• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Uc har ej uppdaterad krediter och lån på uc upplysning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
285
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
En fråga, jag betalde av ett kreditkort som jag också avslutade för 4 veckor sedan. Men det står kvar på minuc. krediten men nyttjat 0. Är det inte riktigt avslutat då eller försvinner det sen?
 

Innovatören

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har efter att ha tagit en manuellt registerutdrag upptäckt att UC verkar hålla på att övergå till uppdatering i realtid ?? eller per dag för kreditkort. Jo vissa är uppdaterade men det verkar just som att den nya principen inte fungerar gäller följande kreditkort Preem Shell Remember och Everyday Card, dessa kreditkort uppdateras i realtid eller varje gång händelse inträffar. Blanco Nordea och SEB avslut av kredit har fugerat, likaså Resurs kreditkort
 

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
285
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Jag har efter att ha tagit en manuellt registerutdrag upptäckt att UC verkar hålla på att övergå till uppdatering i realtid ?? eller per dag för kreditkort. Jo vissa är uppdaterade men det verkar just som att den nya principen inte fungerar gäller följande kreditkort Preem Shell Remember och Everyday Card, dessa kreditkort uppdateras i realtid eller varje gång händelse inträffar. Blanco Nordea och SEB avslut av kredit har fugerat, likaså Resurs kreditkort
Men frågan är då om det är avslutat då eller inte? Löste samtidigt ett lån och det är borta från uc..Men inte kreditkortet även nyttjat är på 0.
 

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Jag har efter att ha tagit en manuellt registerutdrag upptäckt att UC verkar hålla på att övergå till uppdatering i realtid ?? eller per dag för kreditkort. Jo vissa är uppdaterade men det verkar just som att den nya principen inte fungerar gäller följande kreditkort Preem Shell Remember och Everyday Card, dessa kreditkort uppdateras i realtid eller varje gång händelse inträffar. Blanco Nordea och SEB avslut av kredit har fugerat, likaså Resurs kreditkort
Resurs kreditkort står de att ja användt 15k men betalade in så de är 0 för 2 veckor sedan
 

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
285
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Fick svar av kundtjänst att kreditkort kan ta upp till 2mån innan det försvinner.
 

Skattlös

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
18 Oktober 2021
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Hur lång tid efter att man avslutat ett kreditkort sjunker betyget?

Ligger fortfarande på 1.0, kontra 0.5 som jag hade med ett nollat kreditkort med 30k i kredit.

Lönt att söka ett nytt kreditkort och bara ha liggandes?
Nä det verkar dumt. Dels får du ju en ny förfrågan och dels sänks ditt lånutrymme med din kreditgräns. Håll i och håll ut.
 

Innovatören

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Resurs kreditkort står de att ja användt 15k men betalade in så de är 0 för 2 veckor sedan
Problemet är att UC har noll koll på sitt indata och då får man vilka resultat som helst. En slogan som gäller fortfarande " Skit in - Skit ut"
I ditt fall så måste du kolla vilket datum som din betalning har registrerats på ditt kontoutdrag om det står 28/2 så ska den vara med.
Jag har t.o.m. exempel på att skuld som uppkommer i Januari ett år, redovisas redan i December året innan, ofattbart !!
 

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Problemet är att UC har noll koll på sitt indata och då får man vilka resultat som helst. En slogan som gäller fortfarande " Skit in - Skit ut"
I ditt fall så måste du kolla vilket datum som din betalning har registrerats på ditt kontoutdrag om det står 28/2 så ska den vara med.
Jag har t.o.m. exempel på att skuld som uppkommer i Januari ett år, redovisas redan i December året innan, ofattbart !!
Om den registrerade 1 mars när försvinner den ifrån uc då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp