan att det var dom. Det var också strax efter 11 samtalet kom så det var säkerligen dom.

Tusen tack för svar. Jag hatar när det ringer från okänt nummer. Jag är sån som går och funderar vem det är. Men när ett sms från Lumify kom efter en kvart ungefär så gissade jag nästan att det var dom. Det var också strax efter 11 samtalet kom så det var säkerligen dom.
Samma här! Om jag väntar viktigt samtal ngn gång så brukar jag alltid fråga om de ringer fr dold nummer eller inte samt be att de lämnar meddelande.

Strunta i att svara så betalar du när du kan. Jag är ca 3 veckor sen och kommer betala slutet av november så de får väl ringa till dess.

Oj då!
Fick faktiskt 19.500 av dessa den här gången! Aldrig varit över 16.000 innan.
Räddar mig deluxe faktiskt.

Måste säga att Lumify förtjänar hatten av. Tveklöst bästa bolaget på marknaden just nu sett till, ja sett till allting. Enda synpunkten är beloppet som är något lågt men dom är tveklöst överlägsna med upplysning,snabbhet,kundservice (trevliga).
2 minuter från ansökan tills jag hade pengarna, med Creditsafe dessutom!

Detta kunde skräpbolaget Fairlo blivit om dom inte hade betett sig så uselt som dom gjorde.

Oj då!

Måste säga att Lumify förtjänar hatten av. Tveklöst bästa bolaget på marknaden just nu sett till, ja sett till allting. Enda synpunkten är beloppet som är något lågt men dom är tveklöst överlägsna med upplysning,snabbhet,kundservice (trevliga).

Detta kunde skräpbolaget Fairlo blivit om dom inte hade betett sig så uselt som dom gjorde.
Jag stör mig på att man inte kan utöka redan pågående lån

Efter att ha lånat och återbetalat hur många gånger? 15-20? ;) I övrigt håller jag med om att Lumify är oerhört trevliga att ha att göra med. Nu funkar ju dessutom hemsidan hyfsat ok också :)

Oj då!

Credigo, Easykredit och samtliga aktörer inom GF Money har denna funktion. För att nämna några...

Nu förstår jag fortfarande inte vad du menar, jag hade Credigo i över ett år (innan jag släppte till inkasso) och jag kunde aldrig utöka redan pågående kredit. Samma på Easycredit. Det är ju ingen regel att du får höja beloppet eller uttöka det för den delen.

Har nog lånat 10 gånger på lumify!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp