- Meddelanden
- 1 311
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Han frågade om du kollat minuc eller kreddy o du svarar yes? Oklart...Haha.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Han frågade om du kollat minuc eller kreddy o du svarar yes? Oklart...Haha.
Inte min. Utan en kredit försvann bara för mig och minuc är inte uppdaterad då det står fortfarande maj.Minuc är uppdaterad nu
Fast det är ju Maj som är uppdateringen? Juni är ju denna månad och den är ju inte klar eller tänker jag fel?Inte min. Utan en kredit försvann bara för mig och minuc är inte uppdaterad då det står fortfarande maj.
Jo min uppdaterades idag för junuFast det är ju Maj som är uppdateringen? Juni är ju denna månad och den är ju inte klar eller tänker jag fel?
Står det juni? För på min står det 31 maj.Jo min uppdaterades idag för junu
Precis min UC-score har hamnat på Juni och krediterna står uppdaterade som 31MajJo min uppdaterades idag för junu
Vilken stora tänker du på?tänker på den stora uppdateringen.
Man kan ha väldigt bra uc-betyg fastän man är belånad över årsinkomsten. Räntan du blir erbjuden är ganska proportionell mot din belåningsgrad.Är det någon som vet hur uc:n påverkas i samband med blancolån kontra inkomst? Alltså, nu idag har jag ca 522000 i blanco, vilket innebär ca 134% av inkomst. När kan jag räkna med att uc:n blir bättre just pga att skulderna minskar? Känns som att det kommer att ta lååååång tid, kanske inte förrän jag kommer under årsinkomsten i skulder. (Sen kommer ju andra saker påverka uc:n till det bättre, men nu tänkte jag enbart på just storleken på lånen).
Uc uppdaterar en större uppdatering varannan månadVilken stora tänker du på?
nej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste årenUc uppdaterar en större uppdatering varannan månad
Gör den verkligen det? Alla mina lån (kredit, blanco, bolån, Csn) + UC score ändras varje månad.Uc uppdaterar en större uppdatering varannan månad
Precis så är det för mignej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste åren
Håller med det är rättPrecis så är det för mig
Det var så jag menade.nej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste åren
Den visar alltid den senaste månaden följt av jämna eller ojämna. Nu var det uppdaterat och då är det maj och sedan varannan neråt. Nästa månad kommer det stå Juni och de andra neråt.Det var så jag menade.
Om du betalar av den idag så kommer det att uppdateras i mitten av JuliEn fundering. Om jag har en kreditkort med 10 000kr utnyttjat och har UC-score 3. Om jag betalar in det och sedan tar en UC en vecka senare, då borde UC-score uppdateras då den alltid tar dagsfärskt?
Så UC blir aldrig dagsfärskt?Om du betalar av den idag så kommer det att uppdateras i mitten av Juli
Brytpunkten är den sista varje månad och uppdateringen kommer i mitten av nästa
Vissa saker syns direkt så som förfrågningarSå UC blir aldrig dagsfärskt?
Det är bara vissa saker som uppdateras per dag, exempelvis förfrågningar.Så UC blir aldrig dagsfärskt?
Har du bra förutsättningar för övrig är min åsikt att ha den kvar. Att den är kvar men är outnyttjad är bra för ditt betyg då det ger dig en buffert i din ekonomi.Vad är bättre för Uc betyget, att man stänger ner krediten eller har helt outnyttjad kredit? Funderar över om jag ska avsluta en kredit idag. Har ändå dålig ränta på den så jag vill aldrig behöva nyttja den framöver.
Jag skulle också lägga till att mycket beror på sin disciplin till att kunna låta den vara. Triggar de igång köp behov samt nyttjande så fort de finns ”lediga pengar”. Så är det nog smart att avsluta den, även om det anses vara negativt för betygetHar du bra förutsättningar för övrig är min åsikt att ha den kvar. Att den är kvar men är outnyttjad är bra för ditt betyg då det ger dig en buffert i din ekonomi.
Är du högt belånad för övrigt och den är högt utnyttjad så ses det nog mer som en belastning för din ekonomi.

Aah blir på nästa uppdateringdet var väl från 5 juni som Fairlo började med UC, så inte så konstigt att dom inte syns på denna uppdatering
Jag har inte superbra förutsättningar utan jobbar på att städa undan. Lyckats få ett ok samlingslån vilket underlättar tillvaron något enormt. Därav att jag stängt ner samtliga krediter utanför Uc och avser aldrig hamna där igen, där högkostnadskrediter är ett alternativ. Ska stänga ner den imorgon.Jag skulle också lägga till att mycket beror på sin disciplin till att kunna låta den vara. Triggar de igång köp behov samt nyttjande så fort de finns ”lediga pengar”. Så är det nog smart att avsluta den, även om det anses vara negativt för betyget![]()
När sker uppdateringen ? 1 juli eller senare ?Aah blir på nästa uppdatering
15-20 juliNär sker uppdateringen ? 1 juli eller senare ?
Måste va en fyra-fem månader iaf.Hur många månader har ni som längst gått med oförändrad UC? /otålig