• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Meddelandelån Sverige (officiell tråd)

Tanken

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Juli 2014
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hur kommer det sig att ni har höjt kostnaderna för lånen? På första sidan i denna tråd så skrev ni att 2000kr/30dgr kostar 195 kr och nu kostar det 400 kr.
Så nu har ni inte billigaste lånet i Sverige.

Onea har t.ex. 2000kr/30dgr för 139 kr och det finns flera andra långivare som har billigare än Meddelandelån just nu.


Så varför skulle jag ta ett lån från Meddelandelån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Hur kommer det sig att ni har höjt kostnaderna för lånen? På första sidan i denna tråd så skrev ni att 2000kr/30dgr kostar 195 kr och nu kostar det 400 kr.
Så nu har ni inte billigaste lånet i Sverige.

Onea har t.ex. 2000kr/30dgr för 139 kr och det finns flera andra långivare som har billigare än Meddelandelån just nu.


Så varför skulle jag ta ett lån från Meddelandelån?

Hej Tanken,

tackar för din fråga! Vi körde en kampanj tidigare i år med billigaste 2000,00kr lånet och efter att reklamkampanjen tog slut har vi ändrat priset tillbaka. Vi kan tyvärr inte editera vårt inlägg från 2014-03-28.

Varför du ska ta ett lån hos oss?

1. Vi har extremt nöjda kunder.
2. Vi har marknadens bästa kundtjänst öppettider. --> Du får hjälp alltid då du behöver det.
3. Överföringar görs även under veckoslut --> Du får pengarna till ditt förfogande då du behöver dem.
4. Vi erbjuder SMSlån utan UC. --> Det är helt anonymt att ansöka.
5. Vi är medlemmar i branschföreningen för smslån, S.K.E.F. --> Du kan lita på att våra lån är ärliga och att vi jobbar för en sund och seriös konsumentkreditgivning samt branschens goda anseende.

Orsaken varför vi inte erbjuder lån billigare har främst att göra med skillnader i affärsmodellerna som vi och vissa "billigare" konkurrenter har.

MVH,

Meddelandelån Kundtjänst
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
låneförbud utan att be om det

min kompis skulle låna från er igen, återkommande kund men hade plötsligt fått ett låneförbud och han har inte ens haft en faktura till inkasso
vi googlade på låneförbud och fick upp att det var något man önskade själv och det har han inte gjort så mkt märkligt
jag provade därför själv att söka hos er och fick upp samma, avslag pga av låneförbud men jag har ju haft någon till inkasso så på mig är det mer troligt

men sätter ni låneförbud utifrån eget önskemål eller utifrån tidigare inkassokrav?´
eftersom ni anger på er hemsida att man får låneförbud för resten av livet så är det ju en intressant fråga varför vi båda två med olika historik hos er båda fick låneförbud
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
När det gäller "Meddelandelån",så verkar det vara olika svar hela tiden.Vissa få låneförbud i bara några år,andra tycks få det ännu längre osv.Man kan ju undra hur konsumenterna ska tolka deras olika svar/besked,som ert fall där är ju ett bra exempel.
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
min kompis skulle låna från er igen, återkommande kund men hade plötsligt fått ett låneförbud och han har inte ens haft en faktura till inkasso
vi googlade på låneförbud och fick upp att det var något man önskade själv och det har han inte gjort så mkt märkligt
jag provade därför själv att söka hos er och fick upp samma, avslag pga av låneförbud men jag har ju haft någon till inkasso så på mig är det mer troligt

men sätter ni låneförbud utifrån eget önskemål eller utifrån tidigare inkassokrav?´
eftersom ni anger på er hemsida att man får låneförbud för resten av livet så är det ju en intressant fråga varför vi båda två med olika historik hos er båda fick låneförbud

När det gäller "Meddelandelån",så verkar det vara olika svar hela tiden.Vissa få låneförbud i bara några år,andra tycks få det ännu längre osv.Man kan ju undra hur konsumenterna ska tolka deras olika svar/besked,som ert fall där är ju ett bra exempel.

Hej oregistrerad och Meduza.2015,

varje fall är unikt och därför är det bäst att ni skickar e-post till oss för att få veta varför ni har fått avslag. Det går inte att ge en "huvudregel" som gäller alltid.

MVH,

Meddelandelån Kundtjänst
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fast ni måste väl kunna svara på om det är ni själva som sätter låneförbud eller om det är som ni själva anger i informationen dvs att det är kunden själv som begär låneförbud?
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Fast ni måste väl kunna svara på om det är ni själva som sätter låneförbud eller om det är som ni själva anger i informationen dvs att det är kunden själv som begär låneförbud?

Hej,

en kund kan få låneförbud p.g.a. två olika skäl:

1. problem med återbetalning, dvs. ärendet står länge i inkasso.
2. kunden ber själv om låneförbud.

I första fallet får man en två års spärr från framtida lån och i andra fallet är kunden spärrad i minst ett år, var efter man har möjlighet att häva spärren skriftligt.

MVH,

Meddelandelån Kundtjänst
 

Meddelandelån

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Mars 2014
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Nyhet 2014-09-24: "Kundrecensioner via Trustpilot"

Hej,

Vill du veta vad våra kunder tycker om oss?
Vi har lanserat Trustpilot-tjänsten på vår hemsida, där kunder kan ännu enklare ge feedback åt oss!

Läs hela nyheten ---> https://www.meddelandelan.se/nyheter/237/kundrecensioner-via-trustpilot


nyhet-trustpilot-medium.jpg
 

Pinglan38

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Februari 2014
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick sms om att första fakturan var registrerad som betald och att det nu fanns möjlighet att söka nytt lån.. provade att söka och fick till svar att lånet var inte återbetalt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp