Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej,

är lite fundersam kring vilket datum UC använder sig utav vid uppdateringar? Alltså - från vilken dag är uppgifterna tagna som sedermera används vid uppdateringen av UC-betyg? Är det saldot vid månadsslutet eller senare?

Rätt säker på den sista varje månad (30, 31, 28 )

Någon som vet vad som gäller då sista bankdag infaller 28e samtidigt som sista dagen i månaden blir en lördag eller söndag? Är lite stressad över detta då jag betalat av en kredit till fullo men den registerades den 29e juni (en lördag)...

Jo men om någon gör en kreditupplysning kommer då de avslutade krediterna vara inräknade i summa och antal krediter ett år framåt?
Nej tror inte det. Det är bara en summa som syns historiskt, Januari kanske det var 150.000 och mars var det 148.000 och maj och framåt var det 0 kr eller sträck då den lånet/krediten är avslutad (ett exempel)
Så det syns inte som nuvarande kredit utan som historisk. Tex Att du hade förut högre summa beviljad osv

Nej tror inte det. Det är bara en summa som syns historiskt, Januari kanske det var 150.000 och mars var det 148.000 och maj och framåt var det 0 kr eller sträck då den lånet/krediten är avslutad (ett exempel)
Så det syns inte som nuvarande kredit utan som historisk. Tex Att du hade förut högre summa beviljad osv
Någon som vet om en avslutad skuldsanering ligger kvar historiskt?

Rätt säker på den sista varje månad (30, 31, 28 )
det gäller inte alla, vissa som Santander rapporterar senare, köp gjorda både 4e den 6e brukar tyvärr synas för mig på samma månads uppdatering, jag har alltså haft cirka 50% nyttjande i slutet av månaden men maxat kortet i början på månaden och kortet är då maxat i Kreddy, samma sak varje månad...

det gäller inte alla, vissa som Santander rapporterar senare, köp gjorda både 4e den 6e brukar tyvärr synas för mig på samma månads uppdatering, jag har alltså haft cirka 50% nyttjande i slutet av månaden men maxat kortet i början på månaden och kortet är då maxat i Kreddy, samma sak varje månad...

Det känner jag att jag varit med om också, dom menade på att dom rapporterar snittutnyttjandet.

Någon som vet vad som gäller då sista bankdag infaller 28e samtidigt som sista dagen i månaden blir en lördag eller söndag? Är lite stressad över detta då jag betalat av en kredit till fullo men den registerades den 29e juni (en lördag)...
Det är nyttjad kredit den sista i månaden som gäller, har inget med bankdagar att göra.

Collector lån för mig har också rapporterat in i början av en månad. Då jag fick nya lånet i början av månaden och det syntes samma månad på UCs uppdatering.
Men för det mesta är det väl den sista dagen på månaden

Krediter och lån uppdateras ungefär 15-20e varje månad och i mitten av juli kommer det stå uppdaterat 30 juni.
UC score kan ändras i början på månaden.
Avslutade syns för dig i 1 år. Historisk summa syns 1 år bak.

Blir inte klok på uppdateringarna. Följer uc varje dag å trots det ä 6juli så ä sista uppdateringen gjord 31maj. Inget i juni. Eller blir junis uppdatering runt 15-20juli?

Om ett par Tim så försvinner ytligare en förfrågan så ska bli spännande att se om det gör något på betyget.

Brukar ju inte hända så mycket när dem försvinner men man kan ju alltid hoppas :)

Blir inte klok på uppdateringarna. Följer uc varje dag å trots det ä 6juli så ä sista uppdateringen gjord 31maj. Inget i juni. Eller blir junis uppdatering runt 15-20juli?

Ja. Sista uppdateringen är inte gjord 31 maj, utan i mitten av juni, men den visar hur det såg ut 31 maj. I mitten av juli kommer en uppdatering som visar hur det såg ut 30 juni. Osv.

Som jag trodde... Från 8FF till 7st och det hände Nada :(

Försvinner en till om 20 dagar så får väl hoppas att det händer nått då istället.

Min sista FF försvann inatt, betyget sjönk från 2,1 till 1,8. Nu kommer det inte hända mer med betyget förrän jag betat av lite krediter.
Synligt just nu på min UC är Remember på 195k, Ecster 87k (av 90, kreditkort) och Credway 23k (av 30)
Inkomst 540k, underskott 60k.

missade betalningsdatumet på ett inkassokrav här i Februari och det fick mitt kreditbetyg att öka från 8.2% till 58.5%.
Nu är det nere på 54.6%.

Någon som vet hur lång tid det tar för detta att minska. Känns som att det går väldigt segt när Svea Inkasso tog en UC....
Pratade även med dom när dom tog den och då kunde dom tyvärr inte bara plocka bort den...

Jag har idag 14 förfrågningar där 4st försvinner 9e Augusti. Den senaste är tagen 14 Maj. Den togs av Resurs Bank för ett Bauhaus Premium kort som jag beviljades 10.000:- på.

Var på god väg till ett bra kreditbetyg så jag äntligen skulle kunna samla alla pissiga kredit och lån som äter upp min lön. Men detta fuckade ALLT för mig...

Min sista FF försvann inatt, betyget sjönk från 2,1 till 1,8. Nu kommer det inte hända mer med betyget förrän jag betat av lite krediter.
Synligt just nu på min UC är Remember på 195k, Ecster 87k (av 90, kreditkort) och Credway 23k (av 30)
Inkomst 540k, underskott 60k.
Varför tar du inte samlingslån och betalar bort dina dyra krediter?

missade betalningsdatumet på ett inkassokrav här i Februari och det fick mitt kreditbetyg att öka från 8.2% till 58.5%.
Nu är det nere på 54.6%.

Någon som vet hur lång tid det tar för detta att minska. Känns som att det går väldigt segt när Svea Inkasso tog en UC....
Pratade även med dom när dom tog den och då kunde dom tyvärr inte bara plocka bort den...

Jag har idag 14 förfrågningar där 4st försvinner 9e Augusti. Den senaste är tagen 14 Maj. Den togs av Resurs Bank för ett Bauhaus Premium kort som jag beviljades 10.000:- på.

Var på god väg till ett bra kreditbetyg så jag äntligen skulle kunna samla alla pissiga kredit och lån som äter upp min lön. Men detta fuckade ALLT för mig...
Slutat ta småkrediter, de är en katastrof för ditt betyg.

Varför tar du inte samlingslån och betalar bort dina dyra krediter?

Det är tanken, har hög ränta på samtliga mina lån så jag ska betala av 20k till på kreditkortet och sedan samla allt i ett 350k lån. Kommer behöva 2 mån till samt en månad för UC att uppdatera sig så räknar jag med att mitt betyg är nere på 1,5 eller lägre och då kanske jag kan få till ett samlingslån med under 10% ränta iaf...

Det är tanken, har hög ränta på samtliga mina lån så jag ska betala av 20k till på kreditkortet och sedan samla allt i ett 350k lån. Kommer behöva 2 mån till samt en månad för UC att uppdatera sig så räknar jag med att mitt betyg är nere på 1,5 eller lägre och då kanske jag kan få till ett samlingslån med under 10% ränta iaf...
Du har inga ff, hade jag varit dig så hade jag ansökt om ett samlingslån nu direkt. Betalat av allt och sett hur betyget sjunker :) om någon månad eller två så söker du ett nytt samlingslån och får då riktigt bra ränta :)

Du har inga ff, hade jag varit dig så hade jag ansökt om ett samlingslån nu direkt. Betalat av allt och sett hur betyget sjunker :) om någon månad eller två så söker du ett nytt samlingslån och får då riktigt bra ränta :)
Jag tror så också. Men om det är mycket utanför UC som ska lösas så kan det bli svårt när det blir synligt.

Kollade min UC nu på morronkvisten och såg att den sjunkit från 20,6% till 7,3% 😵😱 men på Kreddy är det fortfarande samma (20) så vilken stämmer, underbar om det är nått fel på UC.

Kollade min UC nu på morronkvisten och såg att den sjunkit från 20,6% till 7,3% 😵😱 men på Kreddy är det fortfarande samma (20) så vilken stämmer, underbar om det är nått fel på UC.

Har du gjort något speciellt? Ff försvunnit eller någon summa som krympt? Kreddy ä alltid lite efter i uppdateringen. För mig iaf. Så lita på uc skulle jag säga så lär Kreddy snart ha samma

Har du gjort något speciellt? Ff försvunnit eller någon summa som krympt? Kreddy ä alltid lite efter i uppdateringen. För mig iaf. Så lita på uc skulle jag säga så lär Kreddy snart ha samma
Gjorde ett samlingslån på 225’ så allt annat är borta o krediter nollade. Några UC har försvunnit men några nya tillkommit. En månad har försvunnit på skuldsaldo i aug ät det nollat.
Då litar jag på UC🙄 har nog aldrig haft så ”bra” innan.

24/7 så försvinner 6 av 7 av mina senaste ff. Den som återstår är gjord 21/9 2018. Som jag förstått så uppdateras betyget omgående vid förfrågningar? Det är bara lån osv som dröjer till nästkommande månad uppdatering?

Har 1.47 i betyg nu så är otroligt nyfiken vad detta kan göra för mig. Att kunna söka i juli istället för augusti skulle göra mycket. Får bara hoppas någon nappar när man redan har stor blancoskuld.

24/7 så försvinner 6 av 7 av mina senaste ff. Den som återstår är gjord 21/9 2018. Som jag förstått så uppdateras betyget omgående vid förfrågningar? Det är bara lån osv som dröjer till nästkommande månad uppdatering?

Har 1.47 i betyg nu så är otroligt nyfiken vad detta kan göra för mig. Att kunna söka i juli istället för augusti skulle göra mycket. Får bara hoppas någon nappar när man redan har stor blancoskuld.
Jo ff uppdateras omgående då det går ut.

På UC har min risk krypit ner till 5,36 sen två ff försvann för några dagar sen och nu har jag två ff kvar.
Innan dom försvann hade jag 8,99 och 9 på Kreddy.

Nu när jag loggar in på Kreddy så står det 11,3 där? Hur går det ihop?! Blir skitnervös för jag ska snart söka samlingslån.
Vad grundar Kreddy sitt betyg på?

I
På UC har min risk krypit ner till 5,36 sen två ff försvann för några dagar sen och nu har jag två ff kvar.
Innan dom försvann hade jag 8,99 och 9 på Kreddy.

Nu när jag loggar in på Kreddy så står det 11,3 där? Hur går det ihop?! Blir skitnervös för jag ska snart söka samlingslån.
Vad grundar Kreddy sitt betyg på?

Ingen som varit med om det...?

Skrev innan i tråden, min UC just nu ligger på 7,3 men på kreddy 20 tror att kreddy släpar efter, hoppas iaf på det.
Fast den stod på 9 innan för mig och har nu gått upp till 11,3 på kreddy. Så den har ju ändrats. Men jag hoppas att UC är korrekt. Den har stått på samma sen i tisdags.
Men det du skriver verkar ju ändå peka på atg Kreddy är lite si och så...

Fast den stod på 9 innan för mig och har nu gått upp till 11,3 på kreddy. Så den har ju ändrats. Men jag hoppas att UC är korrekt. Den har stått på samma sen i tisdags.
Men det du skriver verkar ju ändå peka på atg Kreddy är lite si och så...
MinUC.se borde vara rätt eftersom dem uppdaterar ff på en gång då dem går ut.

Kreddy uppdaterar bara 1 gång/mån och har vissa buggar ibland. Kreddy uppdaterar ej direkt då ff försvinner.
Så lita mer på minUC.se
(I samband med kredituppdatering kan UC krångla men det är ju inte nu)

Jag har själv upplevt att kreddy går fram och tillbaka med betyget ibland.

Senast ändrad:
MinUC.se borde vara rätt eftersom dem uppdaterar ff på en gång då dem går ut.

Kreddy uppdaterar bara 1 gång/mån och har vissa buggar ibland och kan uppdatera oftare. Kreddy uppdaterar ej direkt då ff försvinner.
Så lita mer på minUC.se
(I samband med kredituppdatering kan UC krångla men det är ju inte nu)

Jag har själv upplevt att kreddy går fram och tillbaka med betyget ibland.

Tack! Känner mig lite lugnare nu :)

Tappade en ff och gick från 2,1 till 1,8 häromdagen, idag sökte jag ett samlingslån, fick en ff och betyget hoppade tillbaka till 2,1 igen. Ska bli kul att se vad det blir när lånet kommer in på UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp