Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Goxu

Viktig medlem
Poäng: 137
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Hej,

Jag har haft identiskt betyg 3 uppdateringar i följd nu, augusti syns på minUC. Är inte det konstigt att betyget inte ens rört sig på decimalen åt något håll? Någon som varit med om liknande?

Jag har inte dragit på mig några fler förfrågningar sen i Juni ( många ff ). Jag har betalat ner krediter ( inte mycket men ändå mindre utnyttjade än föregående månad, fortfarande högt utnyttjade dock men ej övertrasserade). Jag har inga betalningsanmärkningar. Deklarerad inkomst 430 000, totalt lån på UC 500 000.

Jag hade strul med att få min PFC kredit på 10 000 avslutad och var då i kontakt med UC under juni / juli / augusti som var inne och pillade. Kan det vara någon bugg hos UC? Jag vet att avsluta krediter kan vara negativt men nu har det ändå gått 2 uppdateringar sedan dess och det påverkade som sagt ingenting, varken upp eller ner.
För mig har de största förädningarna varit när FF försvunnit eller den äldsta blivit 6månader gamla. Sedan beror det ju så klart på hur många FF man har

Men denna gång hoppade den 0,5 utan ändring men jag betalade av och avlsutade komplett på 300K för 2 månader sedan som jag tror är det som kom nu (Hände ingenting på förra uppaderingen när den försvann)

• Nystartslån
  • Lån utan UC

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Nu dök mitt samlingslån på UC upp men alla andra lån/krediter som jag betalat av ligger fortfarande kvar. Lär väl försvinna tills nästa uppdatering. Så trots ett blanko till på 350 000 kr så hände ingenting med mitt betyg.

Lånhajen

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
För mig har de största förädningarna varit när FF försvunnit eller den äldsta blivit 6månader gamla. Sedan beror det ju så klart på hur många FF man har

Men denna gång hoppade den 0,5 utan ändring men jag betalade av och avlsutade komplett på 300K för 2 månader sedan som jag tror är det som kom nu (Hände ingenting på förra uppaderingen när den försvann)

Jo, men ditt betyg har ändå förändrats / rört sig med någon decimal under tiden? Mitt har inte ens ändrats på decimalen som sagt på 3 månader, varken upp eller ner. Inte ens 0
,1. Att det inte ändrats en månad kan jag köpa, men 3 utan att ens en decimal ändras?

Goxu

Viktig medlem
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Jo, men ditt betyg har ändå förändrats / rört sig med någon decimal under tiden? Mitt har inte ens ändrats på decimalen som sagt på 3 månader, varken upp eller ner. Inte ens 0
,1. Att det inte ändrats en månad kan jag köpa, men 3 utan att ens en decimal ändras?
Senaste 4 månaderna har den inte rörts sig vid uppdateringen förens idag utan bara när FF försvunnit
Då har jag fått bort bolån på 1,3 miljoner, krediter på 400K och blanco på 300K

Lånhajen

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Senaste 4 månaderna har den inte rörts sig vid uppdateringen förens idag utan bara när FF försvunnit
Då har jag fått bort bolån på 1,3 miljoner, krediter på 400K och blanco på 300K
OK, så du har haft helt identiskt betyg i 4 månader? Har du några betalningsanmärkningar?

Mommishf

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Du kanske hamnade i en ny grupp som du jämförs med... :confused:
Ringde till UC precis och frågade, det enda hon kunde säga var att eftersom det skett en ändring så kan annan information börja väga tyngre.

Förstår dock fortfarande inte hur ett kreditbetyg försämras kraftigt efter att man betalt av en stor skuld och inte tagit några nya lån eller förfrågningar.

Goxu

Viktig medlem
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
OK, så du har haft helt identiskt betyg i 4 månader? Har du några betalningsanmärkningar?
Det här blir tredje uppdateringen. Gått från 4,2-2,6(3ff-2ff), (2,6-1,8 (2ff - 1ff), 1,4 - 0,9 (Denna uppdatering)
Inkomst 564K
Underskott 146K
Blanco. 711K
Kredit 9860kr
1 FF
inga betalningsanmärkningar

För ett år sedan låg ja på 18%

Lånhajen

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Det här blir tredje uppdateringen. Gått från 4,2-2,6(3ff-2ff), (2,6-1,8 (2ff - 1ff), 1,4 - 0,9 (Denna uppdatering)
Inkomst 564K
Underskott 146K
Blanco. 711K
Kredit 9860kr
1 FF
inga betalningsanmärkningar

För ett år sedan låg ja på 18%

Tack. Då har ditt betyg ändå ändrats liite under tiden. Det har inte mitt.

UC-Betyg 39.5 sen i Juni. Det som hänt under tiden är att jag betalat ner krediter något från övertrasserade samt ej tagit på mig mer ff, men spelar väl ingen roll pga mängden.

Inkomst: 430K senast deklaration, ca 500K nästa år
Underskott 50
Blanco: 400K
Krediter: 100K, 97% utnyttjat. ( påverkar mycket så ska försöka få ner så mycket som möjligt här )
30 FF, senaste i Juni ( påverkar mycket, drog på mig massa när jag inte förstod betydelsen och var deprimerad och inte brydde mig ) väntar ut dessa.
Inga betalningsanmärkningar

Men tycker att det betyget ändå borde rört sig antingen upp eller ner under 3 månader / uppdateringar?? Inte ens med någon decimal har det rört sig så tycker det är riktigt skumt.

Hade behövt ett samlingslån nu för att samla 150k utanför UC samt för att betala ner krediterna helt för att förbättra betyget på sikt samt vänta ut ff för att få till ett samlingslån med bra ränta i Juni nästa år.

Goxu

Viktig medlem
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Tack. Då har ditt betyg ändå ändrats liite under tiden. Det har inte mitt.

UC-Betyg 39.5 sen i Juni. Det som hänt under tiden är att jag betalat ner krediter något från övertrasserade samt ej tagit på mig mer ff, men spelar väl ingen roll pga mängden.

Inkomst: 430K senast deklaration, ca 500K nästa år
Underskott 50
Blanco: 400K
Krediter: 100K, 97% utnyttjat. ( påverkar mycket så ska försöka få ner så mycket som möjligt här )
30 FF, senaste i Juni ( påverkar mycket, drog på mig massa när jag inte förstod betydelsen och var deprimerad och inte brydde mig ) väntar ut dessa.
Inga betalningsanmärkningar

Men tycker att det betyget ändå borde rört sig antingen upp eller ner under 3 månader / uppdateringar?? Inte ens med någon decimal har det rört sig så tycker det är riktigt skumt.

Hade behövt ett samlingslån nu för att samla 150k utanför UC samt för att betala ner krediterna helt för att förbättra betyget på sikt samt vänta ut ff för att få till ett samlingslån med bra ränta i Juni nästa år.
30FF så kommer det nog tyvärr att ta ett tag innan ditt betyg sjunker. Är bra mycket svårare att få lån idag i detta världsläge

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp