• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Maria N's väg mot att bli skuldfri

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Dem måste ha gjort fel, detta var inte alls vad vi kom överens om. Men ett väldigt bra fel är det. Då behöver jag inte känna någon stress över den. Det är skönt. Den växer ju inte utan minskar bara. Då vet jag att om man 127 månader är den klar. Haha den ska dock vara klar tidigare än så.
Så himla bra!! Önskar fler kunde stoppa räntan faktiskt. Men man kan inte få allt. Kämpa på <3
 

Silent Mixing

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Läst igenom hit och du är väldigt handlingskraftig måste jag säga. Kommer säkert gå lite upp och ner under resans gång men you can do it!
Lycka till och kommer följa tråden
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Läst igenom hit och du är väldigt handlingskraftig måste jag säga. Kommer säkert gå lite upp och ner under resans gång men you can do it!
Lycka till och kommer följa tråden
Tack för peppen! Jag hoppas det. Jag har ju satt en deadline på 2027 så det är bäst att jag håller den. Haha
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Har avklarat en skuld i april. En liten sådan men en skuld mindre iaf. Jag ska nog dra iväg en ansökan om skuldsanering efter sommaren.
Förmodligen får jag avslag, tog mitt sista lån juni 2022 för att kunna betala av andra lån. Och innan dess har jag ju lånat fram och tillbaka sen säkert 15 år tillbaka. Tänker att det skadar ju inte att prova var 6:e månad medan jag själv gör så gott jag kan undertiden.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Lyckades du med fler ackordsuppgörelser?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Lyckades du med fler ackordsuppgörelser?
Ja, men har inte råd med fler. Jag får återkomma till dem när jag har råd att betala, då återkallar de skulderna och sätter upp en avbetalningsplan. Har 137.000 nu på avb plan. 1400kr i månaden totalt. Men 1400kr är rätt mycket med utmätning.
 

Liz

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Februari 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Så imponerande Maria!! Har läst hela tråden och fick massor med pepp inför de samtalat jag måste ta tag i till imorgon. Tack för att du delar och inspirerar. Du är en hjälte!
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Så imponerande Maria!! Har läst hela tråden och fick massor med pepp inför de samtalat jag måste ta tag i till imorgon. Tack för att du delar och inspirerar. Du är en hjälte!
Tack! Glad att min resa kan hjälpa andra på sin resa mot skuldfrihet. Vi får hjälpas åt med pepp och push mot rätt riktning. Lycka till med samtalen.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Ansökte om skuldsanering i början på Juni. Fick samtal idag vid 10 tiden och beslut om inledande ungefär en timme efter.
Tyvärr så räknas mitt extra jobb med så jag kommer behöva fortsätta att jobba extra tills jag har fått godkänt eller avslag.

Känna jätte bra oavsett att jag kom så långt som till inledande, då vet jag att det finns hopp iaf om det inte går vägen denna gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp