Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Merax - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Thorn - Samlingslån
8. Ferratum - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Meddelanden
1 140
Mottagna reaktioner
756
Poäng
677
Märker dock att kreditbetyget/upplysningen inte är uppdaterad, enbart inne på Kreditkollen. Kan man lita på att det är uppdaterat eller bör man avakta om man planerar att söka något?

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
625
Poäng
607
Från 0,8 till 0,5 denna uppdatering. Allt jag gjort är att nolla mitt kreditkort, från 6000kr av 30,000 till 0. Även avslutat kortet, men det syns inte förrän nästa uppdatering, blir spännande att se vilket håll betyget går åt då.
Mycket! Det råder ju delade meningar om att nolla vs avsluta.

Adam123!

Aktiv medlem
Poäng: 31
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Jag har två olika betyg på UC och Kreddy. Ligger kreddy efter? Det har varit så i flera veckor.

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
625
Poäng
607
I slutet av november tog jag en ff vid samlingslån och gick från 0.6% till 1%. Nu har det gått 45 dagar och betyget gick upp till 0.8%.

Jag tror en slutsats är att det finns en osäkerhet i riskbedömningen gällande en ff och vad för lån den ff resulterade i. Eftersom de ofta är giltiga i 30 dagar så vet man inte vad jag tagit för lån förrän det har uppdaterats. I mitt fall så såg systemet att inga ”nya” pengar tillkommit dvs min skuldbörda har inte ökat utan jag har endast bytt en skuld mot en annan med bättre ränta.

Så lärdomen borde bli att ni som planerar att ta ytterligare en ff tätt inpå och inte har ökat skuldbördan ff:en innan - tjänar nog på att låta det gå 45 dagar så systemet hinner registrera och sänka risken på er.

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 937
Moderator
Meddelanden
1 356
Mottagna reaktioner
1 362
Poäng
937
I slutet av november tog jag en ff vid samlingslån och gick från 0.6% till 1%. Nu har det gått 45 dagar och betyget gick upp till 0.8%.

Jag tror en slutsats är att det finns en osäkerhet i riskbedömningen gällande en ff och vad för lån den ff resulterade i. Eftersom de ofta är giltiga i 30 dagar så vet man inte vad jag tagit för lån förrän det har uppdaterats. I mitt fall så såg systemet att inga ”nya” pengar tillkommit dvs min skuldbörda har inte ökat utan jag har endast bytt en skuld mot en annan med bättre ränta.

Så lärdomen borde bli att ni som planerar att ta ytterligare en ff tätt inpå och inte har ökat skuldbördan ff:en innan - tjänar nog på att låta det gå 45 dagar så systemet hinner registrera och sänka risken på er.
Bra spaning. Är det jag rekommenderar också, dock pga att kreditgivare kör autoavslag om man får in en ny ansökan inom ca 45 dagar.

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Meddelanden
1 140
Mottagna reaktioner
756
Poäng
677
Chansade sökning igår med 2.7% betyg trots 8ff (senaste i slutet av November)

Fick ett erbjudande bara vilket är förståeligt men oerhört nöjd förutsatt att det går igenom efter komplettering. Betyget gick endast upp till 2.9%, förväntade mig värre.

Från 400K med 18% ränta till 500K med 8.5% ränta.

Svante1

V.I.P
Poäng: 366
Meddelanden
370
Mottagna reaktioner
183
Poäng
366
Jag avslutade ett billån och mitt betyg ändrades ingenting efter att billånet blev avslutad i uc. Från 963k till 732k. Årsinkomst 407k men när deklarationen kommer så är jag uppe på runt 540 - 590k årsinkomst.

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 111
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
24
Poäng
111
Avslutat en kredit förra månaden samt 2 anmärkningar försvunnit inatt, betyget från 11.2 till 8.7 så en liten ändring ändå :) tror det är mest pga anmärkningarna som försvann, betyget rörde på sig 0,2% bara efter krediten försvann. Gissar på att det är min maxade kredit hos Amex som ställer till det mest för betyget just nu. 2 anmärkningar kvar nu som försvinner imorgon respektive 10 februari.

Klaridag

V.I.P
Poäng: 227
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
Avslutat en kredit förra månaden samt 2 anmärkningar försvunnit inatt, betyget från 11.2 till 8.7 så en liten ändring ändå :) tror det är mest pga anmärkningarna som försvann, betyget rörde på sig 0,2% bara efter krediten försvann. Gissar på att det är min maxade kredit hos Amex som ställer till det mest för betyget just nu. 2 anmärkningar kvar nu som försvinner imorgon respektive 10 februari.
Min sista anmärkning försvann för 7 veckor sen. Mitt betyg gick från 3 till 10,6. Detta system är ett skämt. Nu ligger jag på 9. Men fortsatt mycket högre än när jag hade anmärkning, nu har jag ingen.

Detta system måste ändras. Nu har det snart gått 2 mån och mitt betyg har knappt sjunkit. Hur går det gå till såhär?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp