• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Hur många gånger kan man "bedrägeri" spärra sitt konto på UC på ett år?
Räknar man 1 till 31 december?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Idag fyller min nyaste anmärkning två år, det är alltså ett år kvar tills alla mina (6 st) betalningsanmärkningar är borta. Trodde nästan att en sådan milstolpe skulle ha någon påverkan på kreditbetyget, men tydligen inte. Ligger kvar på 6,01.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Du ska nog inte räkna med stora rörelser i takt med att dom 6 anmärkningarna börjar försvinna, jag märkte knappt någon skillnad.
Inte ens nu när jag är på 1 kvar (som går ut om en månad) har jag märkt någon skillnad.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Du ska nog inte räkna med stora rörelser i takt med att dom 6 anmärkningarna börjar försvinna, jag märkte knappt någon skillnad.
Inte ens nu när jag är på 1 kvar (som går ut om en månad) har jag märkt någon skillnad.
Håller med, jag har hittills i år blivit av med 6 anmärkningar, varav en missbrukat bankkonto (fick det på mitt lån hos Resursbank), vilket inte påverkat betyget ett dugg. Inte heller påverkar det betyget att mitt skuldsaldo hos KFM minskar och ökar. Däremot steg mitt betyg rejält när jag blev av med en blank förfrågan från Sileo (den enda ff jag har) och sjönk till den gamla nivån igen när de tog en ny blank ff.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Terry, vad ligger du på för betyg nu?

Jag går i väntans tider på att anmärkningar börjar försvinna, är i jättebehov av att betyget ska börja sjunka på allvar. Har fått ner det från 60 till 35 på ca ett år och från och med maj till augusti kommer 11 anmärkningar att försvinna. Har då förväntat mig att börja komma ner på anständig nivå (har 0 skulder, 0 förfrågningar, 430 i inkomst) - men det du skrev var ju lite dystert, jag ska alltså inte ha för höga förväntningar..?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Nu har jag spärrat mig på UC men jag har för mig att jag hade 6% sist eller där omkring.

Nyfiken - Hur många anmärkningar kommer du att komma ner till? Om du har 1-2 bara så kan du ändå ha ett bra betyg eftersom du har fina förutsättningar i övrigt.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Varför har du spärrat dig? Gissar att man spärrar sig för att inte ta lån? Men då kan man alltså inte logga in och kolla betyget?

Kommer då ha fyra pissanmärkningar (TV-avgifter...) kvar, de försvinner alla under 2020. Väldigt låga belopp, om det påverkar. Kommer under 2019 behöva ta lån på (minst) 150.000 kr för att täcka privata skulder som jag skjutit upp och skjutit upp. Snälla säg att det kommer att gå =)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Spärrade mig för att inte bolag och inkassobolag ska ta förfrågningar på mig, framförallt dom där blanka är ju livsfarliga.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Varför har du spärrat dig? Gissar att man spärrar sig för att inte ta lån? Men då kan man alltså inte logga in och kolla betyget?

Kommer då ha fyra pissanmärkningar (TV-avgifter...) kvar, de försvinner alla under 2020. Väldigt låga belopp, om det påverkar. Kommer under 2019 behöva ta lån på (minst) 150.000 kr för att täcka privata skulder som jag skjutit upp och skjutit upp. Snälla säg att det kommer att gå =)


Med 4 anmärkningar som alla är över 2 år gamla kommer Balanzia nog gladeligen ta emot dig med öppna armar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Har månadsuppdateringen skett?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp