Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

UC score uppdaterades. Förbättrades från 2,5 till 0,8 förra månaden efter jag betalade bort ecster 30.000 och runt 17.000 av 70.000 nordea kort.

I juni nollade både nordea och ecster. Score blir bättre från 0,8 till 0,5.

Jag har 2FF. 1 försvinner om 3 veckor, andra om 2 månader. Jag tror inte det skulle bli ännu bättre när de försvinner. Vet inte längre vad kan jag göra för att bli utmärkt 0,1.

Höja inkomst, minska underskott, betala ner kortkrediter till 0, inte ha några andra lån?

Fortfarande ingen skillnad här hos mig. Märkligt.

Skillnad kommer det bli, men räkna inte med någon stor förändring. Ff och nyttjade kreditkort är det som påverkar mest. Jag sänkte mina blanco med 30.000 men höjde mitt nyttjande av kreditkort (betalar dock hela fakturan alltid så jag betalar ingen ränta) från 9800/50000 till 11500/50000 och betyget gick får 2.0 till 2.4.

Tror inte heller att de kommer bli någon jätteförändring, men lite räknar jag med iaf :)
FF blir äldre och äldre, ska absolut inte dra på mig någon ny.
Har inget kreditkort och kreditgivarna kommer gå från 5 till 2 nästa månad, så nu är de bara att sitta och vänta bort mina ff :)

Höja inkomst, minska underskott, betala ner kortkrediter till 0, inte ha några andra lån?

Jag tog 300.000 wästgöta lån i förra månaden men ingen UC taget vid ansökan. I övrigt inga lån registreras på både Bisnode och UC.
2 kreditkort - Nordea 70K och Ecster 30K som är nu nollad.
2 FF som försvinner snart.
Inkomst 763000 men underskott 2000 pga kreditkort.
Inga andra lån.

jag skulle vänta tills 2 FF försvinner och ser hur mycket score blir det.
Om det är fortfarande inte 0,1 kanske jag behöver avsluta Ecster istället.

Jag tog 300.000 wästgöta lån i förra månaden men ingen UC taget vid ansökan. I övrigt inga lån registreras på både Bisnode och UC.
2 kreditkort - Nordea 70K och Ecster 30K som är nu nollad.
2 FF som försvinner snart.
Inkomst 763000 men underskott 2000 pga kreditkort.
Inga andra lån.

jag skulle vänta tills 2 FF försvinner och ser hur mycket score blir det.
Om det är fortfarande inte 0,1 kanske jag behöver avsluta Ecster istället.

Vilken ränta gav wf dig?
Dina förutsättningar för 0.1 är rätt bra, kan nog räcka med att bli av med dina ff..

wästgöta lån är inte dom samma som BraBank? Tar varesej Bra Bank eller Wästgöta UC alltså?

wästgöta lån är inte dom samma som BraBank? Tar varesej Bra Bank eller Wästgöta UC alltså?

vet ej om brabank men när jag sökte WS, ingen UC taget. endast bisnode. men hittills, har ingen info om min lån på ws registreras på både bisnode och uc. så hoppas det fortsätter blir så.

vet ej om brabank men när jag sökte WS, ingen UC taget. endast bisnode. men hittills, har ingen info om min lån på ws registreras på både bisnode och uc. så hoppas det fortsätter blir så.

Vad fick du för ränta? Lånade du 300K?
Hur många Bisnodeförfrågningar hade du?

Hur snabbt uppdateras kreddy efter att uc gjort sin månadsuppdatering?

Hur snabbt uppdateras kreddy efter att uc gjort sin månadsuppdatering?
Olika, men jag upplever att de blivit snabbare, inom ca 2 dagar. Dock när UC varit sena så brukar även Kreddy vara sena och då kan det komma typ 21:a. Nu tror jag Kreddy är uppdaterat imorgon.

Northmill AB verkar man få dras med livet ut. Betalade av den i april, sade upp den i maj. Men syns på UC gör den än.

Deras personal har kanske gått in i väggen efter att de började rapportera till UC ;)

Nä, det står att jag har en kredit på 10 000, varav 0 kr utnyttjat. Jag har mejlat Northmill flera gånger om detta, men det verkar inte hända så mycket.
Hade samma som du att den låg kvar fast den är avslutat men nu verkar den vara borta för mig iaf, står avslutad 30/6. Fick med tjata på dom..

I kreddy står att det är 4 dagar kvar till nästa uppdatering!

Hade samma som du att den låg kvar fast den är avslutat men nu verkar den vara borta för mig iaf, står avslutad 30/6. Fick med tjata på dom..

Det är väldigt tråkigt. Inte för att jag tror att det skadar mig så mycket att ha en outnyttjad kredit på 10 000, men det är ju inte alls bra att den rapporteras in trots att den är avslutad.

Nä, det står att jag har en kredit på 10 000, varav 0 kr utnyttjat. Jag har mejlat Northmill flera gånger om detta, men det verkar inte hända så mycket.
Hade du ringt och avslutat? Hade väl läst här att man måste ringa.

Men fy!
Mitt betyg gick från 10,3 till 14,4!
Två lån kom till UC. Brixo (kontant finans) och Cashbuddy
Jag betalade nästan av Credway krediten men det syns ej! Fy för Northmill! :mad: (Antar att dem inte hann se den extra betalningen jag gjorde innan dem rapportera in det till UC)

Konstigt att uc bara uppdateras för vissa , har min uc och kreddy och ingen av dom är uppdaterade sen maj

Har använt ett av mina tre kreditkort i juni. En ff försvann från UC, det åkte ned till 0.9. Idag när nyttjade kreditkortet på Santander kom med har jag en UC på 2,4!!!! Det är det enda som hänt. Men ska ju inte söka lån på minst ett år så det gör ingenting. Santanderkortet var den 30 juni nyttjat 17000 av 23000. Ohjälpligt, när samvetet säger att man måste besöka sin gamla mor på andra sidan jorden.......Men hårt där UC!

Uppdaterat här med. Risk och uc score oförändrat när jag sänkte krediten från 95k till 50k på kreditkorten. (0k nyttjat både innan och efter)
inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall

inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall

Om jag halverar mitt kreditkort på 10.000 till bara 2.000 kr utnyttjat tror ni min kreditvärdighet sjunker 0,5% till nästa uppdatering?

Mitt betyg har varit "det gamla" nu hela eftermiddagen och kvällen. Märkligt värre.

UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?

Inget från juni påverkade min uc. Däremot sjönk det ytterligare när en ff försvann inatt från 0.5 till 0.4.

Northmill vilka nötter. Har ringt 2ggr å mailat en gång sen i maj. Å fortfarande är inte krediten avslutad.

Är ju jättenöjd min uc ä såpass låg men uc scoren på 610 ä oförändrad sen länge. Hur kan det påverka tror ni? Å varför förbättras inte det när det gjorts såpass förändring i ff å summor osv

Är nyfiken på bisnode betyget men aldrig jag betala över 200kr för det. Finns det inget annat sätt?

Senast ändrad:
UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?
Det är en miniuc de tagit utan krediter. Då har man bättre betyg.

Kan någon förklara det här med avslutade krediter en gång för alla?
Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?

Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?
nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut

Krediten kommer ju finnas med i tidigare månad men i bankernas ögon är det nog bra att beviljad/utnyttjad belopp blir mindre. Men håller med A27 nedan.

nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp