Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej,

Behöver era erfarenheter kring påverkan av antal förfrågningar.

Jag har 7FF på mig just nu. 3 st går ut i april, 2 st i maj och sista två i juni.

Kommer mitt kreditbetyg påverkas något genom att gå från 7FF till 0FF?

Tack för svar!

Hej,

Jag har 7FF på mig just nu. 3 st går ut i april, 2 st i maj och sista två i juni.

Tack för svar!
ja det påverkas. men nyttjandegraden av dina krediter spelar nog ännu större roll

Är det bara för mig som Kreddy inte fungerar för? Har inte kunnat logga in på hela dagen.

Jag har den 28 februari betalt av 3 olika lån på cirka 100k och ringt företagen och dubbelkollat så att de stängt ner min kredit helt, men än idag så syns dessa krediter fortfarande på min UC som utnyttjad kredit och har inte tagits bort.

Vet någon hur lång tid det brukar ta tills de försvinner och kreditbetyget uppdateras?

Jag har den 28 februari betalt av 3 olika lån på cirka 100k och ringt företagen och dubbelkollat så att de stängt ner min kredit helt, men än idag så syns dessa krediter fortfarande på min UC som utnyttjad kredit och har inte tagits bort.

Vet någon hur lång tid det brukar ta tills de försvinner och kreditbetyget uppdateras?
Det har säkert inte hunnits i tid till UC för att komma med mars uppdatering men borde definitivt komma med aprils uppdatering som sker när som helst.

Hej,

Tack för svar!
Ja det kommer att påverkas. Hur mycket är dock omöjligt att förutse.

Kreddy funkar inte ! Ser flera som haft problem sedan tisdags..märkligt de inte gör något åt det

Har det skett någon månads uppdatering ännu ?

Men det ska vara samma tjänst. Om du alltså har kreddy så ska du kunna se samma sak via minuc.se. Kreddy ägs väl av Uc.

Löste mitt billån förra veckan
När försvinner det från UC ?

De har inte gjort månadens uppdatering och enligt kundtjänsten så har de inget datum för när det sker. Tänka sig att alla hämtar sin data från denna skräptjänst, en batteridriven gräsklippare har bättre driftid än UC
Nehe, då får väl alla vänta på skräptjänsten då, inte för jag ska ta ngt nytt lån men vill ändå få en överblick

Hej! Någon som vet när den nya taxerade inkomsten uppdateras i UC? Har läst att om man deklarerat innan 30 mars så kunde det uppdateras nu i april.

Det är väl redan uppdaterat?

Idag har mitt betyg sjunkit med 4% till 4,6% men inga förändringar i kreditinformationen, fortfarande samma siffror som förra månaden i upplysningen. Har era siffror uppdaterats?

Idag har mitt betyg sjunkit med 4% till 4,6% men inga förändringar i kreditinformationen, fortfarande samma siffror som förra månaden i upplysningen. Har era siffror uppdaterats?
Mina lån och krediter är uppdaterade. Hoppades på en ändring då jag fick bort Klarna och ett lån från TF bank på 100 000 men ingen ändring på betyget tyvärr :(

Mina lån och krediter är uppdaterade. Hoppades på en ändring då jag fick bort Klarna och ett lån från TF bank på 100 000 men ingen ändring på betyget tyvärr :(
Klarna påverkar dock inte UC eftersom det ligger utanför, vet dock inte med TF bank

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp