• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Min inkomst har inte uppdaterats än. Men med risk för att vara lite småtrög: försvinner alla noteringar och anmärkningar efter tre år eller kommer jag att dras med utmätningsförsöket hela livet? Mitt mål är att kunna köpa hus 2023 och min jag planerar inte att en försöka få till något lån eller krediter fram tills dess.
Allt försvinner efter tre år. Som sagt, du kommer att bli helt ren i februari 2023.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

supahgoonah

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
16 Maj 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur kan man förbereda ett så gott kreditomdöme som bara möjligt under den tiden man sitter med anmärkningar och utmätningsförsök? Finns det några verktyg tillgängliga eller är alternativet att bara sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Hur kan man förbereda ett så gott kreditomdöme som bara möjligt under den tiden man sitter med anmärkningar och utmätningsförsök? Finns det några verktyg tillgängliga eller är alternativet att bara sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa?
Ta inga ff så det står på 0 till antalet sen.
Och betalar nej blanco och kredit så mkt som det går, framförallt krediter
 

supahgoonah

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
16 Maj 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ta inga ff så det står på 0 till antalet sen.
Och betalar nej blanco och kredit så mkt som det går, framförallt krediter

Har varken krediter eller lån bortsett från CSN i dagsläget. Ni som har lite mer insikt i hur det funkar: tror ni att jag kommer att komma ut på andra sidan med ett bra kreditomdöme?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Har varken krediter eller lån bortsett från CSN i dagsläget. Ni som har lite mer insikt i hur det funkar: tror ni att jag kommer att komma ut på andra sidan med ett bra kreditomdöme?
Ja klart har du inga lån inga förfrågningar och inkomst så blir det ju bra sen när du är fri från kfum
 
G

Gästt

Gäst
Poäng: 0
Jag ser fortfarande inte mitt ”nya” kreditbetyg. Är det någon mer som det inte har uppdaterats för ännu?
Brukar det vara att det kan släpa för vissa?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Har varken krediter eller lån bortsett från CSN i dagsläget. Ni som har lite mer insikt i hur det funkar: tror ni att jag kommer att komma ut på andra sidan med ett bra kreditomdöme?
Varit i din sits och direkt efter sista utm.försök försvann så gick mitt betyg till 0.3 tror jag det var, hade då inga andra anmärkningar kvar. Så du kommer att vara kreditvärdig 2023 om du inte drar på dig nya skulder eller anmärkningar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
10%!
Snyggt Anam.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Finns säkert något svar i forumet, men hur stor betydelse har det för betyget när en ff blir 6 månader gammal. Jag har varit så jäkla dum igen och dragit på mig ff. Och en blir 6 mån nu den 4 juni och två till den andra juni. Har 7 ff sammanlagt nu igen. Tänkte om det ändå kunde gå ner rätt bra när ff blir 6 månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp