• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Meddelandelån Sverige (officiell tråd)

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Har haft lån hos Meddelandelån som gick till inkasso (Gothia) Nu har jag betalt av lånet men fakturorna på lånet står fortfarande kvar som obetalda på "min sida". Jag kontaktade kundtjänst och fick till svar att de inte längre får besked från inkasso när lånet är avbetalt och att jag föralltid kommer att ha dessa fakturor stående som obetalda och därmed kan jag inte låna hos dem igen. Dåligt tycker jag, hade känts bättre om fakturorna blivit noterade som betalda, även om jag förstår att de inte tänker låna ut till mig igen.

Hej Majsan,

Det stämmer, ifall ditt ärende har övergått till Gothia får vi inte mer betalningsinformation från dem och därför står det i dina uppgifter att fakturorna är obetalda. Vänligen skicka e-post till info@meddelandelan.se, så kan vi försöka reda ut detta. Alternativt kan du kontakta Gothia, som Meduza.2015 föreslog och be dem skicka informationen åt oss via e-post om din betalning.

Vi bytte faktureringspartner i april till Svea Ekonomi, som sköter också om våra inkassoärenden.

Har du frågor?

Kontakta oss per e-post kundtjanst@meddelandelan.se
Vill du veta vad som händer hos oss bland de första? Följ oss på Facebook.

Med vänlig hälsning,

Meddelandelån Kundtjänst
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag har en fråga till er på "Meddelandelån",hur länge är personer som haft med ert inkasso och göra avstängda från att låna igen,eller får dom låna fast ett lägre belopp första gången?.
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag har en fråga till er på "Meddelandelån",hur länge är personer som haft med ert inkasso och göra avstängda från att låna igen,eller får dom låna fast ett lägre belopp första gången?.

Hej Meduza.2015,

att ett lån övergår till inkasso betyder inte automatiskt att man får inte låna på nytt hos oss. Ifall man sköter ärendet till inkasso inom rimlig tid (60 dagar från förfallodatum) får man låna igen, dock en mindre summa första gången.

Om betalningen till inkasso dröjer länge (mer än 60 dagar), kommer vi inte att bevilja lån åt kunden under kommande 2 år. Hoppas detta svarade på din fråga!

Med vänlig hälsning,

Meddelandelån Kundtjänst
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
inkasso

Det är ju ett av problemen med att inkassobolagen inte meddelar när det är slutbetalat. Även om man slutbetalat inom 60 dagar får ni ju inte reda på det och då åker man på "straffet" på två år ändå...
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Det är ju ett av problemen med att inkassobolagen inte meddelar när det är slutbetalat. Även om man slutbetalat inom 60 dagar får ni ju inte reda på det och då åker man på "straffet" på två år ändå...

Hej,

vi får betalningsinformation om slutbetalningarna till inkasso från Intrum Justitia och Svea. Vi får bara inte betalningsinformation från Gothia eftersom vårt samarbete tog slut redan för länge sedan.

MVH,

Meddelandelån Kundtjänst
 

Carro

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Mars 2014
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej!

Jag var sen med min inbetalning (2 dagar) denna månaden, kan jag låna av er igen?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fan vad ni ljuger om allt. LÅNA INTE AV MEDDELANDELÅN. DE HAR SÄMST PERSONAL SOM ALDRIG HÅLLER VAD DE LOVAR.
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Fan vad ni ljuger om allt. LÅNA INTE AV MEDDELANDELÅN. DE HAR SÄMST PERSONAL SOM ALDRIG HÅLLER VAD DE LOVAR.

Hej oregistrerad,

Du får gärna skicka feedback på hur vi kan förbättra oss. Du kan återkomma med konkreta förslag och exempel via e-post till: kundtjanst@meddelandelan.se.

Tidigare i år gjorde vi en kundundersökning, där våra kunder hyllade oss. Du kan läsa om kundundersökningens resultat här: meddelandelan.se/kundundersokning.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning,

Meddelandelån Kundtjänst
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp