Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lycka fick mig att inse hur skuldsatt & körd jag är.

Lägg ner attityden.
När har det någonsin varit en bra idé köpa ett hus tillsammans med någon man känt i 12-24 månader?, väldigt få gånger skulle jag vilja påstå,
Och är man då i TS situation, skuldsatt och i starten av en eventuell skusan, så låter det väl inte som en vettig sak att göra.
Kortena måste ju ut på bordet först innan en lösning kan ske.
Visa belägg för dina påståenden om att det är väldigt få gånger tack. Själv sitter jag inte på någon statistik men du får gärna hänvisa till sådan.

Korten på bordet har inget med frågan om att flytta ihop inklusive husköp att göra.

Men det är enligt mig en viktig del i en hållbar relation att vara öppna och ärliga om en stor mängd saker.

Visa belägg för dina påståenden om att det är väldigt få gånger tack. Själv sitter jag inte på någon statistik men du får gärna hänvisa till sådan.

Korten på bordet har inget med frågan om att flytta ihop inklusive husköp att göra.

Men det är enligt mig en viktig del i en hållbar relation att vara öppna och ärliga om en stor mängd saker.
Eftersom TS inte lär få något bolån med de förutsättningar som förklarats, så blir det i så fall hon som får stå för insats, lagfart och bolån själv om nu ens det går igenom, och TS får vara inneboende.
Sedan så behöver hon kanske själv pynta driftkostnader, renoveringar och underhåll, hur länge tror du det håller ?, och detta är då i bästa fall om TS nu berättar
hur det ligger till och de ändå bestämmer sig för att gå vidare.
Nä, bo kvar där ni bor tills läget är bättre.
Det är svårt visa belägg för mina påståenden, men det jag själv bevittnat genom vänner, bekanta och arbetskollegor, så är detta ingen lågoddsare.

Eftersom TS inte lär få något bolån med de förutsättningar som förklarats, så blir det i så fall hon som får stå för insats, lagfart och bolån själv om nu ens det går igenom, och TS får vara inneboende.
Sedan så behöver hon kanske själv pynta driftkostnader, renoveringar och underhåll, hur länge tror du det håller ?, och detta är då i bästa fall om TS nu berättar
hur det ligger till och de ändå bestämmer sig för att gå vidare.
Nä, bo kvar där ni bor tills läget är bättre.
Det är svårt visa belägg för mina påståenden, men det jag själv bevittnat genom vänner, bekanta och arbetskollegor, så är detta ingen lågoddsare.
Jag har inget intresse av att spekulera i hur länge något håller. Men att optimera livet likt ditt sätt passar dig kanske, men det passar inte alla för det!

Vissa lever mer i nuet och uppskattar det. En del håller ihop i vått och torrt. Andra avslutar relationer med att kasta in bensindunk efter bensindunk i elden som redan brinner. En del separerar likt att byta jobb.

Vi människor är olika och vad som passar A passar inte B och C passar än värre in på både A och B!

Life is Complicated! Life can be easy sometimes!

Hej. Klart du ska prata med henne. Skulden är inte farligt stor och du fixar det.
Tack. Jag tjänar helt ok också, runt 588-620 per år. Problemet är väl att berätta för henne att jag är skuldsatt och risken att vi gör slut på grund utav det. Men jag kan, om jag berättar, betala nästan 20,000 (Inkl ränta öer månad. Och spara 470,000 i ränta. Den är så himla sjuk.

Nån månad efter jag märkte att det är seriöst.. Sök lån vid bra tillfälle och även om du inte får nån superränta så kan du ljuga att du fått mkt bättre erbjudande så brukar de sänka om du haft lånet ett tag.
Okej, vi är snart 1 år in. Allt gick så fort så skjöts upp.

Sänkte faktiskt räntan hos ena lånet genom att skicka ett fejkat erbjudande från en förmedlare 😐🤣 Men mina 2 största har 7% ränta känns svårt att slå

Köpa hus efter ett år?, vaffan ni känner ju knappt varandra...
Nä, ta det lugnt i något år så vet ni med säkerhet vad ni vill, nu är ni väl i pingvinstadiet med byxorna i knävecken och det är highlife...
Har hon bråttom, så fråga varför, att ha en ekonomisk ryggsäck är inte roligt, men du kan vara säker på att hon också brottas med någonting som inte än kommit fram.
Haha, vi ska ej köpa hus. Hon som drömmer. Jag gav det 2 år minimum som krav vilket hon godkände, men även så, har hon råd att köpa sitt egna hus då hon har bra ekonomi & sparande, men som sagt, 2 år. Hon har en ryggsäck och jag vet om den, ett ex med lång fängelsehistorik som fortfarande hänger efter henne ibland. Den ryggsäcken har jag hjälpt henne bära enda sedan start så hoppas på att hon är förstående även hon.

Men vi får se. Behövde skriva av mig och det hjälpte mer än jag trodde. Nu ska jag bara berätta för henne.

Lägg ner attityden.
När har det någonsin varit en bra idé köpa ett hus tillsammans med någon man känt i 12-24 månader?, väldigt få gånger skulle jag vilja påstå,
Och är man då i TS situation, skuldsatt och i starten av en eventuell skusan, så låter det väl inte som en vettig sak att göra.
Kortena måste ju ut på bordet först innan en lösning kan ske.
Hon kan köpa ett hus själv om hon så vill, väldigt bra ekonomi & sparande. Hon sålde nyss sitt hus dessutom. Men du har rätt jag ska inte äga hus för tillfället. Men inte för att vi ej känner varandra, det gör vi på ett sätt ingen av oss gjort med andra förr. Men inte en del av denna diskussion. Bara skönt få skriva av sig till anonyma på internet så man tackar.

Själv träffade jag min fru slutet av 2015, 2016 på våren flyttade vi ihop och vår son föddes i slutet av 2016. Idag har vi 3 barn jag hade 2 miljoner i skulder när vi träffades och hon visste om det. Har 2.5 år kvar av min skuldsanerig :) det går visst!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp