• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lyxfällan S28 E10

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Utan att ha sett programmet så vill jag bara säga att det finns människor som är lågbegåvade och inte har resurser att kunna förstå.
Sen kan situationen i sig göra att man blir blockerad och att man då inte kan tänka klart.
Håller med om att många blir blockerade och tappar allt... vi är väl många här som satt oss i idiotiska livssituationer där våra anhöriga tycker detsamma om oss. Dock skulle jag aldrig skämma ut mig i tv eller prioritera utomlandsresor eller grina om jag blev av med mitt TV-spel.. men det är väl det som vi vill se på tv och kallas för underhållning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Håller med om att många blir blockerade och tappar allt... vi är väl många här som satt oss i idiotiska livssituationer där våra anhöriga tycker detsamma om oss. Dock skulle jag aldrig skämma ut mig i tv eller prioritera utomlandsresor eller grina om jag blev av med mitt TV-spel.. men det är väl det som vi vill se på tv och kallas för underhållning
Hur tragiskt detta må låta är det underhållande att se folk är riktiga idioter på tv. Jag gläds inte åt deras sits men i 9/10 fall är dom medvetna om vad dom gjort/gör och har noll verklighetsuppfattning.

jag har gjort korkade misstag ekonomiskt och fått stöttning av mina föräldrar vissa månader men jag har alltid förstått vad jag gör till skillnad från dessa människor.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 513
Mottagna reaktioner
6 115
Poäng
4 147
Att personen var lågbegåvad hade försatt henne i situationen, så ja. Att man tar lån på tiotusentals kronor för att åka med familjen till Maldiverna när man har miljonskulder kan inte beskrivas på något annat sätt.

Dock är personen vuxen och myndigförklarad så hon är fullt ansvarig för sina egna handlingar.
Jag håller med till fullo men det är lätt att sitta här på forumet och kalla folk för både det ena och det andra när många av oss gjort samma dumma val. Sen har vi som sagt olika resurser och förmåga att förstå/ta tag i saker.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag håller med till fullo men det är lätt att sitta här på forumet och kalla folk för både det ena och det andra när många av oss gjort samma dumma val. Sen har vi som sagt olika resurser och förmåga att förstå/ta tag i saker.
Så är det med all reality-tv
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Veckans deltagare verkar smidigare..
 

Niclas

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2019
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Majoriteten av den nya säsongens deltagare har varit helt oengagerade och bara tagit plats åt de som verkligen vill ändra sitt beteende. Särskilt konståkningsdamen samt killen som gömde sin bil och uppenbarligen bad sin "bekant" som hade bilen att göra sig oåtkomlig så han fick behålla bilen. Dagens avsnitt var väl åt det bättre hållet med en som verkligen ville göra allt för att förändra sin situation.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Hur tragiskt detta må låta är det underhållande att se folk är riktiga idioter på tv. Jag gläds inte åt deras sits men i 9/10 fall är dom medvetna om vad dom gjort/gör och har noll verklighetsuppfattning.

jag har gjort korkade misstag ekonomiskt och fått stöttning av mina föräldrar vissa månader men jag har alltid förstått vad jag gör till skillnad från dessa människor.
Nja, det är nog en ekvation som inte går ihop. Medvetna val samtidigt som man inte har verklighetsuppfattning? .

Tyvärr tror jag att dessa, eller kanske damen ifråga, blivit curlade i hela hennes uppväxt och kanske t.o.m. nu när de får låna från föräldrarna.
Däremot, tyckte jag att lyxfällan inte skötte det särskilt bra. Dessa människor har ju hamnat där av en anledning och att skälla hjälper föga. Avsnitt efter avsnitt visas ju hur dyra saker nästan ges bort pga programmet bara har några dagar att få jobba med de. Så jag kan mycket väl föreställa mig ångesten över att mycket värde försvinner utan att det gör större skillnad på skulderna.
Nej det är så lätt att döma när vi bara ser redigerade händelse förlopp, det finns säkert mer bakom alltihop.
Skulle vara riktigt glad för de om de nu lyckats med företagen.
De skulle iaf visa att de inte ger upp och tänker långsiktigt.
Det unnar jag de!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Nja, det är nog en ekvation som inte går ihop. Medvetna val samtidigt som man inte har verklighetsuppfattning? .

Tyvärr tror jag att dessa, eller kanske damen ifråga, blivit curlade i hela hennes uppväxt och kanske t.o.m. nu när de får låna från föräldrarna.
Däremot, tyckte jag att lyxfällan inte skötte det särskilt bra. Dessa människor har ju hamnat där av en anledning och att skälla hjälper föga. Avsnitt efter avsnitt visas ju hur dyra saker nästan ges bort pga programmet bara har några dagar att få jobba med de. Så jag kan mycket väl föreställa mig ångesten över att mycket värde försvinner utan att det gör större skillnad på skulderna.
Nej det är så lätt att döma när vi bara ser redigerade händelse förlopp, det finns säkert mer bakom alltihop.
Skulle vara riktigt glad för de om de nu lyckats med företagen.
De skulle iaf visa att de inte ger upp och tänker långsiktigt.
Det unnar jag de!

Dom jobbar inte bara några dagar... det förjobbas mycket
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Däremot, tyckte jag att lyxfällan inte skötte det särskilt bra
Jag är lite splittrad på den fråga. Ena handen borde man försökt med, för barnen skull om inte annat. Men samtidigt visade man noll samarbete och vilja att göra något (i alla fall hur det vinklades i programmet)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp