Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Om det är som du säger, så borde jag rimligtvis gå från 3,1% till ca 0,5-0,7% vid nästa uppdatering med följande förutsättningar:

635k i årsinkomst
53 i underskott
213k blanco (ett lån)
3ff samtliga över 6mån gamla
Har du inga krediter (förutom skumma Avida)? Kan bli som du skriver. Blir intressant om dina 3ff trycker betyget. Jag hade liknande inkomst och underskott, men nästan lika högt blanco som inkomst. Dock en 1ff och då ett betyg kring 0.7.

Har du inga krediter (förutom skumma Avida)? Kan bli som du skriver. Blir intressant om dina 3ff trycker betyget. Jag hade liknande inkomst och underskott, men nästan lika högt blanco som inkomst. Dock en 1ff och då ett betyg kring 0.7.
Jag har inget annat som syns på UC i alla fall, utanför UC har jag flera så det finns en viss oro att andra aktörer ska börja rapportera till UC vid denna uppdateringen..

Klarar jag bara denna, så ska jag ansöka om ett bolån, blir de beviljat så ansöker jag om samlingslån direkt efter på 350k. Sen är jag i mål och kan andas ut, få pengar över varje månad och börja leva!

Jag har de sista 3-4 åren haft en månadslön på 50.000+ men aldrig 1kr kvar den 24e pga spelmissbruk.. som för så många andra, så blev spelpaus min räddning

Varför är Avida skumma?

Nä nu hoppas jag UC uppdateras imorgon, så ska jag söka lån!

Otålig? JA!

Nä nu hoppas jag UC uppdateras imorgon, så ska jag söka lån!

Otålig? JA!
Haha samma här! Har 2 lån som jag vill samla till en! En av 2 ff försvinner dock den 15e så vill vänta till dess. Undrar vilken påverkan kommer den ff att ha dock

Vad har ni i betyg nu och ränta på era befintlgia lån?

Försvinner en anmärkning vid midnatt eller hur funkar det? Enligt UC visas den till och med den 13:e. Kan jag utgå från att den inte syns så fort det blir den 14:e?

Midnatt försvinner den yes.

Vad har ni i betyg nu och ränta på era befintlgia lån?
Har 0.9 nu. 2 lån, 270k sammanlagt delat på santander och marginalen. Runt 6.5% på båda. 2 ff, en försvinner den 15e. Kommer höja lönen med 100k och underskott från 30k till 13500. Spännande att se vad det kommer göra för betyget. Seb credit på 30k outnyttjad.

När uppdateras min taxerade inkomst för 2018? Och hur långt tid brukar det ta innan man ser när skulderna är borta som man betalat av?

Santander är kända för att sänka ränta. Prova ringa dom och få räntan sänkt utan en ny UC?

Försöker planera nästa sökning av samlingslån och väntar ut lite förfrågningar. Hur stor skillnad tror ni det egentligen har för UC-betyg/erbjudna räntor om man har tex en, tre eller fem ff?

Just nu har jag 6 st ff. Nästa vecka 5 och i mitten av oktober 4. Om jag sen håller ut till den den 15:e januari 2 st och de måste jag vänta ett år för att bli av med.

Vad har du i UC-betyg?

Efter förra veckans 2 ff gick jag upp från 5,9 till 8,9. Men väntar ivrigt på nya uppdateringen nu efter att ha nollat Credway och kreditkort på 40 000 (hoppas de hann registreras bara).

Kan vi ha tur att det uppdatera nu vid 12-slaget?

Ja, kanske lite tidigt ännu. Vilket ju inte hindrar en att logga in en gång i timmen och kika

Lite som att vänta in nyårsklockan ringa :D

Pratade precis med UC. Uppdateringen kommet ske tidigast på måndag. Han var ganska säker på att det inte kommer hinna uppdateras nu i veckan

Inkomsten för 2018 är uppdaterad. I mitt fall blev det en update. En bättre sådan (!)

Inte för att det spelar någon roll för mig riktigt men vissa här har väntat.

Dock lite anmärkningsvärt. Jag går från ca 915.000 i årsinkomst till 638.200 och mitt betyg går ifrån 31.20% (tror jag) till 29.46%.

Uppdaterat här oxå! 0.6 i betyg. Bästa jag haft:) men bara inkomsten/underskott som uppdaterats och inte kredithändelser för Maj

Hm, har ingen förändring alls. Säkert att UC uppdaterat allas inkomster?
Det står att lånen uppdateras om 7 dagar...men om inkomsten för 2018 uppdaterats borde nån förändring skett?

Ligger kvar på 0,6.

Hm, har ingen förändring alls. Säkert att UC uppdaterat allas inkomster?
Det står att lånen uppdateras om 7 dagar...men om inkomsten för 2018 uppdaterats borde nån förändring skett?

Ligger kvar på 0,6.
Kollar du på minuc eller Kreddy?

Ser att man kan köpa "Min upplysning" för 29:-, kanske är värt att göra?
Det räknas väl inte heller som en förfrågan?

Jag vill ju se om inkomsten för 2018 har uppdaterats...går inte via Kreddy.
Nämen jag säger ju att du loggar in på minuc och antingen ser uppdaterat betyg gratis eller köper du tjänsten min upplysning för 29kr och kan se allt i 72 timmar. Gör det!

G
Loggade in på Minuc, köpte en engångsupplysning...har betyg 0,2!!!!

Är alltså KREDDY som släpar efter?

Nu blir det låneansökan IDAG! :)
grattis! Ja Kreddy är lite seg. Även om min redan blivit uppdaterat med nya betyget. Kör Advisa! Berätta hur det går och Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp