- Meddelanden
- 731
- Mottagna reaktioner
- 681
- Poäng
- 607
Stopp nu, backa bandet. Det vi diskuterar är det här som @Cecilia skrev:men man får ju en kopia på uppgifterna som UC har lämnat ut i samband med en förfrågan, i den kopian syns endast varannan månad, du menar väl inte att dom som tar upplysningen får informations som inte syns i kopian som jag får som ska visa all information som har lämnats ut?
sen om du betalar för någon av UCs tjänster som eventuellt visar med högre "upplösning" är ju inte helt relevant
”fast det verkar bara vara varannan månad som syns på UC om man kollar 2022 så är det oktober och sedan december så november finns inte med. Då undrar jag om jag nu betalade ner en kredit till noll i januari syns alltså inte det förrän i mars med februaris uppdatering ?”
Hon är alltså orolig att en kredit hon betalar av i januari inte ska synas i februaris uppdatering eftersom vyn som hon ser just nu är dec/okt/aug…
Vilket hon inte behöver oroa sig för. Nästa uppdatering kommer ju börja med jan sen nov osv men det jag försöker säga är att det där bara är en sammanfattning av senaste 12 månaderna visualiserat med 6 punkter. Datat som upplysningen grundar sig på är allt som skett senaste 12 månaderna. Det ser ni ju i rubrikerna efter den sammanställningen i upplysningen ”förändring senaste 12 månaderna” osv.
Med er logik skulle alltså ett stort lån taget en viss månad inte vara med i de här summeringarna varannan månad? Så fungerar det inte.