Mycket! Det råder ju delade meningar om att nolla vs avsluta.Från 0,8 till 0,5 denna uppdatering. Allt jag gjort är att nolla mitt kreditkort, från 6000kr av 30,000 till 0. Även avslutat kortet, men det syns inte förrän nästa uppdatering, blir spännande att se vilket håll betyget går åt då.
Jag har två olika betyg på UC och Kreddy. Ligger kreddy efter? Det har varit så i flera veckor.
Bra spaning. Är det jag rekommenderar också, dock pga att kreditgivare kör autoavslag om man får in en ny ansökan inom ca 45 dagar.I slutet av november tog jag en ff vid samlingslån och gick från 0.6% till 1%. Nu har det gått 45 dagar och betyget gick upp till 0.8%.
Jag tror en slutsats är att det finns en osäkerhet i riskbedömningen gällande en ff och vad för lån den ff resulterade i. Eftersom de ofta är giltiga i 30 dagar så vet man inte vad jag tagit för lån förrän det har uppdaterats. I mitt fall så såg systemet att inga ”nya” pengar tillkommit dvs min skuldbörda har inte ökat utan jag har endast bytt en skuld mot en annan med bättre ränta.
Så lärdomen borde bli att ni som planerar att ta ytterligare en ff tätt inpå och inte har ökat skuldbördan ff:en innan - tjänar nog på att låta det gå 45 dagar så systemet hinner registrera och sänka risken på er.
Min sista anmärkning försvann för 7 veckor sen. Mitt betyg gick från 3 till 10,6. Detta system är ett skämt. Nu ligger jag på 9. Men fortsatt mycket högre än när jag hade anmärkning, nu har jag ingen.Avslutat en kredit förra månaden samt 2 anmärkningar försvunnit inatt, betyget från 11.2 till 8.7 så en liten ändring ändåtror det är mest pga anmärkningarna som försvann, betyget rörde på sig 0,2% bara efter krediten försvann. Gissar på att det är min maxade kredit hos Amex som ställer till det mest för betyget just nu. 2 anmärkningar kvar nu som försvinner imorgon respektive 10 februari.