• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Har det någon gång skett innan den 20:e?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Torsdag är den 15e och fredag den 16e så det hade varit intressant helt klart att se om dom hinner innan.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
Min upplysning uppdaterad för denna månad
Ingen förändring som väntat men hur stor skillnad gör betyget när en förfrågan blir 6 månader ?
 
K

Kenneth

Gäst
Poäng: 0
Min upplysning uppdaterad för denna månad
Ingen förändring som väntat men hur stor skillnad gör betyget när en förfrågan blir 6 månader ?

Hej!
Mitt betyg förbättrades med 0,3 när en fd blev 6 månader gammal, jag har runt 10ff. Kan tänka mig att förbättringen blir större ju färre förfrågningar man har. Ciao
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Jösses, berg- och dalbanan fortsätter. Den här gången äntligen rejält till min fördel. Gick ner från 13.9 till 1.8, helt sjukt!!! Så glad nu på morgonen. Trots att jag egentligen har höjt min totala skuldkvot (tog hopbakslån under månaden som jag även betalade av skulder som inte var UC-registrerade).

Den stora skillnaden är att jag har betalat in nästan 90000 i kreditkortsskulder. Nu ligger skulderna på 100 procent blanco. Men jag har också sagt upp kreditkorten men det har inte hunnit registrerats ännu (var tvungen att reglera lite ränteavgifter osv). Så nästa månad blir intressant för då försvinner kreditkorten helt. Men visst kan det innebära en höjning (tycker jag har läst det någonstans här i tråden)?

Nu känns målet att få ett bra hopslagslån på bank i sommar så mycket närmare! Har drygt 11 procents ränta (150 000) på det jag fick från nystart finans nu senast så kunde jag baka ihop det lånet med mitt stora lån på Swedbank med typ 5 procents ränta vore jag i himlen.
 
Senast ändrad:
K

Kenneth

Gäst
Poäng: 0
Jösses, berg- och dalbanan fortsätter. Den här gången äntligen rejält till min fördel. Gick ner från 13.9 till 1.8, helt sjukt!!! Så glad nu på morgonen. Trots att jag egentligen har höjt min totala skuldkvot (tog hopbakslån under månaden som jag även betalade av skulder som inte var UC-registrerade).

Den stora skillnaden är att jag har betalat in nästan 90000 i kreditkortsskulder. Nu ligger skulderna på 100 procent blanco. Men jag har också sagt upp kreditkorten men det har inte hunnit registrerats ännu (var tvungen att reglera lite ränteavgifter osv). Så nästa månad blir intressant för då försvinner kreditkorten helt. Men visst kan det innebära en höjning (tycker jag har läst det någonstans här i tråden)?

Nu känns målet att få ett bra hopslagslån på bank i sommar så mycket närmare! Har drygt 11 procents ränta (150 000) på det jag fick från nystart finans nu senast så kunde jag baka ihop det lånet med mitt stora lån på Swedbank med typ 5 procents ränta vore jag i himlen.

Grattis! Jag är i precis samma läge som dig, i december kunde jag höja mitt lån hos banknorwegian och då kunde jag betala in 1 lån på 100k samt att jag betalat in och avslutat 2 kreditkort på 100K... Jag har dock sämre ränta än dig nu. Min riskprognoser låg igår på 9,1. Hur många ff har du?

Nu vill jag bara komma hem och kolla scoren!
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Grattis! Jag är i precis samma läge som dig, i december kunde jag höja mitt lån hos banknorwegian och då kunde jag betala in 1 lån på 100k samt att jag betalat in och avslutat 2 kreditkort på 100K... Jag har dock sämre ränta än dig nu. Min riskprognoser låg igår på 9,1. Hur många ff har du?

Nu vill jag bara komma hem och kolla scoren!

Jag tog 2 snabba förfrågningar i januari och gick då från 6.4 till 13.9. Så den här beräkningen är gjord på totalt 7 förfrågningar. Två av dem fortfarande ganska färska, 4 av dem äldre än 6 månader.

Har de avslutade krediterna hunnit registreras för dig? Har läst att det kan vara bättre för scoren att behålla ett kort men nolla och inte röra krediten. Så jag funderar på om det var dumt att säga upp korten helt. Men känner jag mig själv rätt hade jag säkert börjat använda kortet igen annars så det var nog lika bra av avsluta helt:)
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Jag har betalat av 50k på mitt 200k enda blancolån, påverkade ingenting =(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp