Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lycka fick mig att inse hur skuldsatt & körd jag är.

Hej, behöver skriva av mig innan jag gör någonting dumt men livet känna meningslöst.

Jag är skuldsatt till 860,000 närmare bestämt. Började som spelberoende under ett dåligt förhållande & fortsatte som överlevnadsförsök när jag drog. Ingen vet om detta & alla tror jag har mycket pengar. Har ganska bra lön, men räntan äter upp avbetalningar. Betalar just nu 14,800 varje måndag varav majoriteten är ränta.

Jag lämnade den 8 åriga relation där hon mentalt förstörde mig för snart 2 år sedan. Har sen dess hittat den mest underbara partner jag kunnat, hon förgyller mitt liv till en nivå jag inte trodde fanns.

Allt gick så fort så att berätta om mina lån hamnade åt sidan, delvis pga rädsla delvis pga att jag tänkte jag hinner. Plötsligt var sä bor vi ihop och hon vill att vi köper hus nästa år (Vi har nu träffats i snart 1 år) men känns som vi känt varandra hela livet.

Funderade på att lämna henne & låta henne hitta någon som kan ge henne livet hon förtjänar, men själviskt nog vill jag inte det. Hon kommer från en familj som värdesätter sparande & har själv mycket pengar & bra tänk kring pengar, så hon skulle bli förstörd om jag berättade.

Ansökt om skuldsanering men tror den inte kommer gå igenom då jag inte lyckats betala av på lån riktigt. Så är helt stop i vad jag kan göra.

Kommer inte kunna köpa något hus med henne. Barn är inte på frågan för hur ska jag kunna försörja dom?
Vad kan man göra? Känner mig helt värdelös inombords. Livet alla människor förtjänar finns där men går ej att uppnå för gamla idiotiska val.

Hjälp. Det har ej slagit mig förens nu, när livet faktiskt kunnat vara underbart.

Senast ändrad:
Samma sak hände mig. Träffade mitt livs kärlek. Berättade dock till henne att jag har lite i bagaget men jobbar på det och kommer att få en god ekonomi när jag är klar med mitt skit. Hon hade inga problem med det alls och vi har redan börjat spara varje månad till eget hus i framtiden.
Ingen lätt resa men livet är ändå bra och man mår bättre när man har klara mål att se framemot.

Du måste prata om det och se hur det slutat, älskar hon dig så tar hon nog det bra.
Din skuld är inte alls oöverkomlig och du får börja förhandla vid bra tillfällen om räntor så att du kan amortera mer istället för att bli av med dina skulder så fort som möjligt.

Hej tack för att du tog din tid och svara. Hur tidigt berättade du? Och hur menar du förhandla, går det med normala privatlån/blankolån?

Får jag bort de värsta 200,000 så har jag väldigt bra ränta (tror jag) på resterande 600,000 (7%) och skulle både kunna amortera mer plus spara till hus. Jag är rädd för vad hon kommer göra, men vet att hon älskar mig otroligt mycket, dock vet jag inte om hon skulle stanna. Men snacket behöver jag ta.

Hej. Klart du ska prata med henne. Skulden är inte farligt stor och du fixar det.

Hej tack för att du tog din tid och svara. Hur tidigt berättade du? Och hur menar du förhandla, går det med normala privatlån/blankolån?

Får jag bort de värsta 200,000 så har jag väldigt bra ränta (tror jag) på resterande 600,000 (7%) och skulle både kunna amortera mer plus spara till hus. Jag är rädd för vad hon kommer göra, men vet att hon älskar mig otroligt mycket, dock vet jag inte om hon skulle stanna. Men snacket behöver jag ta.
Nån månad efter jag märkte att det är seriöst.. Sök lån vid bra tillfälle och även om du inte får nån superränta så kan du ljuga att du fått mkt bättre erbjudande så brukar de sänka om du haft lånet ett tag.

Köpa hus efter ett år?, vaffan ni känner ju knappt varandra...
Nä, ta det lugnt i något år så vet ni med säkerhet vad ni vill, nu är ni väl i pingvinstadiet med byxorna i knävecken och det är highlife...
Har hon bråttom, så fråga varför, att ha en ekonomisk ryggsäck är inte roligt, men du kan vara säker på att hon också brottas med någonting som inte än kommit fram.

Senast ändrad:

Om hon väljer att lämna dig efter erat snack så vet du att hon värdesätter pengar mer än dig - och inget är att ha.

Köpa hus efter ett år?, vaffan ni känner ju knappt varandra...
Nä, ta det lugnt i något år så vet ni med säkerhet vad ni vill, nu är ni väl i pingvinstadiet med byxorna i knävecken och det är highlife...
Har hon bråttom, så fråga varför, att ha en ekonomisk ryggsäck är inte roligt, men du kan vara säker på att hon också brottas med någonting som inte än kommit fram.
Låt folk flytta ihop och köpa hus när de känner för det! Att du inte är redo för det förrän du har din pension utbetald är din ensak men den kan inte användas som modell till alla på jordklotet!

Låt folk flytta ihop och köpa hus när de känner för det! Att du inte är redo för det förrän du har din pension utbetald är din ensak men den kan inte användas som modell till alla på jordklotet!
Lägg ner attityden.
När har det någonsin varit en bra idé köpa ett hus tillsammans med någon man känt i 12-24 månader?, väldigt få gånger skulle jag vilja påstå,
Och är man då i TS situation, skuldsatt och i starten av en eventuell skusan, så låter det väl inte som en vettig sak att göra.
Kortena måste ju ut på bordet först innan en lösning kan ske.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp