Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Mindre lån alternativt faktura med riktigt dåliga förutsättningar.

Rubriken låter hemsk, jag vet!
Men jag letar inte tillfällen att handla utan att göra rätt för mig, utan alternativ till att klara oss fram till måndag. Så mindre lån eller om det går ex att köpa presentkort på mataffär på faktura eller dylikt? Med världens sämsta förutsättningar då, där är den lilla twisten, annars vet jag att det går! Skulder ( äldre sådana förvisso), låg inkomst, osv... Antar att det blir svårare och svårare överallt dock.

Rubriken låter hemsk, jag vet!
Men jag letar inte tillfällen att handla utan att göra rätt för mig, utan alternativ till att klara oss fram till måndag. Så mindre lån eller om det går ex att köpa presentkort på mataffär på faktura eller dylikt? Med världens sämsta förutsättningar då, där är den lilla twisten, annars vet jag att det går! Skulder ( äldre sådana förvisso), låg inkomst, osv... Antar att det blir svårare och svårare överallt dock.
Här behöver vi veta lite mer, ifall dina skulder betyder anmärkningar eller skulder som i nuvarande lån och avbetalningar? Hur låg inkomst snackar vi? Klarna erbjuds ju som alternativ på vissa onlinebeställningar på matbutiker som Willys, Coop, Ica osv. Jag vet att när jag hade det som sämst fick jag vända mig till klarna för att handla mat en månad. Så prova det, dom tar Creditsafe

Tack för svar!
Skulder som i gamla CSN skulder hos Kronofogden... tyvärr...och nån gammal tandläkarräkning ligger där med. Så helt fel sorts skulder, även om inga är bra skulder.
Inkomsten är riktigt låg, existensminimum i princip. Går dock runt normalt sett, men just nu har det varit uppförsbacke och lite mer utgifter än vanligt, vilket blir katastrof utan marginaler, därav letar jag alternativ. Klarna får jag inte på. Och får man inte där är det nog rätt kört inser jag. Men ibland råkar ju någon hitta något som funkar så det är värt att testa!

Tack för svar!
Skulder som i gamla CSN skulder hos Kronofogden... tyvärr...och nån gammal tandläkarräkning ligger där med. Så helt fel sorts skulder, även om inga är bra skulder.
Inkomsten är riktigt låg, existensminimum i princip. Går dock runt normalt sett, men just nu har det varit uppförsbacke och lite mer utgifter än vanligt, vilket blir katastrof utan marginaler, därav letar jag alternativ. Klarna får jag inte på. Och får man inte där är det nog rätt kört inser jag. Men ibland råkar ju någon hitta något som funkar så det är värt att testa!
Isåfall om du inte kan få hjälp av anhörig (vilket jag vet kan vara skämmigt och kanske inte går ibland) så är det i ditt fall ändå bästa alternativet. Nu antar jag att du tänkt igenom det innan du kom till detta forum för hjälp, men det är alltid den bästa lösningen. Att ta små snabblån från aktörer som Credifi, Lumify och såna skitaktörer är aldrig bra. Speciellt inte i din situation där du redan har låg inkomst, dom tar skyhöga avgifter vilket bara ställer till det. Om jag kommer på något så återkommer jag, annars finns det säkert någon mer här i forumet som snart svarar dig

Här behöver vi veta lite mer, ifall dina skulder betyder anmärkningar eller skulder som i nuvarande lån och avbetalningar? Hur låg inkomst snackar vi? Klarna erbjuds ju som alternativ på vissa onlinebeställningar på matbutiker som Willys, Coop, Ica osv. Jag vet att när jag hade det som sämst fick jag vända mig till klarna för att handla mat en månad. Så prova det, dom tar Creditsafe
Tyvärr omöjligt att få ett lån om du har aktivt skuldsaldo hos Kronofogden och lever på existensminimum (finns annars de som beviljar större lån för att lösa sig ur kronofogden men de är hårda i bedömningen och kräver en del…).

Pantbanker tar dock ingen kreditupplysning men då behöver du ha något att pantsätta.

Jobbigt läge. Hur mycket behöver du och vad händer på måndag?
Jag håller med tidigare råd: försök ta hjälp från anhöriga eller kompis även om det är väldigt jobbigt. Men det måste i så fall göras på ett ärligt och transparent sätt. Det kan i så fall vara första steget till att göra något som på allvar gör skillnad.

Självklart är det sämsta tänkbara lösning att samla på sig mer utgifter och skulder, och jag försöker ju egentligen göra tvärtom för att få nån form av stabilitet i slutänden. Att situationen ser ut som den gör just nu har en hyfsat vettigt förklaring, den är dock lite för mycket att slänga upp på ett öppet forum känner jag. Har inget att dölja och har heller inte slarvat mig hit, men har hamnat mellan flera olika hjul som maler åt olika håll kan man säga?

Har kollat pantbanker och säljgrupper etc men jag har inte tillräckligt värde i något. Givetvis har jag lagt ut det som kan ge nån krona överhuvudtaget. Vänner och familj har redan hjälpt till så gott det går, så jag är inte helt ensam och de vet exakt allt om hela situationen, så de har gjort så mycket de kan.

Jag får in lite grann på måndag som gör att vi klarar oss till den 27e juni sen. Efter den 27e lättar det lite då kommer jag mer ikapp och efter juli skall jag vara tillbaka till att vara bara " normalfattig", alltid något!
Så är fram till söndag som är katastrof.
Men många tack för alla svar, det verkar rätt kört att få lån/faktura som jag redan antog men det var värt ett försök, så har man försökt allt iallafall!

När jag var som djupast nere i skiten tog jag lån av personer utanför det vanliga banksystemet om vi säger så. Räntorna var skyhöga och metoderna för att driva in pengar när man blev sen med en betalning var minst sagt obehagliga. Pressen och oron det skapade var värre än nästan allt annat jag upplevde under den tiden. Så om du nu letar efter genvägar och hamnar i kontakt med sådana människor – gör det inte. Det är mitt sista råd.

Nej, jag förstår vad du menar och jag vet att de som ger möjligheten till desperata människor vet att de är just desperata. Jag försöker hitta en vettig lösning efter bästa förmåga som dessutom inte förstör det faktum att jag ändå snart är ikapp och kan planera den lilla ekonomin jag har iallafall. Sen genererar mat och ansvar en hel del desperation, önskar jag bara behövde ett par nya skor eller nåt. Då hade jag kunnat gå barfota liksom. Men tack för din tid och råd, uppskattar det!

Självklart är det sämsta tänkbara lösning att samla på sig mer utgifter och skulder, och jag försöker ju egentligen göra tvärtom för att få nån form av stabilitet i slutänden. Att situationen ser ut som den gör just nu har en hyfsat vettigt förklaring, den är dock lite för mycket att slänga upp på ett öppet forum känner jag. Har inget att dölja och har heller inte slarvat mig hit, men har hamnat mellan flera olika hjul som maler åt olika håll kan man säga?

Har kollat pantbanker och säljgrupper etc men jag har inte tillräckligt värde i något. Givetvis har jag lagt ut det som kan ge nån krona överhuvudtaget. Vänner och familj har redan hjälpt till så gott det går, så jag är inte helt ensam och de vet exakt allt om hela situationen, så de har gjort så mycket de kan.

Jag får in lite grann på måndag som gör att vi klarar oss till den 27e juni sen. Efter den 27e lättar det lite då kommer jag mer ikapp och efter juli skall jag vara tillbaka till att vara bara " normalfattig", alltid något!
Så är fram till söndag som är katastrof.
Men många tack för alla svar, det verkar rätt kört att få lån/faktura som jag redan antog men det var värt ett försök, så har man försökt allt iallafall!
Vad bra att folk i din omgivning vet om din situation. Så om jag förstår det hela rätt så är utmaningen att sätta mat på bordet i ungefär fem dagar? Hur många vuxna/ barn/ ungdomar pratar vi om? Hur mycket pengar bedömer du behövs?

Svenska kyrkan på många orter delar ut matcheckar i sådana här situationer. Kolla hur det ser ut på din ort genom att googla "Matcheck Svenska kyrkan" och din ort. Där jag bor finns ett telefonnummer att ringa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp