• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Betyget gick från 7.1 till 6.7 idag, troligen pga några förfrågningar som togs i slutet av juni har ”fyllt” 6 månader, klagar inte. Hade 16% i November.

2 krediter à la 30K och 5K blir nollade tills uppdateringen i Januari och går från 9ff till 8ff. Möjligtvis en aning över-optimistisk men hoppas hamna på strax under 4% vid uppdateringen vilket skulle ta mig från ”mindre bra” till ”bra”. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Betyget gick från 7.1 till 6.7 idag, troligen pga några förfrågningar som togs i slutet av juni har ”fyllt” 6 månader, klagar inte. Hade 16% i November.

2 krediter à la 30K och 5K blir nollade tills uppdateringen i Januari och går från 9ff till 8ff. Möjligtvis en aning över-optimistisk men hoppas hamna på strax under 4% vid uppdateringen vilket skulle ta mig från ”mindre bra” till ”bra”. :)
Tänk på att inte avsluta krediterna om du tänker söka lån. Ger ju betyget bättre långsiktigt, men vid avslutade krediter så kan betyget gå upp mycket (tillfälligt)
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Tänk på att inte avsluta krediterna om du tänker söka lån. Ger ju betyget bättre långsiktigt, men vid avslutade krediter så kan betyget gå upp mycket (tillfälligt)
Är det verkligen så?
Mitt betyg har alltid sjunkit avsevärt när krediterna är avslutade.
 

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
2 uc förfrågningar gick bort för mig igår. När uppdateras uc score? Blir det för 20 jan?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Mitt betyg har aldrig stigit utan enbart bara gått ner. En avsevärd skillnad också.
Det är skillnad mellan att betala av mot att ta bort det. Att ha en del krediter som outnyttjade ser ut som en tillgång. Helt beroende på hur hela din ekonomiska situation ser ut förstås. Därav är det bra att behålla i början och sedan fasa ut allt eftersom.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det är skillnad mellan att betala av mot att ta bort det. Att ha en del krediter som outnyttjade ser ut som en tillgång. Helt beroende på hur hela din ekonomiska situation ser ut förstås. Därav är det bra att behålla i början och sedan fasa ut allt eftersom.
Ja , jag vet . Men för mig så har det inte blivit någon skillnad negativt. Jag har både haft kvar fullbetala krediter och avslutad dom och mitt betyg har bara blivit bättre oavsett.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp