- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Den början låg jag på 76,4 ...nu är jag nere på 66,3gått ner varje månad
Ja försök komma ner bara , tålamod
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Den början låg jag på 76,4 ...nu är jag nere på 66,3gått ner varje månad
Nice! 0,5 är det bästa jag någonsin haft (efter att jag blev medveten om att man har ett UC-score). Var rädd om betyget! Själv ligger jag på 2,7 men den långsiktiga planen är att göra stora förändringar under åretVisa bilaga 1278 Visa bilaga 1279 Mitt UC betyg gick från 4,6 ner till 0,5? Kan det vara för att för att jag betalat in till mitt remeber kreditkort så den bara är utnyttjad till hälften?

Bra fråga. Själv tog jag ett lån på 350 k som min fru i sin tur tog, efter det ökade mitt UC-score några hack, från 571 till 584, så vad som styr vad det har jag inga bra ledtrådar tillHej! Det här med UC % och betyg i hundratal. Gick från 501 till 518 idag. Men inget har hänt med % betyget på min UC. Är det vanligt att det eftersläpar? I grafen står det rätt betyg men den under där man kan se utvecklingen per månad så är det ingen ändring.

Har fortsatt min resa mot bättre ekonomi och bättre UC.Som förväntat så har UC backat bandet, min UC har gått från 21-9,5-4,7-21 igen. Får se vad som händer på den ordinarie uppdateringen som borde komma imorgon torsdag. Spännande.![]()
Tack snälla har själv aldrig legat så lågt som 0,5 så absolut nu tänker man 3 gånger innan man bestämmer dig för göra något som kan påverka ens uc score. 2,7 är inte alls dåligt önskar dig och alla andra som kämpar för förändringar ett stort lycka tillNice! 0,5 är det bästa jag någonsin haft (efter att jag blev medveten om att man har ett UC-score). Var rädd om betyget! Själv ligger jag på 2,7 men den långsiktiga planen är att göra stora förändringar under året![]()
Bäst är o nolla den men ha krediten kvarOm jag har ett entercard med 40 000 i kredit på min uc.
Hur får jag den avslutad och därmed ett förbättrat score?
Räcker det att man betalar in det man nyttjat eller måste man avsluta den typ
Har man ammorterat bort 100% så kommer uc mätaren ta hänsyn till att du kanske har avslutat krediten och inte har en buffert. En avslutad kredit syns inte direkt så uc mätaren vet ej om den är avslutad eller inte men antar det till en början och då sämre betyg. Alltid bättre för UC betyget att ha en kredit som buffert men betala av 80% och sedan minska successivt.Om jag har ett entercard med 40 000 i kredit på min uc.
Hur får jag den avslutad och därmed ett förbättrat score?
Räcker det att man betalar in det man nyttjat eller måste man avsluta den typ
Och nu gick det ned ytterligare till 1,7. Yes!Har fortsatt min resa mot bättre ekonomi och bättre UC.
Sänkte från 21 till 4,4 och sedan till 3,5 och nu när två frågor försvann den 27/12 så gick den ned ytterligare till 2,2 som är den bästa nivån jag haft på många år.
Har lagt om 350 00 kr i lån och nollat total 70 000 kr i kreditkort till blankolån.
Så nu försvinner en fråga till den 7/1, hoppas det går ned lite till.
Ska sedan vänta ett par månader till och sedan försöka lägga om ytterligare 350 000 kr.
Är nere på en medelränta nu på ca 11% på min totala skuld på 1,4 Mkr. Skönt att det rör sig åt rätt håll.
Ska bara försöka amortera bort allt innan pension nu, så man åtminstone kan få njuta ett par år innan dess.
Kämpar vidare.......

Vilken resa, från 21 till 1,7Och nu gick det ned ytterligare till 1,7. Yes!
Fyra frågor kvar, en försvinner i början av mars och sedan de sista tre i september och oktober.
Ska vänta in en fråga till och sedan göra ett försök att låna för att lägga om mer av mina lån och få ned medelräntan ytterligare......
Kan glad gå och lägga mig nu.
Kul att få se resultatet av det man gjortVerkar som om färska frågor tar hårt på betyget, det räcker nog att låta bli i ett par veckor för att det ska sjunka. Som sagt, fyra förfrågningar som var ett år gamla gjorde varken till eller från, visserligen från 32 till 28 FF och det är ju många oavsett.
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.Vilken resa, från 21 till 1,7Kul att få se resultatet av det man gjort
![]()
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.
Och om man vågar ansöka om max belopp eller om risken är stor att man får helt avslag, eller om banker alltid svarar tillbaka med ett annat max belopp istället för bara nej. Så har det varit innan med Advisa. Får väl ringa dem imorgon.
Verkligen, står nu i valet och kvalet om jag skall ansöka om ett samlingslån på 600 000kr via Advisa för att lägga om fler av mina lån, eller om jag borde vänta till början av mars när nästa fråga också försvinner.
Och om man vågar ansöka om max belopp eller om risken är stor att man får helt avslag, eller om banker alltid svarar tillbaka med ett annat max belopp istället för bara nej. Så har det varit innan med Advisa. Får väl ringa dem imorgon.

Jag tror med dina relativt sett få ff blir det skillnad. Sen är det ju som vi vet allt det andra”, vilka förutsättningar man har som avgör. Har du ingen bet anm, missbrukad kredit eller ”konstigheter” och kanske inga nytagna förfrågningar heller? så blir det troligen större skillnad än om du har sådant. Nytagna ff väger ju betydligt mer än de som försvinnerOkej!
Betyg på 8,6 % har totalt 6 FF kvar. 2 FF försvinner imorrn!
Puh vad tror vi ??
Vore ju härligt att hamna närmare 4 ( inte troligt.. )
Nästa FF försvinner 13/2
Blev själv av med 3 ff samma dag (dec-20), det hände dock ingenting.!😵 men då hade jag 11 ff. Har 7 ff idag, 6 st är om några dagar, sedan dröjer det till sommaren innan några försvinner. 
Jag tror med dina relativt sett få ff blir det skillnad. Sen är det ju som vi vet allt det andra”, vilka förutsättningar man har som avgör. Har du ingen bet anm, missbrukad kredit eller ”konstigheter” och kanske inga nytagna förfrågningar heller? så blir det troligen större skillnad än om du har sådant. Nytagna ff väger ju betydligt mer än de som försvinnerBlev själv av med 3 ff samma dag (dec-20), det hände dock ingenting.!😵 men då hade jag 11 ff. Har 7 ff idag, 6 st är om några dagar, sedan dröjer det till sommaren innan några försvinner.
Såg dessutom att jag just gått ner från 2,7 till 2,5 - utan att något hänt? Fast det är klart, jag har en ff som är 6 mån gammal; ska man vara petig är det egentligen 2 dagar kvar tills den är ett halvår men det kan vara det, vet inte exakt hur det beräknas.
Om du uppfyller det jag nämnde hoppas jag du går ner till omkring 6 i alla fall.
Kl 12 i natt vet du![]()

Ok, då det blir spännande vad som händer med betyget i natt. Om du vill ”maxa” dina förutsättningar tills du söker lån så väntar du både på det nya beslutet om slutlig skatt (det väntar jag själv på pga. stort underskott i den förra deklaration) OCH på att den allra sista ff försvinner. Ff är förstås långtifrån den enda faktorn men att inte ha någon förfrågan alls är ju det ultimata läget liksom. Vet själv inte vad mitt betyg varit när jag haft 0 ff, inte en ledtråd, men hoppas jag orkar ta reda på detMina FF är nu äldre än 6 månader:
2 FF försvinner nu 9/1
1 FF 13/2
1 FF 18/4
1 FF 4/6
Inga anmärkningar alls eller missbrukad kredit.
Jag tänker inte ta en UC förens alla är borta har jag bestämt mig för!!
Samlingslån i sikte och bäst när 2020 inkomst år blir klart
Hoppas det går ner mot 6 % i vilket fall, då känner man att resan är köpfria / snåla liv är mödan värt att ordna upp allt liksom![]()

Ok, då det blir spännande vad som händer med betyget i natt. Om du vill ”maxa” dina förutsättningar tills du söker lån så väntar du både på det nya beslutet om slutlig skatt (det väntar jag själv på pga. stort underskott i den förra deklaration) OCH på att den allra sista ff försvinner. Ff är förstås långtifrån den enda faktorn men att inte ha någon förfrågan alls är ju det ultimata läget liksom. Vet själv inte vad mitt betyg varit när jag haft 0 ff, inte en ledtråd, men hoppas jag orkar ta reda på det![]()
Nog aldrig haft det! 
Mina FF är nu äldre än 6 månader:
2 FF försvinner nu 9/1
1 FF 13/2
1 FF 18/4
1 FF 4/6
Hoppas det går ner mot 6 % i vilket fall, då känner man att resan är köpfria / snåla liv är mödan värt att ordna upp allt liksom![]()
Idag försvann mina sista ff hade 3st betyget gick från 1,3 till 0,8, inga anmärkningar eller missbrukad kredit och har aldrig haft. Hade som mest 7 ff under 2020.Mina FF är nu äldre än 6 månader:
2 FF försvinner nu 9/1
1 FF 13/2
1 FF 18/4
1 FF 4/6
Går det inte belåna aktierna du har? Tänkte du får lägre ränta än på dina blancolån.Idag försvann mina sista ff hade 3st betyget gick från 1,3 till 0,8, inga anmärkningar eller missbrukad kredit och har aldrig haft. Hade som mest 7 ff under 2020.
Blancolån 600k placerat på börsen.
Kreditkort 2 st 120k nyttjandegrad 23%
Billån 70k
Inkomst 430k
Gift sedan 2003
Samma adress sedan 1996
1 barn som bor hemma
Det gör det säkert men då tror jag att jag blir mer låst, brukar sälja av lite ibland och extra amortera på lånen, hade blancolån på 750k för ett år sedan så har amorterat en del med hjälp av avkastningen, räntan på blancolånen 2 st är 4,2% så ingen katastrofGår det inte belåna aktierna du har? Tänkte du får lägre ränta än på dina blancolån.
Grattis!Gift sedan 2003
Tror det blir den 14 januari.Har UC uppdaterats för januari? Om inte när tror ni att det blir en uppdatering denna månaden?
Har UC uppdaterats för januari? Om inte när tror ni att det blir en uppdatering denna månaden?
Det gick inatt från 8,6 till 5,5 % . Wow!Nu är det nästa FF som försvinner i mitten av februari.
Nu har jag bara totalt 4 kvar!
Min är nere 4.75
Vad tror ni kommer jag kunna få erbjudande med detta på.måndag ??
160k krediter blanco
340inkomst
Får jag hyfsad ränta med detta?
Nu har jag 3ff kvar , har haft alltid hög uc risk och massa ff men tack vare familj o forumet som lärde mig hur det funkar kom jag ner till detta nu 4.8% och bara 3ff kvarHur många förfrågningar ?
Hur stor % har du använt av kreditkort ?
tycker du har väldigt högt betyg med tanke på inkomst/belåning.
Hur många förfrågningar ?
Hur stor % har du använt av kreditkort ?
tycker du har väldigt högt betyg med tanke på inkomst/belåning.
Nu har jag 3ff kvar , har haft alltid hög uc risk och massa ff men tack vare familj o forumet som lärde mig hur det funkar kom jag ner till detta nu 4.8% och bara 3ff kvar
Det är det bästa åå år ... jag behöver lånet nu väntat året nu .. har privat skulder dom hjälpte mig o som lovat få u januari.... kommer jag kunna få 300k med hyfsad räntA ? MAx 10%Känns som det är nått som drar ner ditt betyg rejält då du inte är speciellt överbelånad.
4,8 är ju inte speciellt bra på bara 3ff samt låg belåning
krediterna som ställer till det.
Är nog bara att söka och när du betalat av dem så kommer ditt betyg rasa och bli toppen. Sen söker du igen om några månader
Det är det bästa åå år ... jag behöver lånet nu väntat året nu .. har privat skulder dom hjälpte mig o som lovat få u januari.... kommer jag kunna få 300k med hyfsad räntA ? MAx 10%