• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

K

KalleK

Gäst
Poäng: 0
Någon som har en idé om vad det skulle kunna landa på? Är ute efter ett lån på 250k finns det någon chans?

Hej
Jag har inte en aning vad hur eller varför det blir så såklart, har väl diskuterats förr och ingen verkar veta helt säkert.
Min sista och enda anmärkning försvinner imorgon. den var på 850kr en obetald tv-licens...
så blir det när life happends.
Jag har 2,8 idag och är ganska rädd att det rusar i höjden imorgon.
Har inga underskott, inga förfrågningar ingenting, allt är helt rent när anmärkningen är borta.
Årsinkomst på 650´- 700´ så där ligger jag väl lite bättre till än dig kanske.

Måste inte ha ett lån men går i bilbytartankar så håller koll och hoppas på det bästa.
Hur som ev så ser jag ju om det är din förfrågning som spökar eller att det är nåt annat vi inte ser som de mäter efter. Eller då om skillnaden i årsinkomst gör nåt i ekvationen.
Säkert en blandning av allt såklart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

slugger

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Köpte en mindre grej via faktura, micro-uc togs och jag fick en omfrågekopia från kreditgivaren (Resurs Bank). Döm om min förvåning när omfrågekopian visade att min UC-score var 0,2 %. Loggar jag in på minuc visar den 14 %. Jag har förstått att micro-uc visar en lägre siffra än den verkliga men att det är så här stor skillnad?
Jag har 3,3 på minuc men när någon tar en mini uc så blir det 77,30 i risk:(
 
S

Seeeee

Gäst
Poäng: 0
Inte bars UC utan även Bisnode spökar.
Läser om er som åker ner till 1 i bisnode betyg efter en ansökan om SMS lån, jag har 14 ansökningar dom senaste månaderna och har fortfarande betyg 6 efter alla dom 14 senaste ansökningarna
 
K

KalleK

Gäst
Poäng: 0
Jadå!
Vaknade nyfiken och kollade. Igår hade jag 2,84 och en anmärkning
Anmärkningen försvann inatt och nu har jag 0,54. Så det känns som om man har förfrågning när anmärkningen försvinner ligger man beige till och risken hoppar ordentligt.
Men är allt nollat och ingen aktivitet det senaste så blir det bättre.
 

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Min sista anmärkning försvann vid midnatt och min uc gick från 5,4 till 16,1
Hade hoppats på att kunna ta ett samlingslån i oktober för att få lite bättre räntor, men det är ju bara att glömma nu.
 

L92

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
25 Juli 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Gjorde en inbetalning på en kredit i torsdags och avsluta den igår. Kommer det med på uppdateringen för augusti?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp