• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Skönt endå att man har ungefär 7000-8000
Kvar efter lån och alla räkningar är betalda dessutom lagt undan / köpt fonder för 1500-2000 kr.

så 7-8000 till över känns helt okej varje månad att ha över. Varav kanske Max 4000 år till mat då vi är 2 som delar på allt. Så högt räknat 8000 mat för 2 vuxna 2 barn :)

Inga transport avgifter har jag inte heller och ingen bil som kostar. Så mina 3000 på
Lån varje månad gör mig ej så mycket :)

Känns skönt att allt börjat ordna upp sig :fire:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Skönt endå att man har ungefär 7000-8000
Kvar efter lån och alla räkningar är betalda dessutom lagt undan / köpt fonder för 1500-2000 kr.

så 7-8000 till över känns helt okej varje månad att ha över. Varav kanske Max 4000 år till mat då vi är 2 som delar på allt. Så högt räknat 8000 mat för 2 vuxna 2 barn :)

Inga transport avgifter har jag inte heller och ingen bil som kostar. Så mina 3000 på
Lån varje månad gör mig ej så mycket :)

Känns skönt att allt börjat ordna upp sig :fire:
Rena drömmen att ha 7-8 000 kr över!
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Skönt endå att man har ungefär 7000-8000
Kvar efter lån och alla räkningar är betalda dessutom lagt undan / köpt fonder för 1500-2000 kr.

så 7-8000 till över känns helt okej varje månad att ha över. Varav kanske Max 4000 år till mat då vi är 2 som delar på allt. Så högt räknat 8000 mat för 2 vuxna 2 barn :)

Inga transport avgifter har jag inte heller och ingen bil som kostar. Så mina 3000 på
Lån varje månad gör mig ej så mycket :)

Känns skönt att allt börjat ordna upp sig :fire:
Hänger sällan i dessa trådar men har sett en del inlägg av dig och det är imponerande vad du åstadkommit, från det du öppet beskrivit förstår jag att du haft drogmissbruk, spelmissbruk i kombination, skulder, och måendet upp och ner som det kan vara ibland.

Att se dig skriva att det gått mot en positiv riktning är mycket inspirerande och hoppas att det löser sig för dig på alla plan i livet framöver, stor respekt. Det är något du kan vara stolt över vare sig du delar med det med andra i verkligheten eller inte viktigast är du vet själv vad du tagit dig ur och vad du åstadkommit. 100-Gubbe.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Skönt endå att man har ungefär 7000-8000
Kvar efter lån och alla räkningar är betalda dessutom lagt undan / köpt fonder för 1500-2000 kr.

så 7-8000 till över känns helt okej varje månad att ha över. Varav kanske Max 4000 år till mat då vi är 2 som delar på allt. Så högt räknat 8000 mat för 2 vuxna 2 barn :)

Inga transport avgifter har jag inte heller och ingen bil som kostar. Så mina 3000 på
Lån varje månad gör mig ej så mycket :)

Känns skönt att allt börjat ordna upp sig :fire:
Imponerande. Du är verkligen värd det som du har över.
Trevlig helg.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hänger sällan i dessa trådar men har sett en del inlägg av dig och det är imponerande vad du åstadkommit, från det du öppet beskrivit förstår jag att du haft drogmissbruk, spelmissbruk i kombination, skulder, och måendet upp och ner som det kan vara ibland.

Att se dig skriva att det gått mot en positiv riktning är mycket inspirerande och hoppas att det löser sig för dig på alla plan i livet framöver, stor respekt. Det är något du kan vara stolt över vare sig du delar med det med andra i verkligheten eller inte viktigast är du vet själv vad du tagit dig ur och vad du åstadkommit. 100-Gubbe.
Tack för dom orden! Dom gjorde min helg! :folded:
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
På tal om annat. Cykeln jag köpte är nog den bästa investeringen jag gjort på sjukt länge! För fyfsn vad det går snabbt cykla haha, och fan vad kul det är! Cyklat 6 mil denna vecka fram tbx till jobbet 6kM dit 6kM hem. Får både hälsa kondition mår bättre och bäst av allt det är gratis!! Åker jag bil med någon tar det t.o.m 20 min hem och med buss över 30 min. Men med cykeln 15 min. Införskaffat en hjälm nu eller ja beställt en. Så jag kan köra i skogen 600 kr på rea. Det sjukaste är att jag nästan va för snål för köpa en hjälm för 599 som endå kommer rädda livet på mig haha. För jag åkte till skogen till en bana sen vände för tänkte såhär ”efter allt jag gått igenom och endå överlevt, nu har barn familj. Inte fan tänker jag dö på en cykel i skogen då” :facejoy::facejoy::facejoy:

använder denna tråd till att även skriva ut alla mina tankar osv angående annat sen får den som vill läsa ❤️
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
På tal om annat. Cykeln jag köpte är nog den bästa investeringen jag gjort på sjukt länge! För fyfsn vad det går snabbt cykla haha, och fan vad kul det är! Cyklat 6 mil denna vecka fram tbx till jobbet 6kM dit 6kM hem. Får både hälsa kondition mår bättre och bäst av allt det är gratis!! Åker jag bil med någon tar det t.o.m 20 min hem och med buss över 30 min. Men med cykeln 15 min. Införskaffat en hjälm nu eller ja beställt en. Så jag kan köra i skogen 600 kr på rea. Det sjukaste är att jag nästan va för snål för köpa en hjälm för 599 som endå kommer rädda livet på mig haha. För jag åkte till skogen till en bana sen vände för tänkte såhär ”efter allt jag gått igenom och endå överlevt, nu har barn familj. Inte fan tänker jag dö på en cykel i skogen då” :facejoy::facejoy::facejoy:

använder denna tråd till att även skriva ut alla mina tankar osv angående annat sen får den som vill läsa ❤️
Den bästa investeringen är den som lönar sig... och det har det gjort i ditt fall. Bara win win <3
När jag ser cykeltrafiken i Stockholm blir jag livrädd. Allvarliga olyckor händer. Folk cyklar som dårar.
Var rädd om dig, som du säger själv - familjen behöver dig :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
På tal om annat. Cykeln jag köpte är nog den bästa investeringen jag gjort på sjukt länge! För fyfsn vad det går snabbt cykla haha, och fan vad kul det är! Cyklat 6 mil denna vecka fram tbx till jobbet 6kM dit 6kM hem. Får både hälsa kondition mår bättre och bäst av allt det är gratis!! Åker jag bil med någon tar det t.o.m 20 min hem och med buss över 30 min. Men med cykeln 15 min. Införskaffat en hjälm nu eller ja beställt en. Så jag kan köra i skogen 600 kr på rea. Det sjukaste är att jag nästan va för snål för köpa en hjälm för 599 som endå kommer rädda livet på mig haha. För jag åkte till skogen till en bana sen vände för tänkte såhär ”efter allt jag gått igenom och endå överlevt, nu har barn familj. Inte fan tänker jag dö på en cykel i skogen då” :facejoy::facejoy::facejoy:

använder denna tråd till att även skriva ut alla mina tankar osv angående annat sen får den som vill läsa ❤️
Jag sparar just nu också till en elcykel
Lagt ut min cykel till försäljning och ska även sälja bilen. Sen blir det elcykling för hela slanten.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag sparar just nu också till en elcykel
Lagt ut min cykel till försäljning och ska även sälja bilen. Sen blir det elcykling för hela slanten.
Ja det är vettigt ;) jag va inne på el först men köpte en så jag kan köra i skogen istället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp