Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medlemslån genom facket

Hej!

Tänker ansöka om ett medlemslån inom 1 månad. Hur är era erfarenheter när det gäller den typen av lån? Svår att få? Har just nu blancolån på 140 k. Inkomst ca 500 k. Tänkte ett lån på 350 k.

Sedan undrar jag om det går att göra en ansökan hos en annan bank än den man har. Min kontohistorik senaste åren är ingen vacker syn.

Tror man kan få medlemslånet hos den bank där man har sitt lönekonto, alltså det lönekontot som hänger ihop med din anställning och att du är med i facket. Men kolla om ditt fack rekommenderar annan bank eller om du kan få särskilda förmåner hos en viss bank.

Tror man kan få medlemslånet hos den bank där man har sitt lönekonto, alltså det lönekontot som hänger ihop med din anställning och att du är med i facket. Men kolla om ditt fack rekommenderar annan bank eller om du kan få särskilda förmåner hos en viss bank.

"Du kan ansöka om lånet även om du inte är kund hos oss idag. Men det kan ta några dagar längre innan du får pengarna på kontot." /Nordeas hemsida.

Nu återstår bara att få svar på om dom beviljar ett lån på 350 tusen trots att man har lån på 140 redan...

Är dessa lån tillgängliga på alla svenska storbanker?
Vet att SEB bla har det.

Swed bank sparbanker danske bank

Sökngenom lendo blir du beviljad av bank med medlemslån kan du fixa det efteråt.

Det är endast SEB och Swedbank som erbjuder medlemslån genom Lendo, om jag har förstått det rätt. SEB listade inte ens facket jag är medlem i...

Problemet med att söka medlemslån online direkt är att man inte blir erbjuden ett lägre belopp om man blir nekad för det belopp kan söker för. Allt eller inget typ. Via Lendo finns fler möjligheter. Dessutom kan man ju bli erbjuden ett lån med lägre ränta än medlemslån.

Problemet med att söka medlemslån online direkt är att man inte blir erbjuden ett lägre belopp om man blir nekad för det belopp kan söker för. Allt eller inget typ. Via Lendo finns fler möjligheter. Dessutom kan man ju bli erbjuden ett lån med lägre ränta än medlemslån.

Om jag ansöker direkt hos banken, meddelar dessa mig om vilket belopp som kan beviljas? Man vill ju inte få ett nej för att summan man ansökt om är för hög och därmed en onödig UC tagen...

Trias, kan du inte gå igenom Lendo - nappa på ett lån (säg SEB) sen via SEB omlägga det till ett facklån?
På så sätt garderar du dig om att åtminstone få dina pengar utan att ta en UC i onödan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp