• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Medlemslån - ta lån med fackförhandlade lånevillkor

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
3 förfrågningar eller 4 gör inte särskilt stor skillnad, om det inte är panik kan du ju testa, annars hade jag nog först försökt samla de 6 (eller 5 av dem) hos Bank Norwegian (som ger en ränta på ca 15%) och därefter testat medlemslånet lite längre fram.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
never mind, såg att du hade surrat om det tidigare i tråden.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Kunde utan problem höja mitt medlemslån hos SEB med 15000 till samma ränta för att betala bort en gammal skuld sambon haft. Ny UC togs, i övrigt inga konstigheter.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Kunde utan problem höja mitt medlemslån hos SEB med 15000 till samma ränta för att betala bort en gammal skuld sambon haft. Ny UC togs, i övrigt inga konstigheter.

Räntan är alltid förbestämd på medlemslånen:)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Om man byter jobb och fackförbund får man behålla det gamla lånet då med dess villkor?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Om man byter jobb och fackförbund får man behålla det gamla lånet då med dess villkor?

Jajjamen, det finns 3 olika varianter på medlemslån LO TCO och en tredje som jag inte minns vad det hette(eller så minns jag fel och det är bara 2) och du måste vara med i facket när lånet tas, och om du nån gång vill höjja lånet så får man byta lånetyp. Det är dock samma villkor, det bara heter olika
 

Krona

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
4 Juli 2015
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Herre gud. JAAAAA! Jag chansade hej vilt och det var på målsnöret, men jag är beviljad ett medlemslån hos SEB på 350K. Gjorde en ansökan på deras hemsida utan att logga in, för då fanns alt att lösa andra lån. Sedan ringde jag upp nyss för att kolla varför man inte kunde ange detta när man loggat in. Passade då på att göra klart ansökan i luren. Mina kortkrediter syns inte på UC:n att de är avslutade. Så först nekade dom och sa att jag har för mkt beviljat. Då förklarade jag att det var uppsagt & avslutat helt men att det inte syns ännu och att jag idag bara har 60K beviljat och inte 160K som dom trodde. Efter lite lirkande så fick jag iaf hjälp. Känslan är HEEEEEELT OBESKRIVLIG! :D Så sjukt lycklig. Jag har idag totala blancolån på 380K så jag får lösa det sista lånet på 30K själv, men det går fort nu när månadskostnaden sjunker ännu mer.
Ska tillägga att jag inte ens betalat första månaden på mitt Norwegianlån som är alldeles färskt som jag löser direkt. Känns smått overkligt.
Jag passade på att chansa när min score ändå var nere på 0,8. Kände att jag hade kunnat söka om 6 månader om det inte hade gått vägen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp