Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är väl bara företags UC:n som gör det?

Idag fick jag höra något jag aldrig hört förr.
Uc betyget påverkas av ens arbetsgivares ekonomi och betalningsbenägenhet.

Då måste det vara ett bolag man äger. Finns inget sätt för uc att klumpvis få veta vilken arbetsgivare man har.

Ok. Mitt fel :)
Då måste min karl missförstått för hon på banken sa att uc scoren också spelar in beroende på ens arbetsgivare..
Tyckte också de lät väldigt konstigt...

UC ser inte ens vilken anställningsform man har.

Jag har för nörvarande 26.3 % uc risk. Har lyckats få 100.000 på brocc, vilket innebär att jag kan betala mina kreditkort på 61.000 kr. Jag undrar vad ni tror min uc risk kommer landa på inför nästa uc uppdatering. Har 10 ff just nu.

Bilagor

• Screenshot_20190523-212556_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20190523-212556_Samsung Internet.webp
    212.8 KB · Visningar: 348
Jag har för nörvarande 26.3 % uc risk. Har lyckats få 100.000 på brocc, vilket innebär att jag kan betala mina kreditkort på 61.000 kr. Jag undrar vad ni tror min uc risk kommer landa på inför nästa uc uppdatering. Har 10 ff just nu.

Jag tror den kommer öka. Eftersom du ökar din belåning och har gjort de ganska ofta under året, samt antalet kreditgivare. Om du inte avslutar krediterna, de vore nog bra för betyget..

Din UC kommer minska, i och med att krediterna är inte är utnyttjade.
100k mer i blanco gör inte så mycket. Du borde kanske avsluta några av krediterna och behålla en.

Fattar inte varför mitt betyg steg från 3,8 till 29,5 när credway redovisades fullt utnyttjat, känns extremt jämförelsevis med andra, visst blanco ökade också från 1,1 till 1,45 mkr.

Nu har jag avslutat credway i varje fall & mitt OKQ8 kort (som ej var utnyttjat). Hoppas de gör skillnad till juni, orkar inte ha röda siffror känns inte bra haha.
Men sen när syns credway på uc?! Är det stora summor då?

Hej!

Ni som har betyget utmärkt (eller har haft): hur ser/såg era lån/inkomster/förfrågningar ut?

Var kan man få lån utan fast anställning? Jobbat 1 år och har deklarerad inkomst på 250k.

Behöver ett lån på 200k.

Har aldrig haft ett lån och har inga kreditupplysningar på mig.

www.lendo.se hade jag tagit. Ange att du är fast anställd. Knappast så att dom kollar upp det.

Hade visst 1,7% i risk nu, en ff försvinner den 13/6, kommer mitt betyg förbättras då eller kan jag lika gärna söka nu? Har totalt 3 ff nu, en på 8000k:- i april (kreditkort, annan situation), en på Sambla på 255 000 kr i november och en på 30 000 kr den 13/6.

Kreditkortet är nollat och förblir så, lånet genom Sambla är nu på 223 000 kr och den från juni är avbetald sedan i juli. Vill helt byta bank från Remember, och öka återbetalningstiden och sänka månadskostnaden. Kan väl dock inte få allt.

O

UC risk 12,8
UC ff 9st
Anmärkningar 3st varav ett utmätningsförsök som försvinner 27/7-2019 och sista anmärkningen 1/9-2019.
Inkomst 390k
Synliga krediter/lån 30k (Brixo,Cashbuddy,Euroloan)

Vad tror ni mitt betyg hamnar på vid 15juni, när jag amorterat 1k av 5 hos Euroloan? En anmärkning försvinner 2/6 och en ff 13/6.

Samt vad ni tror jag får för betyg när utmätningsförsöket försvinner?

Senast ändrad:
0.6 idag, nästa uppdatering försvinner 25k i blanco och tillkommer ett fett bolån.
Kommer förmodligen förbättra UCn.

0.6 idag, nästa uppdatering försvinner 25k i blanco och tillkommer ett fett bolån.
Kommer förmodligen förbättra UCn.

Bolån i sig kan stärka betyget då det indikerar att man har tillgångar

Bolånen syns på olika ställen på uc, är en rad för bostadsrätt och en för fastighet
Jag menade förbättring av uc Score
När fastighets bolån registrerade så uc blev bättre men när bostadsrättlån registrerade då blev det tvärtom eller ingen förändring alls

Har någon mer problem med att när en ny kredscore dyker upp så återgår den till den gamla scoren när man uppdaterar sidan?

Jag skickade tyvärr in min deklaration lite sent, gissar att slutskattebeskedet inte kommer förrän augusti?

UC uppdaterar uppgifterna direkt då eller sker det alltid ett visst datum varje månad?

Jag skickade tyvärr in min deklaration lite sent, gissar att slutskattebeskedet inte kommer förrän augusti?

UC uppdaterar uppgifterna direkt då eller sker det alltid ett visst datum varje månad?
Brukar som regel ske högst ett par dagar efter slutskattebeskedet kommer. Ibland uppdateras UC innan du fått beskedet i Kivra, men det beror på att beskedet är redan klart (går att se på Min sida på Skatteverket).

När skickade du in det?

Ny månad. Från 3,02 till 2,96 %. Eller om man så vill från 3,0 till 3,0...

Från 0.14 till 0.12, tror min enda ff försvann idag

Från 13 till 12 anmärkningar men ingen ändring, kvar på 9,35%. Är väl fortfarande så pass många anmärkningar att man inte ''byter grupp'', eller hur det nu funkar. Bara att vänta vidare...

Från 13 till 12 anmärkningar men ingen ändring, kvar på 9,35%. Är väl fortfarande så pass många anmärkningar att man inte ''byter grupp'', eller hur det nu funkar. Bara att vänta vidare...
Är det gamla anmärkningar?

En till försvinner i juni, sex försvinner i augusti. Sedan faller resterande fem bort under 2020, den sista försvinner 20200809. Är i dunderbehov av minst 150.000 för privata skulder som jag lovat och lovat, måste testa Balanzia efter att augusti-anmärkningarna försvunnit. När jag läser om andras ansökningar verkar det ibland som att det ska vara lugnt men ibland verkar det kärvare, blir onekligen ytterst spännande.

Jag låg på 24,6 % när jag hade 12 anmärkningar, så du ligger nog rätt bra till i övrigt.

Skickade in deklaration 1 vecka sent...

Kollade min UC idag, sjönk från 0,5 till 0,6.
Enda som hänt är att jag utnyttjat 5000:- av en kortkredit på 20000:-.

Kommer vara betald nästa månad, så hoppas jag återgå till 0,5...

Reflekterade över sjönk, helt korrekt på ett sätt men fel på ett annat sätt.
UC är weird ^^

När uppdateras minuc? När jag loggar in nu och kollar är det exakt samma siffror som tidigare, trots att jag betalat bort ett flertal lån och krediter under föregående månad.

Vet någon om det är ”safe” att plocka ut pengar idag från Euroloan-krediten så att krediten inte syns som utnyttjad till nästa uppdatering?

När uppdateras minuc? När jag loggar in nu och kollar är det exakt samma siffror som tidigare, trots att jag betalat bort ett flertal lån och krediter under föregående månad.

Tyvärr kommer inte uppdateringen förrens runt den 15:e.ingen aning om varför de fördröjer det så länge :-)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp