• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
587
Mottagna reaktioner
284
Poäng
447
Har 4 FF nu. Blev nyss av med 4 st. Resten försvinner senare i höst. Skiter i räntan just nu. Vill bara överleva ett halvår framåt

Personligen skulle jag testa att söka, jag fick (dock ca 2 år sedan) 90k från Remember med motsvarande förutsättningar som dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Många av mina krediter har blivit uppsagda. Ska de inte försvinna från uc då?

Har de officiellt gått till inkasso? Brev om uppsägning brukar ge dig runt fyra veckor att reglera utestående skuld. Därefter har vissa banker en marginal om 1-3 veckor innan det faktiskt skickas vidare.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Har skuldsaldo hos KF och antal anmärkningar som försvinner samt ett utmätnings försök. För ett några månader sedan på samma dygn försvann 10st anmärkningar men UC stod stila. För en vecka sedan utmätnings försök fyllde ett år... betyg oförändrat.. Men idag när antal anmärkningar blev från 8 till 7 då förbättrades betyget med cirka 3%. Så en vägledning till andra som har mer än 7 st anmärkningar att betyget förbättras när antal anmärkningar sjunker under 8.
 

supahgoonah

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
16 Maj 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tjena, har i dagsläget 13,97 i kreditbetyg, inga lån, inga förfrågningar men tre stycken betalningsanmärkningar. Två är restförda från ett skattekonto och den ena är ett försök till utmätning total summa för alla landade på idiotiska 20 000kr. Den sista registrerades 2020-02-03. Jag har under det senaste året gått ifrån 170 300 i lön 2019 till ca 400 000 2020. Hur kommer detta påverka mitt betyg och kan jag förvänta mig att jag är helt ren 2020-02-03? Helt ny på forumet så all relevant information uppskattas.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Tjena, har i dagsläget 13,97 i kreditbetyg, inga lån, inga förfrågningar men tre stycken betalningsanmärkningar. Två är restförda från ett skattekonto och den ena är ett försök till utmätning total summa för alla landade på idiotiska 20 000kr. Den sista registrerades 2020-02-03. Jag har under det senaste året gått ifrån 170 300 i lön 2019 till ca 400 000 2020. Hur kommer detta påverka mitt betyg och kan jag förvänta mig att jag är helt ren 2020-02-03? Helt ny på forumet så all relevant information uppskattas.
Du har två st betalningsanmärkningar+ utmätnings försök. Utmätnings försök är notering av KF och det är värre än anmärkning. Hade 8-9 st anmärkningar men inte utmätnings försöket och Uc betyg typ låg på 8%.Det är bara en jämförelse att du inser hur alvarligt är utmätnings försöket. Har din inkomst uppdaterats eller kommer att uppdaterats i juni? Om det uppdaterats i juni då kommer du att få bättre betyg men som sagt med "utmätningen" kommer du aldrig att få bra betyg. Helt ren kommer du att bli 2023-02-03.
 

supahgoonah

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
16 Maj 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Du har två st betalningsanmärkningar+ utmätnings försök. Utmätnings försök är notering av KF och det är värre än anmärkning. Hade 8-9 st anmärkningar men inte utmätnings försöket och Uc betyg typ låg på 8%.Det är bara en jämförelse att du inser hur alvarligt är utmätnings försöket. Har din inkomst uppdaterats eller kommer att uppdaterats i juni? Om det uppdaterats i juni då kommer du att få bättre betyg men som sagt med "utmätningen" kommer du aldrig att få bra betyg. Helt ren kommer du att bli 2023-02-03.

Min inkomst har inte uppdaterats än. Men med risk för att vara lite småtrög: försvinner alla noteringar och anmärkningar efter tre år eller kommer jag att dras med utmätningsförsöket hela livet? Mitt mål är att kunna köpa hus 2023 och min jag planerar inte att en försöka få till något lån eller krediter fram tills dess.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Min inkomst har inte uppdaterats än. Men med risk för att vara lite småtrög: försvinner alla noteringar och anmärkningar efter tre år eller kommer jag att dras med utmätningsförsöket hela livet? Mitt mål är att kunna köpa hus 2023 och min jag planerar inte att en försöka få till något lån eller krediter fram tills dess.

Utmätningsföesöket syns också i 3 år
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp