• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Blev av med min sista anmärkning idag (Yaay grattis till mig, låt oss hålla det såhär nu.)

Men mitt betyg är i princip oförändrat. Dagen innan däremot (alltså igår) gick den ner från 7,1% till 6,9%. Varför gjorde den det och just igår och inte idag?

Väntar bara på uppdateringen nu med spänning för att se ifall min betalning på krediten följer med eller inte denna månad. Då kanske man äntligen kan ta sitt lån :faceheart:
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Blev av med min sista anmärkning idag (Yaay grattis till mig, låt oss hålla det såhär nu.)

Men mitt betyg är i princip oförändrat. Dagen innan däremot (alltså igår) gick den ner från 7,1% till 6,9%. Varför gjorde den det och just igår och inte idag?

Väntar bara på uppdateringen nu med spänning för att se ifall min betalning på krediten följer med eller inte denna månad. Då kanske man äntligen kan ta sitt lån :faceheart:
Många få sämre betyg när den försvinner just pga man hamnar i en kategori som tar nya lån som leder till större risker för betalningproblem. Tror att det finns fler härpå forumet som blir frustrerade pga betyget var bättre med anmärkning än utan. Med anmärkning finns det ingen risk till ny belåning....
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Blev av med min sista anmärkning idag (Yaay grattis till mig, låt oss hålla det såhär nu.)

Men mitt betyg är i princip oförändrat. Dagen innan däremot (alltså igår) gick den ner från 7,1% till 6,9%. Varför gjorde den det och just igår och inte idag?

Väntar bara på uppdateringen nu med spänning för att se ifall min betalning på krediten följer med eller inte denna månad. Då kanske man äntligen kan ta sitt lån :faceheart:
Vänta en månad så är du game sen.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Vänta en månad så är du game sen.
Har sett en annan här på forumet som även 3-4 månader efter att anmärkningen försvunnit inte ser någon förbättring. @Klaridag har detta problem. Så jag är inte jättesugen på att vänta så länge. Tiden får utvisa hur det kommer bli för mig den närmaste tiden.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Många få sämre betyg när den försvinner just pga man hamnar i en kategori som tar nya lån som leder till större risker för betalningproblem. Tror att det finns fler härpå forumet som blir frustrerade pga betyget var bättre med anmärkning än utan. Med anmärkning finns det ingen risk till ny belåning....
Ja, det är jag fullt medveten om. Men just det att betyget gick ner dagen innan? Brukar väl ske i samband med att den försvinner och då efteråt tänkte jag. Men det kanske är så det funkar.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Ja, det är jag fullt medveten om. Men just det att betyget gick ner dagen innan? Brukar väl ske i samband med att den försvinner och då efteråt tänkte jag. Men det kanske är så det funkar.
Nu gick jag in på minuc.se och kollade kreditbetyget och där står det 4,3%? Kontra 6,9% som stod på Kreddy-appen. Fick precis veta att Kreddy ligger efter några dagar med betyguppdateringen så är väl därför.

Vad gissar vi på att betyget hamnar när krediten på 30k är nedbetald till ca 30% utnyttjad? Den är just nu övertrasserad med några hundra kronor. Totalt 1 ff som går ut 11 mars. 320k årsinkomst på senaste deklarationen. Inga anmärkningar.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 611
Mottagna reaktioner
1 758
Poäng
1 217
Nu gick jag in på minuc.se och kollade kreditbetyget och där står det 4,3%? Kontra 6,9% som stod på Kreddy-appen. Fick precis veta att Kreddy ligger efter några dagar med betyguppdateringen så är väl därför.

Vad gissar vi på att betyget hamnar när krediten på 30k är nedbetald till ca 30% utnyttjad? Den är just nu övertrasserad med några hundra kronor. Totalt 1 ff som går ut 11 mars. 320k årsinkomst på senaste deklarationen. Inga anmärkningar.
Minst hälften off skulle jag gissa
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Mitt betyg är förändrat så jag antar att månadens uppdatering skett.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Mitt betyg är förändrat så jag antar att månadens uppdatering skett.
japp, Kreddy är uppdaterat :)
mitt nya lån från januari syns. jag nu tillbaka på 0,6 ner från 0,8, men det är väl mest för att mina krediter nu är nere på 33% mot 50% eller vad jag nu nyttjade månaden innan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp