Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

minUC - Mitt kreditbetyg

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av hcp, 17 februari 2014.

1. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 033
    Trofépoäng:
    877
    Har det någon gång skett innan den 20:e?

2. ca5tio

ca5tio V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    889
    Trofépoäng:
    847
    En gång de senaste åren har jag fått den 13:e annars mellan den 15-20 så om jag har tur denna vecka,annars kommer det måndag eller tisdag nästa vecka.

3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 033
    Trofépoäng:
    877
    Torsdag är den 15e och fredag den 16e så det hade varit intressant helt klart att se om dom hinner innan.

4. wiran

wiran Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    42
    Min upplysning uppdaterad för denna månad
    Ingen förändring som väntat men hur stor skillnad gör betyget när en förfrågan blir 6 månader ?

5. Kenneth

Kenneth Gäst

Hej!
    Mitt betyg förbättrades med 0,3 när en fd blev 6 månader gammal, jag har runt 10ff. Kan tänka mig att förbättringen blir större ju färre förfrågningar man har. Ciao

6. Gaston

Gaston Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    127
    Jösses, berg- och dalbanan fortsätter. Den här gången äntligen rejält till min fördel. Gick ner från 13.9 till 1.8, helt sjukt!!! Så glad nu på morgonen. Trots att jag egentligen har höjt min totala skuldkvot (tog hopbakslån under månaden som jag även betalade av skulder som inte var UC-registrerade).

Den stora skillnaden är att jag har betalat in nästan 90000 i kreditkortsskulder. Nu ligger skulderna på 100 procent blanco. Men jag har också sagt upp kreditkorten men det har inte hunnit registrerats ännu (var tvungen att reglera lite ränteavgifter osv). Så nästa månad blir intressant för då försvinner kreditkorten helt. Men visst kan det innebära en höjning (tycker jag har läst det någonstans här i tråden)?

Nu känns målet att få ett bra hopslagslån på bank i sommar så mycket närmare! Har drygt 11 procents ränta (150 000) på det jag fick från nystart finans nu senast så kunde jag baka ihop det lånet med mitt stora lån på Swedbank med typ 5 procents ränta vore jag i himlen.

Last edited: 15 februari 2018
  7. Kenneth

Kenneth Gäst

Grattis! Jag är i precis samma läge som dig, i december kunde jag höja mitt lån hos banknorwegian och då kunde jag betala in 1 lån på 100k samt att jag betalat in och avslutat 2 kreditkort på 100K... Jag har dock sämre ränta än dig nu. Min riskprognoser låg igår på 9,1. Hur många ff har du?

Nu vill jag bara komma hem och kolla scoren!

8. Gaston

Gaston Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    127
    Jag tog 2 snabba förfrågningar i januari och gick då från 6.4 till 13.9. Så den här beräkningen är gjord på totalt 7 förfrågningar. Två av dem fortfarande ganska färska, 4 av dem äldre än 6 månader.

Har de avslutade krediterna hunnit registreras för dig? Har läst att det kan vara bättre för scoren att behålla ett kort men nolla och inte röra krediten. Så jag funderar på om det var dumt att säga upp korten helt. Men känner jag mig själv rätt hade jag säkert börjat använda kortet igen annars så det var nog lika bra av avsluta helt:)

9. Xix

Xix Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Trofépoäng:
    127
    Jag har betalat av 50k på mitt 200k enda blancolån, påverkade ingenting =(

10. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    142
    Trofépoäng: