Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Är man lite skadad när man vaknar med hjärtklappning för att man har drömt att risken gick från 3% till 8% istället för ner till under 1% som den borde..

Snälla UC, bara uppdatera så jag slipper gå på nålar längre... Så mkt som hänger på denna uppdatering!

Hos mig har det uppdaterats. Nollat credway och betalat av ytterligare en mindre kredit sedan senaste uppdateringen. Sjunkit från 18,5 till 17,5 % sedan igår. Rätt besviken men kanske inte skulle väntat mig mer med tanke på övrigt skuldbörda.

Dock är inte UC:s register över kreditengagemang uppdaterat än. Krediterna som jag betalat ned står fortfarande som fullt utnyttjade. Uppdateras UC:s register löpande eller hur ska jag tolka det? Det har även försvunnit ett gäng förfrågningar sedan några dagar tillbaka...

Jag är inte helt säker, men ibland får jag känslan av att allt uppdateras lite stötvis runt den 15:e. Som att det dras i lite olika spakar under några dagar och att det kan hoppa lite fram och tillbaka då tills allt är uppdaterat och scoren etableras.

FF tror jag alltid uppdateras kontinuerligt.

Dock är inte UC:s register över kreditengagemang uppdaterat än. Krediterna som jag betalat ned står fortfarande som fullt utnyttjade. Uppdateras UC:s register löpande eller hur ska jag tolka det? Det har även försvunnit ett gäng förfrågningar sedan några dagar tillbaka...

Det kommer nog en större förändring när kreditengagemanget uppdateras..

Jag hade 1,16% innan credway, sen upp till 3,2%.. ligger just nu på 3,06 innan uppdateringen.

Har löst och avslutat credway och även nollat ett lån på 150k.

Betalades krediterna senast sista maj? Eller efter det?
Står det april eller maj för dig uppdaterat? (Under krediterna)

Betyget kan förändras när ff försvinner men inte alltid det gör det. Om det förändras då uppdateras det midnatt då ff togs (1 år senare)

Jag kan inte ens logga in hos UC.

Aa, just det. Krediterna betalades i början av Juni. Det innebär ju att uppdateringen kring kreditengagemang syns nästa månad. Tänkte inte på det...:/ Det står att det är uppdaterat sista April.

Betalades krediterna senast sista maj? Eller efter det?
Står det april eller maj för dig uppdaterat? (Under krediterna)

Betyget kan förändras när ff försvinner men inte alltid det gör det. Om det förändras då uppdateras det midnatt då ff togs (1 år senare)

Förstår inte detta med UC. Hur får man ner kreditbetyget (har idag 27,8%) och UC score 453. Alltså helt värdelöst.

Inga UC förfrågningar . 4 lån på totalt 357.000 kr till höga räntor. inga kreditkort. Årsinkomst 338.000 kr.

Måste förbättra betyget för att få samlingslån. Men hur??

Tacksam för svar

Något där stämmer inte.
Hur kan du ha nästan 30% utan några UC-förfrågningar och med ganska lite lån?
Har du anmärkningar? Historiskt skuldsaldo?

Förstår inte detta med UC. Hur får man ner kreditbetyget (har idag 27,8%) och UC score 453. Alltså helt värdelöst.

Inga UC förfrågningar . 4 lån på totalt 357.000 kr till höga räntor. inga kreditkort. Årsinkomst 338.000 kr.

Tacksam för svar
Märkligt att du inte har lägre. Du har inga kreditkort som du inte avslutat eller andra avbetalningar?

Tacksam för svar
Förlåt, såg att du skrev kreditkort. Men är dessa avslutade? Du har inte kort med godkänd kredit som du inte nyttjar ?

Easy living - Collector kreditkort.
Tar dom full uc som syns som en ff, samt syns nyttjat belopp på uc?
Jag har fått ett erbjudande från dom... ska försöka få samlingslån i september så vill inte dra på mig nåt som syns. Men om man kan lösa annat med kortet så kommer det i ett annat läge.
Nån som vet?

Är kortet "förtryckt" beloppet?
Jag fick 50.000 av dom beviljat då togs INTE en ny UC. Men dom hade samtidigt en UC tagen ganska nyligen genom Lendo så det kan också vara förklaringen.

Är kortet "förtryckt" beloppet?
Jag fick 50.000 av dom beviljat då togs INTE en ny UC. Men dom hade samtidigt en UC tagen ganska nyligen genom Lendo så det kan också vara förklaringen.

Tack för svar! Jag har fått betalkoll upphöjt till 50” i dagarna efter att min inkomst höjts gissar jag. Då tog dom en micro-uc... Annars har jag inget annat från Collector. Stod ”upp till 100000” så jag kanske bara får 10”.

Ingen som fått nåt liknande erbjudande i dagarna?

Vad väntar du på :D? Dags för samlingslån?
Det är ingen panik egentligen, får ut ca 65k netto denna månad, vilket är lite högre än vad jag brukar få.. Men de hade varit så skönt att få allt avklarat:

1/
Försöka få ta över huslånet på 2,4 miljoner

2/
Samlingslån på 350k

3/
SAS amex elite (för att jag kan dra nytta av det i tjänst)

Kommer förmodligen att ligga på 0,5-0,7 % om inte något annat skitlån börjar rapportera till UC denna månad, mest detta som jag har panik över..

Du bör nog inte oroa dig. Credway var sist ut.

Inget här heller än.

Jag fattar noll! Min har uppdaterats nu, gått från 25,7% till 2,7% på kreditbetyg , Men fortf 453 på kreditkollen. Inget har hänt på lånen, står fortf 30 april där och 25,7% i riskprognos. Vad ska man lita på? Vill inte dra på mig fler UC, men behöver verkligen ett samlingslån ca 300000kr. Enligt kreditbetyget har jag just nu utmärkt betyg. Vågar man lita på det? Hur snabbt syns det hos långivarna ifall det skulle vara någon bugg? Vågar man ansöka?

Jag fattar noll! Min har uppdaterats nu, gått från 25,7% till 2,7% på kreditbetyg , Men fortf 453 på kreditkollen. Inget har hänt på lånen, står fortf 30 april där och 25,7% i riskprognos. Vad ska man lita på? Vill inte dra på mig fler UC, men behöver verkligen ett samlingslån ca 300000kr. Enligt kreditbetyget har jag just nu utmärkt betyg. Vågar man lita på det? Hur snabbt syns det hos långivarna ifall det skulle vara någon bugg? Vågar man ansöka?
Förlåt såg nu att jag har bra betyg, siffrorna är i grönt så antog att det betydde utmärkt. Är mest i chock just nu.

Mitt betyg har hoppat från 17,85 till 4,75 inatt... men det står fortfarande 30 april på senast uppdaterade lån.
Hur kan det bli så? Min score ökade dessutom från 15,85 till 17,85 för nån vecka sen när nya inkomstuppgifter kom in i uc. Och nu dippar den igen? Fattar verkligen nada kring hur uc räknar.
Blivit av med en ff (7 kvar varav två försvinner i juli och tre i augusti) och den nyaste har blivit 6 månader. Spelar det verkligen så stor roll?

Och samtidigt som då riskprognosen gått från 17,85 till 4,75 så sänks min score från 483 till 478...? Hur kan risken sjunka samtidigt som scoren blir sämre?

På m
Mitt betyg har hoppat från 17,85 till 4,75 inatt... men det står fortfarande 30 april på senast uppdaterade lån.
Hur kan det bli så? Min score ökade dessutom från 15,85 till 17,85 för nån vecka sen när nya inkomstuppgifter kom in i uc. Och nu dippar den igen? Fattar verkligen nada kring hur uc räknar.
Blivit av med en ff (7 kvar varav två försvinner i juli och tre i augusti) och den nyaste har blivit 6 månader. Spelar det verkligen så stor roll?
. På min har ju inget förutom betyget sjunkit något enormt, vågar man söka lån och lita på att bankerna ser det betyget?

Mitt betyg gick från 0,43 till 0,55 utan att någonting ändrats... Lånet har inte uppdaterats, enda skillnaden jag kan se är att ett gäng gamla avslutade lån försvunnit ur "arkivet" och att Totalt utnyttjat visar för mars istället för april som den gjorde tidigare.

Vet ej, men fick godkänt på att höja mitt lån :) fick ingen bättre UC efter lönen ökade i våras för 2918, kan den hankommit nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp