• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Hur kan jag ha kring 70% i risk då?

3 långivare enligt UC och ganska bra inkomst. Inga betalningsanmärkningar eller anmärkning på nånting.
Hade kring 2% i början på året...

Konstigt man får blufföretag efter sig, kom två brev från kronofogden idag, inte sett till på många år nu, slumpmässig dag också... en dag innan ny lag liksom
Är nåt flum från alektum i Tyskland eller Schweiz vad det verkar på adress, inget ursprung bara nåt nummer, påstår även indirekt att de skickat inkasso eftersom 180:- står med som en andra punkt (inkassokostnad) punkt 1 är ungefär 10-12 000 och detta skulle jag tagit för en månad sen eller avser det det påstådda inkassokravet?

Vad skulle ni ha gjort? Kontakta dom, eller "ombudet"...Vet ju att jag inte har lånat av den utländske sökande iaf, så kommer självklart att bestrida, frågan är om man borde höra vad dom påstår att det är eller inte.

Tar ändå energi sånt här och dessutom är dom tydligen kända för att hitta på uppgifter av allehanda slag. Vi säger att det skulle vara nåt av de vanliga bolagen, av vilken anledning framgår inte det ifrån kronofogden? utan bara att det är en kredit och ett nummer.

Kan de ljuga ihop vad som helst att de sålt till nån annan, och minsann skickat ut ett flertal påminnelser vidare till inkasso för att hamna hos Alektum... hmm bara det att inget av dessa uppgifter har jag fått kännedom om, men hur bevisar jag det?

Jaja kommer inte betala oavsett vad de skulle kunna vilseleda fogden med.

Kanske är nån tidningsprenumeration eller nåt från 90-talet eller skolfoto som de för ett antal år sen försökte blåsa hundratals barn med 30x pengarna typ (det sista har jag bara läst när försökte kolla vad det var, vet inte exakt sanningshalt, men nästan varenda länk som de inte själva har lagt ut verkar handla om olika typer av mer eller mindre avancerade bedrägerier.

Måste ju ha nån seriös verksamhet tycker man även om det inte verkar så, men finns utspridda från Sverige till en rad länder vad jag förstår.

Blev off topic, kanske borde flytta till egen tråd ifall fler fått saftiga fakturor just idag.

Bra med en ny lag imorrn, men behövs betydligt mer mot dessa grovt kriminella som åtminstone verkar utgöra en rätt stor del av inkassobranchen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Min gick ner konstigt nog.
Först gick den upp vid förra uppdateringen trots 20 000 mindre i blanco och 1 lån mindre.
Nu ligger jag på 4.7

Är det bra?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Min gick ner konstigt nog.
Först gick den upp vid förra uppdateringen trots 20 000 mindre i blanco och 1 lån mindre.
Nu ligger jag på 4.7

Är det bra?
Visst du kan få blancolån, men de lägre räntorna får du svårt med det kreditbetyget.
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Beställde precis lite saker från Zalando, dom tog en UC som inte syns/redovisas. Betyget oförändrat.
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Fick mitt slutskattebesked i måndags. Tänkte om det är någon som vet när uppdatering kan väntas på minUC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp