• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ingen uppdatering för mig heller. Står kvar på 7,2. Enda som ändrades var krediten..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Min UC har uppdaterats 2ggr denna månad: Från 5,1% till 5,0% för ca 10dgr sedan, två dagar senare till 4,98. Ingen förändring förutom tid...
(Inga FF)
2 betalningsanm, en går ut nästa månad.
Avslutad kredit(från febr.) syns fortfarande
Inga lån.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Skumt mitt bettyg gick från 7 till 14. Enda nyheten är att jag skaffat betalkoll hos collector
Syntes betalkoll på uc under lån och krediter? Mitt syns ej och skaffade mitt i juli. Collector var dock snabb att rapportera in ett lån som jag fick utbetalt i Augusti
 
Senast ändrad:

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Och till förra uppdateringen syntes att jag hade betalat in ett lån och det borde inte ha synts? (Betala in i början av augusti)
Så jag har upplevt att ett lån har lagts till tidigt och ett ”inbetalt” tidigt så då kommer det in rapporter till uc efter 30-31:a varje månad? Men jag har inte upplevt det med kreditkort...
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Min UC har uppdaterats 2ggr denna månad: Från 5,1% till 5,0% för ca 10dgr sedan, två dagar senare till 4,98. Ingen förändring förutom tid...
(Inga FF)
2 betalningsanm, en går ut nästa månad.
Avslutad kredit(från febr.) syns fortfarande
Inga lån.
Om det står avslutad, syns det under krediter i ett år, bara för dig.
Kanske under beviljat står summan, osäker där...
 
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Jahapp, jag har avslutat ett av mina två kreditkort. Båda har varit nollade i ungefär ett halvår. Det gav ingen förbättring av mitt UC-betyg. Borde ju gett en liten förbättring iaf?
 
O

Ove

Gäst
Poäng: 0
Jahapp, jag har avslutat ett av mina två kreditkort. Båda har varit nollade i ungefär ett halvår. Det gav ingen förbättring av mitt UC-betyg. Borde ju gett en liten förbättring iaf?

Var glad för det, mitt ena nollade kreditkort registrerades som avslutat inatt och mitt kreditbetyg ökade från 3.3 till 4.4...
 

RobinB

Lånforum.se designer
Poäng: 157
Moderator
Blev medlem
25 September 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
53
Poäng
157
Var glad för det, mitt ena nollade kreditkort registrerades som avslutat inatt och mitt kreditbetyg ökade från 3.3 till 4.4...

Dessa ökningar är oftast tillfälliga. Den kommer gå tillbaka till 3.3 eller lägre inom några veckor / en månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp