• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Blanka ff hos inkassobolag (det jag menade) är inte samma som tomt där summan ska vara.
Hos låneförmedlare är det vanligt att dem inte har ansökta summan ifylld.

Menar du collectors betalkoll? Det är en micro uc ff som inte syns för andra och ej listade lån/krediter.
Om Du inte har ansökt om lån/kredit borde du kontakta lånebolagen och UC för rättelse. Du kan alltid prova.

Nja det ena var större UC , tror det kan ha varit för glaze för fick inkasso på det nu, trots att betalat in 4000, ingenting nämndes om nåt ytterligare krav vid kontakt nu helt nyligen... då har glaze använt 3st förfrågningar också.. men aldrig stått nåt om det bara Collector
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Blanka ff hos inkassobolag (det jag menade) är inte samma som tomt där summan ska vara.
Hos låneförmedlare är det vanligt att dem inte har ansökta summan ifylld.

Menar du collectors betalkoll? Det är en micro uc ff som inte syns för andra och ej listade lån/krediter.
Om Du inte har ansökt om lån/kredit borde du kontakta lånebolagen och UC för rättelse. Du kan alltid prova.

Jag har inte sökt allt som står men nästan de som har flera har jag lån hos, säkerligen inskrivet att de får ta löpande, men det kan ju kollas upp.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Vad? Om man skaffar betalkoll så påverkas UC alltså? Helt emot vad andra sagt hittills i forumet...måste veta hur det funkar med betalkoll och hur d påbverkar uc?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Vad? Om man skaffar betalkoll så påverkas UC alltså? Helt emot vad andra sagt hittills i forumet...måste veta hur det funkar med betalkoll och hur d påbverkar uc?

Betalkoll belastar inte UC men dom tar dock en osynlig UC.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Men mucked skrev nyss att uc gick från 7 till 14 pga betalkoll?!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Uppdaterat redan för augusti, det var snabbt av UC.
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Betalkolls kundtjänst sa till mig att de rapporterar in till uc ( påverkar kreditbetyget alltså) . Det var för nån månad sen. Jag har ej tjänsten så jag kan inte bekräfta.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Nån som kan bekräfta ovanstående? Ang ucscore, ändras detta inte samtidigt som procenten? Min gick nu ner exakt 2% men ucscore är ff samma?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp