Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Inte för att vara den som är den, jag har ju ingen aning om hur ert vardagspussel ser ut och vad som funkar bäst för er ( så detta är ju såklart inget facit). Men har för mig att ert barn är ganska litet? Det kan ju funka att ha typ 2(mån,tis) +3( ons, tor, fre,) +2 (helgen) så är det inte lika långt mellan gångerna. Som sagt. Jag har ingen aning hur ert liv ser ut sååå ta mig inte på så stort allvar men du i övrigt. Så är det fasen inte värt att förstöra varannan vecka med att spela varannan vecka. Mitt vad det är så tappar du barnet helt och hållet när missbruket tar över. Det är det inte värt! Tips, skriv upp en lista på saker du vill göra när du har ”egentid”. En kompisresa, påbörja ett nytt träningsschema, utforska en hobby, alt se till att jobba extra som tusan dom dagar du inte har barnet så kommer ni så småningom att ha råd och tid till riktiga kvalitetstid ( behöver inte kosta såklart). Men se det som tid där du faktist kan lägga ner mycket tid på dig själv och ditt mående. (Kbt,träning,resa,en ny kunskap, plugga, etc) (inte alla vuxna som har den ”lyxen”). Även om jag såklart fattar att du hellre haft barnen till 100%.
Ps. DU KLARAR DET!

Du kanske bör skriva upp en lista på konsekvenser med spelet också och gömma undan i en låda för att ta fram när jävulen knackar dig på axeln. Plus att öppna upp dig för människor som vet om din problematik att du är rädd för att du ska falla dit för om man pratar om det upplever jag att man gör ett mer medvetet val om man skulle vilja spela igen.

Hej! Har inte varit så aktiv här på senaste... mår inte bra.. har börjat jobba igen och inskolning på dagis osv. Mitt i allt en separation och massor andra saker. Det enda jag fokuserar på nu är att allt ska funka för barnens skull. All min tid går åt det och mitt mående. Ett helvete nu att hitta ny lägenhet "börja om som på nytt" känns det som. Samtidig extra jobbigt då vi har en son ihop. Att bara få träffa han varannan vecka sen gör mig sjukt nervös. Vad ska jag göra då? Dom veckorna? Rädd för att falla tillbaka i gammalt mönster osv. Samt även nervös för va utan han har intr varit utan han mer än någon dag sen han föddes... men ett barn behöver både mig sin pappa och hans mamma.. hoppas bara detta löser sig på bästa sätt.

Har inte fallit tillbaka i något spel och har ingen tanke på spel, har inte tagit nya lån eller så heller. Allt sånt flyter på som vanligt.

finns på pm!

Bäst, extra tanke till vissa av er. Ni vet vilka ni är❤️
Sänder lite extra <3
Du är en krigare och fixar även detta!

Inte för att vara den som är den, jag har ju ingen aning om hur ert vardagspussel ser ut och vad som funkar bäst för er ( så detta är ju såklart inget facit). Men har för mig att ert barn är ganska litet? Det kan ju funka att ha typ 2(mån,tis) +3( ons, tor, fre,) +2 (helgen) så är det inte lika långt mellan gångerna. Som sagt. Jag har ingen aning hur ert liv ser ut sååå ta mig inte på så stort allvar men du i övrigt. Så är det fasen inte värt att förstöra varannan vecka med att spela varannan vecka. Mitt vad det är så tappar du barnet helt och hållet när missbruket tar över. Det är det inte värt! Tips, skriv upp en lista på saker du vill göra när du har ”egentid”. En kompisresa, påbörja ett nytt träningsschema, utforska en hobby, alt se till att jobba extra som tusan dom dagar du inte har barnet så kommer ni så småningom att ha råd och tid till riktiga kvalitetstid ( behöver inte kosta såklart). Men se det som tid där du faktist kan lägga ner mycket tid på dig själv och ditt mående. (Kbt,träning,resa,en ny kunskap, plugga, etc) (inte alla vuxna som har den ”lyxen”). Även om jag såklart fattar att du hellre haft barnen till 100%.
Ps. DU KLARAR DET!

Du kanske bör skriva upp en lista på konsekvenser med spelet också och gömma undan i en låda för att ta fram när jävulen knackar dig på axeln. Plus att öppna upp dig för människor som vet om din problematik att du är rädd för att du ska falla dit för om man pratar om det upplever jag att man gör ett mer medvetet val om man skulle vilja spela igen.
Tack för fina orden. Men finns ingen risk att jag kommer falla tillbaka. Bara en tanke. Men kommer ej ske ❤️

Sänder varma kramar!
Vad jobbigt du har det!

Men vad fin du är som kämpar för din sons skull!
Det är ju i slutändan det som är värt någonting. Han och ditt mående♡

Kram.igen

Bra att du ger all tid till det som betyder något ❤️ Hoppas allt blir bra och det kommer det ju såklart bli! Kram

Gillar din inställning och din kämpaglöd @Dunder
Att du sätter din son framför allt annat visar att du är in toppen pappa. Nu är han ännu liten men fortsatt så och du kommer inom nåt år att skörda det du sår nu, ni kommer att få en fin relation. Det är många söner och döttrar som inte har det så.
Kämpa lite till så ska du se att allt ordnar sig. <3

Hej! Har inte varit så aktiv här på senaste... mår inte bra.. har börjat jobba igen och inskolning på dagis osv. Mitt i allt en separation och massor andra saker. Det enda jag fokuserar på nu är att allt ska funka för barnens skull. All min tid går åt det och mitt mående. Ett helvete nu att hitta ny lägenhet "börja om som på nytt" känns det som. Samtidig extra jobbigt då vi har en son ihop. Att bara få träffa han varannan vecka sen gör mig sjukt nervös. Vad ska jag göra då? Dom veckorna? Rädd för att falla tillbaka i gammalt mönster osv. Samt även nervös för va utan han har intr varit utan han mer än någon dag sen han föddes... men ett barn behöver både mig sin pappa och hans mamma.. hoppas bara detta löser sig på bästa sätt.

Har inte fallit tillbaka i något spel och har ingen tanke på spel, har inte tagit nya lån eller så heller. Allt sånt flyter på som vanligt.

finns på pm!

Bäst, extra tanke till vissa av er. Ni vet vilka ni är❤️
Så tråkigt att höra att du inte mår bra men försök att de veckor du inte har sonen, att hitta någon aktivitet som gör att du tänker på något annat ett tag vet att det är svårt. Tack för dina fina ord till oss här på forumet

1 ff försvann idag så har nu 10ff men en av dom är eon vet ej om det räknas? Isåfall 9 ff. men betyget rörde sig inget. Fortfarande på 3.65%

Hej Dunder.
Hur blev det med samlingslånet hos Rocker som du hade på gång när du kom ner i UC-risk?

Hej Dunder.
Hur blev det med samlingslånet hos Rocker som du hade på gång när du kom ner i UC-risk?
Tja :) jag skippade det. Jag ska samla i augusti ist när jag bara har 2ff. Mitt betyg är nu på 3.65% så i augusti när 8ff försvunnit så tänker jag satsa på bank med rak ammortering istället.

Senast rörde sig inte betyget när en ff försvann. Får se om det gör det på på tisdag när en försvinner :)

Senast rörde sig inte betyget när en ff försvann. Får se om det gör det på på tisdag när en försvinner :)
Blir spännande för mig också om nåt händer när en försvinner nästa vecka och en om två veckor och sedan har jag snart återbetalat ett lån och tänkte ringa och säga upp lånet så det avslutas, kanske också kan påverka positivt så småningom. I alla fall vid samlingslån bör det vara gynnsamt att ha en kreditgivare mindre.

HJÄÄLP!!!

Det börjar närma sig och om 2 månader kommer jag samla mina lån har då endast 2ff.

min fråga är jag ska ha rak ammortering så ska jag söka direkt hos typ Swedbank eller ikano? Eller löneförmedlare?

spelar ingen roll om jag får topp erbjudanden det enda intressanta är med rak ammortering.

Av ren nyfikenhet, varför vill du så gärna ha rak amortering? Hur mycket tror du att det skulle kunna skilja? :) frågar pga vill lära mig.

Av ren nyfikenhet, varför vill du så gärna ha rak amortering? Hur mycket tror du att det skulle kunna skilja? :) frågar pga vill lära mig.
Rak Amortering samma ränta / betalning av skuld varje månad så skulden sjunker.

medans annuitet så betalar du massor ränta i början sen inte mycket ammortering men ju längre tiden går ju mindre ränta och mer ammortering.

jag vill ej betlaa massor onödig ränta om jag ska lösa lånet inom 1-2 år. Blir massor onödiga pengar

Tänk att dom du med rak amortingering lånar 200 000 på 10 år så kommer du amortera c:a 1667/mån hela perioden.
Annuitetslån på 10 år så amorterar du lägre i början men ökar i takt med att du betalar lägre i ränta.
Men om du med annuitet börjar på 1667:- så kommer amorteringen öka i takt med räntan minskar och lånet blir betalt snabbare och du lägger mindre på räntor.

Tänk dessutom på att 1667 kr om 8-10 år är mindre värt än idag vilket i praktiken innebär att ditt lån blir billigare per månad med tiden även om du lägger samma summa.
Om 8 år kanske du har 10 000 mer i lön och lånet är då relativt en mindre kostnad för dig än idag.

Lämnar över det här till @Doodles han har lagt upp mycket intelligent angående detta :)?
Framförallt kommer du att se hur lånet minskar VARJE månad. Får du en ränta som du inte är nöjd med är det helt ok att flytta, pga du 'bara' har betalt den faktiska räntan du har fått.
Man luras av att få erbjudanden om att flytta lånen stup i kvarten till bättre ränta men om man flyttar de första åren har man betalat betydligt mer i ränta än den faktiska.
Sedan även, om man är överbelånad så får man tillbaka 30% up till 120K efter det är det 'bara' 20% och med tanke på att man betalar mest ränta i början så missar man dessa 20%, samt kommer man inte kunna göra avdrag i slutet på låneperioden när det bara är amortering kvar.
Exempel nedan om man flyttar ett lån med 10% ränta och 15 års löptid, på 300k efter 2 år:
RAK
Lånebelopp
300 000​
ränta
10​
Totalt att betala
526 245
Antal perioder
15​
år
RäntaAmorteringMånadsbetalningSlutskuld
År 1
29 083​
20 004​
279 996​
År 2
26 917​
20 004​
259 992​
Betald ränta efter 2 år
40 008​
Restskuld
259 992

Annuitet
Lånebelopp
300 000​
ränta
10​
Totalt att betala
580 286
Antal perioder
15​
år
RäntaAmorteringMånadsbetalningSlutskuld
År 1
30 000​
8 686​
3 224​
291 314​
År 2
29 307​
9 381​
3 224​
280 857​
Betald ränta efter 2 år
59 307​
Restskuld
280 000

Senast ändrad:
Förklaringen ligger i att i exemplet ovan amorteras ungefär 2,3 gånger mer på det med rak.
Är man fine med den summan så tycker iaf jag att vinsten ligger i att bli av med lånet snabbare men om man man tänker byta vartannat år så söker man nog andra vinster.

Imorgon försvinner en ff får se om betyget rör sig något! För 2 veckor sedan försvann en men betyget rörde sig inte ett skit…

Men i juli försvinner 3ff
I augusti försvinner 3ff till är då nere på endast 2
Ff… den ena 5-6 mån gammal och den andra 9 månader. Hoppas då ha landat på betyg under 1% :faceheart:

DÅ BLIR DET ÄNTLIGEN SAMLA ALLA LÅN SOM ÄR KVAR OCH LÄGGA ALL DEN HÄR
SKITEN PÅ HYLLAN<3<3<3<3

Imorgon försvinner en ff får se om betyget rör sig något! För 2 veckor sedan försvann en men betyget rörde sig inte ett skit…

Men i juli försvinner 3ff
I augusti försvinner 3ff till är då nere på endast 2
Ff… den ena 5-6 mån gammal och den andra 9 månader. Hoppas då ha landat på betyg under 1% :faceheart:

DÅ BLIR DET ÄNTLIGEN SAMLA ALLA LÅN SOM ÄR KVAR OCH LÄGGA ALL DEN HÄR
SKITEN PÅ HYLLAN<3<3<3<3
Underbart!!!
Du är väl värd det.

2 ff försvunnit.. senast en idag nere på 9 st nu (8 kanske man säger för en av dom är eon det borde ej påverka nått va?) .. men betyget har ej rört sig något allts varken idag när en försvann… eller för 2 veckor sen lite tråkigt :(

2 ff försvunnit.. senast en idag nere på 9 st nu (8 kanske man säger för en av dom är eon det borde ej påverka nått va?) .. men betyget har ej rört sig något allts varken idag när en försvann… eller för 2 veckor sen lite tråkigt :(
Brukar hända nått med betyget när de hamnar under 5-6 förfrågningar :)

Alltid rört sig lite iaf. Men ska väl inte gnälla för 7 mån sen Hade jag 28.7% nu 3.7% :)
Jag vet hur de är också, så fort nått förändras vill man lixom ha en liten bekräftelse på det. Att de man gör faktiskt gör någon nytta :facejoy: men de är bara härda! :)

CEEFDA28-2563-4CA1-960C-880739CA0DFF.webp8450653D-8803-4929-A342-8D4491821ACD.webpJävligt bra funktion från anyfin! Blir ju ett par hundra i månaden som man inte ens tänker på som försvinner från kontot:tummen::fire::folded:

Om 2 månader i augusti har jag varit spelfri 12 månader. 12 månader sen allt kom fram. Vilken jävla resa så mycket ångest krångel problem och skiten följer än varje dag… men då äntligen kommer jag samla alla lån med rak ammortering sen kommer jag ba låta det gå på autogiro och lägga allt detta bakom mig ❤️

Jag tittar in här titt som tätt, försöker lägga min tid fokus på annat. Då detta får mig galen, jag blir tyvärr helt manisk….

Dock i vissa stunder när man behöver köpa vissa saker som man skulle kunna köpa annars. Men inte kan… det gör så ont inombords att man inte kan köpa en sak som verkligen behövs pga att man själv satt sig i skiten med spel och skulder….

Dock i vissa stunder när man behöver köpa vissa saker som man skulle kunna köpa annars. Men inte kan… det gör så ont inombords att man inte kan köpa en sak som verkligen behövs pga att man själv satt sig i skiten med spel och skulder….
Vet precis vad du menar.
Är så så mycket vi ej kan göra som familj pga mig.
Även.om det kanske anses som lyx för vissa så är det hur vi kunnat leva pga att vi skulle vilja
Renovera i huset, fixa uteplatsen, semestra där vi önskar.
Hela min lön går till räkningar och största delen är ju till skulder. Även om jag är tacksam att jag kunde få det enorma lånet så smärtar det ändå

Spännande 2 månader nu. Betyg nu 3.7% förfrågningar 9 (1 av dom eon det räknas väl ej?).

i juli försvinner 3 ff och i augusti 3ff till. Dock senaste 2 som försvunnit så har ej betyget rört sig något. Så den 18 augusti har jag bara 2ff och ingen kredit. Men lån på 270k och inkomst 2021 312k pga pappa ledighet och 43k underskott… Blir att samla allt då på bank med rak ammortering. vad tror vi hamnar jag under 1%? Får ångest när jag kollar tbx innan allt spel och skulder… hade 0.1% i betyg då…..

Spännande 2 månader nu. Betyg nu 3.7% förfrågningar 9 (1 av dom eon det räknas väl ej?).

i juli försvinner 3 ff och i augusti 3ff till. Dock senaste 2 som försvunnit så har ej betyget rört sig något. Så den 18 augusti har jag bara 2ff och ingen kredit. Men lån på 270k och inkomst 2021 312k pga pappa ledighet och 43k underskott… Blir att samla allt då på bank med rak ammortering. vad tror vi hamnar jag under 1%? Får ångest när jag kollar tbx innan allt spel och skulder… hade 0.1% i betyg då…..
Tror lätt du hamnar under1% med 2ff och låg belåning.

Nu äre juli! Denna månad försvinner 3ff ska bli sjukt spännande! Dessutom 11 månader spelfri om 3 dagar.

Fattar inte…. Nu är det 4e ff som försvinner men betyget rörde sig inte denna gång heller fortfarande kvar på 3.7%…

Försvann dom inatt? Kanske lite fördröjning i uppdateringen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp