Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Går jag in på mitt kreditbetyg är det oförändrat, men en bit ner i rapporten från kreditkollen är betyget uppdaterat. Testa om ni inte har kollat där redan

Edit: eller kanske inte. Det är min riskprognos. Men det är samma sak som betyget va?

Vore segt och dra iväg en ansökan innan betyget är färdigställt. Är praktiskt taget natt och dag mellan de olika uppdateringarna för mig. Antingen ett skuldsaldo på över 900k eller 0k.

Men vilket stämmer?

Det är sjukt förvirrande. Jag tror nog att du kommer hamna på den nya siffran men avvakta under förmiddagen tycker jag. Som jag skrev tidigare i tråden:

Jag är inte helt säker, men ibland får jag känslan av att allt uppdateras lite stötvis runt den 15:e. Som att det dras i lite olika spakar under några dagar och att det kan hoppa lite fram och tillbaka då tills allt är uppdaterat och scoren etableras.

Credway /Northmill har försvunnit från UC igen i natt. Kan det vara det som förbättrar riskprognosen så oerhört?

Hur är det möjligt, har de själva dragit tillbaka det? Förstå hur mycket kunder de har förlorat sista månaden, dyrt experiment. Och de har själva sett till att de inte kan få tillbaka oss med sin trotsiga 3-årsgräns :-)

Det är sjukt förvirrande. Jag tror nog att du kommer hamna på den nya siffran men avvakta under förmiddagen tycker jag. Som jag skrev tidigare i tråden:

Jag är inte helt säker, men ibland får jag känslan av att allt uppdateras lite stötvis runt den 15:e. Som att det dras i lite olika spakar under några dagar och att det kan hoppa lite fram och tillbaka då tills allt är uppdaterat och scoren etableras.
. Men vill ju inte gå miste om chansen ifall betyget höjs igen. En j-la skillnad på 2,7 & 25,7.

Min har inte uppdaterats, varken betyg eller krediter. Inte heller har Nortmill AB försvunnit, men den har jag avslutat, så bara krediterna uppdateras så...

Min har inte uppdaterats, varken betyg eller krediter. Inte heller har Nortmill AB försvunnit, men den har jag avslutat, så bara krediterna uppdateras så...

Men nu börjar nog uppdateringarna rassla in. Efter vad jag minns är det inte bara 00.00 utan det kan komma på lite olika tider. Kan ha fel dock.

För mig är det bara betyget som ändrats på två ställen (Kreditkollen och Kreddy, inte under Kreditbetyg). Min inga förändringar på krediterna någonstans ännu. Men Credway (som jag bara hade nollat ännu) borta.

Jag tolkar det som att mitt kreditbetyg just nu baseras på mig själv utan lån/kreditkort, vilket är roande att se medans det säkert lär fixa sig under dagen. Måste ju vara ett gyllene tillfälle för vissa av er att dra iväg en ansökan så länge kreditengagemanget inte är uppdaterat/nollställt för maj månad

Jag tolkar det som att mitt kreditbetyg just nu baseras på mig själv utan lån/kreditkort, vilket är roande att se medans det säkert lär fixa sig under dagen. Måste ju vara ett gyllene tillfälle för vissa av er att dra iväg en ansökan så länge kreditengagemanget inte är uppdaterat/nollställt för maj månad

Mitt gick från 46 till 9% men engagemanget stämmer på kreditkorteten o lånen, bara fel datum

Mitt gick från 46 till 9% men engagemanget stämmer på kreditkorteten o lånen, bara fel datum

Fö mig så står det 0 kr lån i maj månad när jag tar ut en rapport från kreditkollen medans lånen visas som senast uppdaterat 30e april, så noll lån

Fö mig så står det 0 kr lån i maj månad när jag tar ut en rapport från kreditkollen medans lånen visas som senast uppdaterat 30e april, så noll lån

Gjorde samma det är ett streck ”-” men kan det betyda o då?
Längre mer i rapporten listas ju allt. Tänker jag sökte upplåning och där har jag både kreditkort o lån

Hoppas på att det stämmer iaf :)

Gjorde samma det är ett streck ”-” men kan det betyda o då?
Längre mer i rapporten listas ju allt. Tänker jag sökte upplåning och där har jag både kreditkort o lån

Hoppas på att det stämmer iaf :)
Alla mina lån för maj 2019 är "streckade" så alltså noll i krediter haha fast jag har ca 340.000 i blanco. Kommer säkert uppdateras under dagen. Min score 4.1% igår var den på 25%. Man blir ju sugen dra iväg en ansökan...

Jag tolkar det som Måste ju vara ett gyllene tillfälle för vissa av er att dra iväg en ansökan så länge kreditengagemanget inte är uppdaterat/nollställt för maj månad

Hm, kanske borde ta chansen, verkar ha gått från 8,9 till 1,2. Vore trist om den hoppade upp till typ 5

Jag hade definitivt tagit chansen själv om det inte vore för mina 10 ff varav 8 går ut inom 2 månader vilket nog ger ett bättre kreditbetyg än det jag fått trots "0 kr" i lån. Håller tummarna för er!

Vet ändå inte om jag vågar chansa. Min erfarenhet är att de bästa långivarna (storbankerna) kommer med sina förslag relativt sent och då kanske (o)ordningen är återställd igen? Vill inte slösa en ff men sjukt frestande fortfarande :-)

Vänta till allt är uppdaterat (tills lån/krediter är uppdaterade)

Någon som tänkt och ringa till UC för och höra hur deras interna process ser ut och när saker och ting är uppdaterat för den här gången, den här månaden?

Jag hade 1,4 i uc risk. Stängde credway så fort de började rapportera till uc, trots att den var nollad. Nu efter uppdateringen hamnade jag på 2.5%. Kul.

Hos mig har det helt gått bananas. Betyget har under natten ändrats från 17,5 till 3,5. Credway som jag betalade av under Maj har försvunnit men Flexlånet som jag också betalade bort, står fortfarande kvar. Uppenbarligen strular det hos UC...kanske är värt att dra iväg en ansökan till Advisa? :D

Hos mig har det helt gått bananas. Betyget har under natten ändrats från 17,5 till 3,5. Credway som jag betalade av under Maj har försvunnit men Flexlånet som jag också betalade bort, står fortfarande kvar. Uppenbarligen strular det hos UC...kanske är värt att dra iväg en ansökan till Advisa? :D
Är också sugen på dra iväg en ansökan faktiskt...

Finns det ngt nr lån med micro UC? Förutom betalkoll? Lite off topic kanske, hittar inget i forumet.

Jag har gjort en ansökan på Advisa, fick 6 st förslag. Signerat det med bäst ränta! Men nu väntar jag nervöst på att pengarna ska betalas ut! Håll tummarna för mig är nu snälla! Skulle hjälpa mig såååå mycket. ??
Jasså va e ditt nya betyg på uc? O va hade du innan denna uppdatering ?? Va har du fått för erbjudande o ränta ??

Uc har uppdaterats helt galet.
Mitt ena lån på 200 000 är helt plötsligt borta förra månaden hade jag blanco på 430 000, nu enligt denna månad på 230 000 ändå är betyget 1.1% sämre nu..

Ja något verkar vara knas hos UC just nu. Kreditbetyget uppdaterad (0.12%!) men inga lån eller krediter är uppdaterade, gissar att det kommer göras inom kort.

Jag ser att vi är fler som har samma "fel" på UC, jag har streckade rader på senaste uppdateringen, kreditbetyget förändrades men inga lån är uppdaterade, så jag tror att vi alla kan invänta ännu en justering.. Jag blir irriterad av att betala för en tjänst som inte fungerar som den ska.. vilka alt finns det om jag inte vill prenumerera på min uc?

Tror ni UC skickar ut ngt till dem som har tagit UC , en rättelse typ?

Man vet ju inte om det är knas eller korrekt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp