Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Fattar icke det här med betyget? Först va det nere på 0,6 uc och 2,6 Kreddy innan midsommar när dom höll på att kludda. Sen blev båda samma, 1,1. Igår va båda på 0,6. Hade två ff som gick ut 21 o 22 men dom har väl inte hunnit uppdaterats som borta ännu eller det görs direkt? Nån som har koll?

Ja men du måste be om att få det avslutat. Annars står beviljat belopp med som kredit och o utnyttjat av den.

Jag vill behålla den. Dels som säkerhet ifall jag behöver låna igen. Sen blev mitt betyg lite bättre med 0/ 30.000 utnyttjat tror jag

Fattar icke det här med betyget? Först va det nere på 0,6 uc och 2,6 Kreddy innan midsommar när dom höll på att kludda. Sen blev båda samma, 1,1. Igår va båda på 0,6. Hade två ff som gick ut 21 o 22 men dom har väl inte hunnit uppdaterats som borta ännu eller det görs direkt? Nån som har koll?

Just ff uppdateras på dagen!

När en förfrågan försvinner så uppdateras det automatiskt, till skillnad från kreditengagemanget som uppdateras en gång per månad, oftast runt den 20!

Köpte min uc nu för 29 kr och upptäcker att Sielo kapital tagit en FULL upplysning på mig i september!!!
Har totalt 3 ff, en fr Sileo och 2 fr Sector Alarm som också tagit 2 ff när jag varit sen med betalningar!
usch!
För övrigt:
innan den senaste uppdateringen hade jag 17,7 i betyg med 5 ff och utnyttjad kredit 5008kr/5000
Efter den senaste uppdateringen i förra veckan så blev betyget 37,7 med 5 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000
I dag är betyget 30,6 med 3 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000.

Alltså återigen bevis på att övertrasserat kreditkort är förödande för betyget!

Så håll er inom ramen för den beviljade krediten och helst betala ner den om ni kämpar för att få bättre betyg!

När en förfrågan försvinner så uppdateras det automatiskt, till skillnad från kreditengagemanget som uppdateras en gång per månad, oftast runt den 20!

Precis, och uppdateringen baseras väl på hur situationen ser ut precis i månadsskiftet så det gäller att hålla så uppstädat som möjligt just då så kan man använda sina krediter osv sen efter brytpunkten. Ett jäkla optimerande hela tiden :-D

Precis, och uppdateringen baseras väl på hur situationen ser ut precis i månadsskiftet så det gäller att hålla så uppstädat som möjligt just då så kan man använda sina krediter osv sen efter brytpunkten. Ett jäkla optimerande hela tiden :-D
Ja den månatliga uppdateringen visar saldo per sista i föregående månad.
Det är som du säger... mkt pysslande för att "lura" systemet och städa betyget :D

Med andra ord borde jag söka samlingslån just nu när det är så lågt :D

Med andra ord borde jag söka samlingslån just nu när det är så lågt :D
ja om du inte tror att betyget kommer att bli ännu bättre efter nästa uppdatering.
Hade jag ditt betyg då skulle jag söka direkt. Sliter mitt hår och inte vet hur jag ska få ihop allt just nu! Kan inte söka innan slutet av juli och det kommer ändå inte komma några erbjudanden men då har jag försökt i a f!

Köpte min uc nu för 29 kr och upptäcker att Sielo kapital tagit en FULL upplysning på mig i september!!!
Har totalt 3 ff, en fr Sileo och 2 fr Sector Alarm som också tagit 2 ff när jag varit sen med betalningar!
usch!
För övrigt:
innan den senaste uppdateringen hade jag 17,7 i betyg med 5 ff och utnyttjad kredit 5008kr/5000
Efter den senaste uppdateringen i förra veckan så blev betyget 37,7 med 5 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000
I dag är betyget 30,6 med 3 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000.

Alltså återigen bevis på att övertrasserat kreditkort är förödande för betyget!

Så håll er inom ramen för den beviljade krediten och helst betala ner den om ni kämpar för att få bättre betyg!

Sileo skickade ut brev i Augusti förra året till alla sina kunder om att de skulle göra en sådan i september. Man skulle höra av sig om man ville att de inte skulle göra en sådan!

Sileo skickade ut brev i Augusti förra året till alla sina kunder om att de skulle göra en sådan i september. Man skulle höra av sig om man ville att de inte skulle göra en sådan!
Ok, det stämmer då min upplysnig är fr september. Men har missat den informationen. Kommer de att ta en ny upplysning i år igen?

Ok, det stämmer då min upplysnig är fr september. Men har missat den informationen. Kommer de att ta en ny upplysning i år igen?

Vet inte. Mejla dom och hör! De brukar vara snabba på att svara tycker jag.

ja om du inte tror att betyget kommer att bli ännu bättre efter nästa uppdatering.
Hade jag ditt betyg då skulle jag söka direkt. Sliter mitt hår och inte vet hur jag ska få ihop allt just nu! Kan inte söka innan slutet av juli och det kommer ändå inte komma några erbjudanden men då har jag försökt i a f!
Det är inte kul :( Behöver du samlingslån? Ibland undrar man om man e från denna planeten när man ställt till det så för sig. Hoppas det löser sig för dig. Jag kan inte begripa hur jag kan ha så bra betyg med lån på 650t

Det är inte kul :( Behöver du samlingslån? Ibland undrar man om man e från denna planeten när man ställt till det så för sig. Hoppas det löser sig för dig. Jag kan inte begripa hur jag kan ha så bra betyg med lån på 650t
Tack, det är inte kul nånstans nej, rena tortyren. Varje månad! Jag vill söka samlingslån och samla det jag har synligt på Uc, det är 15 000 kr, resten syns inte, det är Everyday+, Flexlimit och Ferratum och lite annat smått och gott.
Men du har kanske bra inkomst och inte så stort underskott?

Nja, väntat i snitt en vecka, ibland två veckor efter påminnelse, på att få ett svar från dessa. Sileo är bra på alla sätt men inte är de snabba på att svara...

Vet inte. Mejla dom och hör! De brukar vara snabba på att svara tycker jag.

Tack, det är inte kul nånstans nej, rena tortyren. Varje månad! Jag vill söka samlingslån och samla det jag har synligt på Uc, det är 15 000 kr, resten syns inte, det är Everyday+, Flexlimit och Ferratum och lite annat smått och gott.
Men du har kanske bra inkomst och inte så stort underskott?
Nä, inte direkt, 360t och närmare 70t i underskott :( Borde inte ha det betyget kan jag tycka!

En förfrågan fyllde just ett halvår och jag sänkte en tiondel och två hundradelar :-)

Hur ser räntan och beloppen ut på dess lånen? Hur gammal är du?

Efter två samlingslån på kort tid har jag äntligen fått till en hyfsad situation:

Swedbank 232 000 5,5 %
SEB 170 000 6 %
Monobank 150 000 12 %

Nollat kreditkort (30 K beviljat)

Och följande uppsagda och avslutade inför nästa uppdatering:

IKANO
SEB (hade två där)
Lendify
Credway

(47 år :-))

Efter två samlingslån på kort tid har jag äntligen fått till en hyfsad situation:

Swedbank 232 000 5,5 %
SEB 170 000 6 %
Monobank 150 000 12 %

Nollat kreditkort (30 K beviljat)

Och följande uppsagda och avslutade inför nästa uppdatering:

IKANO
SEB (hade två där)
Lendify
Credway

(47 år :))

Vad har du för inkomst och underskott? Vi har ungefär samma lånesituation så är nyfiken på mina möjligheter

Är det lättare att få en bra ränta eller ett samlingslån, på ett betyg under 1 procent med 550 000 i lån och 68 000 i underskott? Årsinkomst 370 000 ish

Senast ändrad:
Vad har du för inkomst och underskott? Vi har ungefär samma lånesituation så är nyfiken på mina möjligheter

383 000 i inkomst och 24 200 i underskott (hur kunde du utgå från att jag hade underskott :)). I dagsläget 6 ff och 2.0 i US-betyg.

Hur ser dina förutsättningar ut i dagsläget, vad är planen hyffsat kortsiktigt?

Edit: såg ju lite av förutsättningarna nu. Vi ligger rätt lika!

Senast ändrad:
Är det lättare att få en bra ränta eller ett samlingslån, på ett betyg under 1 procent med 550 000 i lån och 68 000 i underskott? Årsinkomst 370 000 ish

Jag har som mål att komma under 1 procent innan jag söker nästa gång tänker jag. Men även att minimera antalet långivare. Tre i mitt fall nu. Plus krediten. Lägre kommer jag inte nu utan nästa mål är att slå ihop två av dem. Så då siktar jag inte på ett lån kring 500000 utan på runt 300000 och bibehålla mitt bästa lån.

383 000 i inkomst och 24 200 i underskott (hur kunde du utgå från att jag hade underskott :)). I dagsläget 6 ff och 2.0 i US-betyg.

Edit: såg ju lite av förutsättningarna nu. Vi ligger rätt lika!

Hur ser dina förutsättningar ut i dagsläget, vad är planen hyffsat kortsiktigt?
Tänkte på dina nollade krediter med underskottet.

Jag vet inte! Har tänkt vänta ut mina FF ordentligt denna GGN. Sist sökte jag och fick 100 000 i samling. Inte allt men något iaf. Kortade ner från 7 till 5 lån. Min dröm är att få två allt som allt. Det går sakta men framåt från en ordentligt jobbigare historia med krediter. Ett av mina lån är på 9 000 så den vill jag bli av med asap och är då på iaf 4 st.

Har 1.5 i betyg och 68 000 i underskott 4 ff

Senast ändrad:
Tänkte på dina nollade krediter med underskottet.

Jag vet inte! Har tänkt vänta ut mina FF ordentligt denna GGN. Sist sökte jag och fick 100 000 i samling. Inte allt men något iaf. Kortade ner från 7 till 5 lån. Min dröm är att få två allt som allt. Det går sakta men framåt från en ordentligt jobbigare historia med krediter. Ett av mina lån är på 9 000 så den vill jag bli av med asap och är då på iaf 4 st.

Har 1.5 i betyg och 68 000 i underskott 4 ff

Känner igen mig, verkar som om vi ligger i nästan exakt samma fas. Och även om det var bra med sista samlingslånet förra veckan (fick bort fyra andra) så är jag lite sur på mig själv att jag inte väntade ut lite fler ff. Så nu ska jag tusan disciplinera mig ett år. Jag har så lätt att testa Lendo osv så fort jag kommer ner mot 1-2 procent fast jag borde sitta still i båten lite längre :-)

Känner igen mig, verkar som om vi ligger i nästan exakt samma fas. Och även om det var bra med sista samlingslånet förra veckan (fick bort fyra andra) så är jag lite sur på mig själv att jag inte väntade ut lite fler ff. Så nu ska jag tusan disciplinera mig ett år. Jag har så lätt att testa Lendo osv så fort jag kommer ner mot 1-2 procent fast jag borde sitta still i båten lite längre :)
Ja sådär gör jag med. Men denna ggn SKA jag!
Får jag fråga vad du betalar samma lagt på lånen i mån? Själv ligger jag på 7500

Ja sådär gör jag med. Men denna ggn SKA jag!
Får jag fråga vad du betalar samma lagt på lånen i mån? Själv ligger jag på 7500

Ungefär samma här, eller lite lägre:

Swedbank 3000
SEB 2000
Monobank 1300

Men har 10 K på Betalkoll (ej synliga på UC) jag tänkt betala ner 1000 kr i månaden på också.

Trots att du har högre (lägre? ) underskott än mig har du 0,5 bättre i UC. Men då har jag tre ganska färska ff så de kanske är de som tynger ner min lite extra från din.

Ungefär samma här, eller lite lägre:

Swedbank 3000
SEB 2000
Monobank 1300

Men har 10 K på Betalkoll (ej synliga på UC) jag tänkt betala ner 1000 kr i månaden på också.

Trots att du har högre (lägre? ) underskott än mig har du 0,5 bättre i UC. Men då har jag tre ganska färska ff så de kanske är de som tynger ner min lite extra från din.

Ja det är mina FF. Min senaste togs nu i maj. En är ett halvår nästa mån och två försvinner runt jul. Det vet jag att dessa gör mitt betyg såpass bra. Ditt kommer bli bättre sen

Senast ändrad:
Ja det är mina FF. Min senaste togs nu i maj. En är ett halvår nästa mån och två försvinner runt jul. Det vet jag att dessa gör mitt betyg såpass bra. Ditt kommer bli bättre sen

Så då siktar du på ett samlingslån efter jul antar jag?

Gaston bra jobbat hittills! Monobank som ska väck då bar :)!

Nä, inte direkt, 360t och närmare 70t i underskott :( Borde inte ha det betyget kan jag tycka!
Underskottet är ju högt i förhållande till inkomsten. Jag har samma underskott och 146 t i inkomst... helt åt helvete. Men tog bort räntor i deklarationen och är nu nere på 19 t kr.

Haha, ja! Tycker även sånna här mikroförändringar är superkul! I våras stod det typ helt still i fyra månader (trots att jag öste in) och normalläge är ju att det går åt andra hållet så minsta förändring söderut är guld värd:-D

Underskottet är ju högt i förhållande till inkomsten. Jag har samma underskott och 146 t i inkomst... helt åt helvete. Men tog bort räntor i deklarationen och är nu nere på 19 t kr.
Hmm, hur gör man det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp