Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Merax - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Thorn - Samlingslån
8. Ferratum - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 111
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
24
Poäng
111
Min sista anmärkning försvann för 7 veckor sen. Mitt betyg gick från 3 till 10,6. Detta system är ett skämt. Nu ligger jag på 9. Men fortsatt mycket högre än när jag hade anmärkning, nu har jag ingen.

Detta system måste ändras. Nu har det snart gått 2 mån och mitt betyg har knappt sjunkit. Hur går det gå till såhär?
Frågan är om inte du hade kvar ett historiskt skuldsaldo, såg att du skrev det för ett tag sen. Sånt ligger ju kvar synligt i 2 år på UC. Kanske kan vara det som spökar för dig? Om du inte har ett sådant så ber jag om ursäkt ifall jag tolkade det fel.

Klaridag

V.I.P
Poäng: 227
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
Frågan är om inte du hade kvar ett historiskt skuldsaldo, såg att du skrev det för ett tag sen. Sånt ligger ju kvar synligt i 2 år på UC. Kanske kan vara det som spökar för dig? Om du inte har ett sådant så ber jag om ursäkt ifall jag tolkade det fel.

Fast om det skulle vara så så håller inte det argumentet heller för UC? Jag hade isåfall ett historiskt skuldsaldo när jag hade anmärkning också, visst?

Så det är orimligt. Jag har alltså tre gånger sämre betyg med samma förutsättningar i övrigt, och dessutom helt utan betalningsanmärkning.

Är det inte konstigt? Hur kunde jag ha 3 gånger lägre betyg med betalningsanmärkning? Och allt annat ser likadant ut i övrigt.

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
38
Poäng
157
Fast om det skulle vara så så håller inte det argumentet heller för UC? Jag hade isåfall ett historiskt skuldsaldo när jag hade anmärkning också, visst?

Så det är orimligt. Jag har alltså tre gånger sämre betyg med samma förutsättningar i övrigt, och dessutom helt utan betalningsanmärkning.

Är det inte konstigt? Hur kunde jag ha 3 gånger lägre betyg med betalningsanmärkning? Och allt annat ser likadant ut i övrigt.
Deras modeller är ju oförutsägbara, dock kan jag tänka mig att de tittat på att när du blir av med en betalningsanmärkning så ökar risken/sannolikheten för att du tar lån vilket då ökar din risk för framtida betalningssvårigheter. Ologiskt, JA!

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 783
Mottagna reaktioner
2 128
Poäng
1 427

Du jämförs med andra som inte har betalningsanmärkningar o s v och oftast har de inte haft skuldsaldo, till skillnad från när du var i en grupp med betalningsanmärkningar.

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Meddelanden
1 606
Mottagna reaktioner
811
Poäng
747
Min sista anmärkning försvann för 7 veckor sen. Mitt betyg gick från 3 till 10,6. Detta system är ett skämt. Nu ligger jag på 9. Men fortsatt mycket högre än när jag hade anmärkning, nu har jag ingen.

Detta system måste ändras. Nu har det snart gått 2 mån och mitt betyg har knappt sjunkit. Hur går det gå till såhär?
När jag blev av med min sista betalningsanmärkning så förändrades UC drastiskt till det bättre samma dag (om jag minns rätt från 1,2 till 0,2) så det är inte alltid som UC blir sämre av att man inte längre har några betalningsanmärkningar.

Brorsan

V.I.P
Poäng: 527
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
471
Poäng
527
När jag blev av med min sista betalningsanmärkning så förändrades UC drastiskt till det bättre samma dag (om jag minns rätt från 1,2 till 0,2) så det är inte alltid som UC blir sämre av att man inte längre har några betalningsanmärkningar.
Finns nog en del parametrar som påverkar. Jag kan tänka mig att om man har flera ff och kanske hyfsat färska så är nog risken större att man söker lån direkt när det försvinner. HAr man däremot 0 ff när anmärkning försvinner så kanske betyget går åt rätt håll.
För mig gick det från 4,5 till 0,4 med 0 ff.

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 111
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
24
Poäng
111
Finns nog en del parametrar som påverkar. Jag kan tänka mig att om man har flera ff och kanske hyfsat färska så är nog risken större att man söker lån direkt när det försvinner. HAr man däremot 0 ff när anmärkning försvinner så kanske betyget går åt rätt håll.
För mig gick det från 4,5 till 0,4 med 0 ff.
Får man gissa på att du heller inte hade någon kredit eller åtminstone inte en högt utnyttjad sådan?

Skattlös

Aktiv medlem
Poäng: 92
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Ingen uppdatering än eller är det bara oförändrat för mig? Brukar väl va mellan 15e-20e ungefär?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp