• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Maria N's väg mot att bli skuldfri

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Meddelanden
592
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Ansökte om skuldsanering i början på Juni. Fick samtal idag vid 10 tiden och beslut om inledande ungefär en timme efter.
Tyvärr så räknas mitt extra jobb med så jag kommer behöva fortsätta att jobba extra tills jag har fått godkänt eller avslag.

Känna jätte bra oavsett att jag kom så långt som till inledande, då vet jag att det finns hopp iaf om det inte går vägen denna gång.
Grattis

• Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 010
Mottagna reaktioner
1 087
Poäng
897
Ansökte om skuldsanering i början på Juni. Fick samtal idag vid 10 tiden och beslut om inledande ungefär en timme efter.
Tyvärr så räknas mitt extra jobb med så jag kommer behöva fortsätta att jobba extra tills jag har fått godkänt eller avslag.

Känna jätte bra oavsett att jag kom så långt som till inledande, då vet jag att det finns hopp iaf om det inte går vägen denna gång.
Men detta var ju sjukt bra. Nu får vi hoppas på oss båda två :)

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 182
Poäng
927

Grattis! Hur har skulderna uppkommit? Enbart genom överkonsumtion?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Meddelanden
9 805
Mottagna reaktioner
6 286
Poäng
4 147

Din betalplan baseras ju på även ditt extrajobb även efter godkänd skuldsanering, har du tänkt ompröva för mindre inkomst sen eller vad är planen ?

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
559
Poäng
597
Kul Maria!

håller tummar och tår.

Har mitt samtal om 2-3v
Tack! Jag hoppas det går vägen. Om inte denna gång kanske nästa. Kändes ändå hoppfullt att jag ens fick inledande. Då vet jag att jag i en första bedömning anses skälig för sanering. Får jag avslag får jag ju en anledning till varför och så försöker jag bara nå det skälet. Vad det nu kan vara tid?

Håller tummarna för att ditt samtal också går vägen.

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
559
Poäng
597
Grattis! Hur har skulderna uppkommit? Enbart genom överkonsumtion?
Njae, jag har haft mycket otur också i livet där jag inte haft annat val. Men konsumtion ja, överkonsumtion och för ren överlevnad. Överkonsumtion var främst när jag var yngre.

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
559
Poäng
597
Din betalplan baseras ju på även ditt extrajobb även efter godkänd skuldsanering, har du tänkt ompröva för mindre inkomst sen eller vad är planen ?
Jag vet, jag har redan fått den. Jag kommer ompröva vid godkänt annars behåller jag mitt extra jobb. Det var inga problem alls sa min handläggare, då kunde jag betala in mindre tills det godkänts om jag ej skulle ha råd med planen under omprövningen. Det var en skälig anledning sa hon. Hon sa att dem ej kräver av någon att arbeta mer än 100 procent och att jag kan ompröva det när som.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp